ريمپ خودرو ام وي ام ايكس 33
ايسيو خودروي MVM X33s از نوع bosch me 7.9.7 مي باشد كه با دريچه گاز برقي اداپته شده است. اين مدل ايسيو داراي پردازشگر ST10F275 مي باشد. پيشرانه استفاده شده در خودروي ام وي ام ۵۵۰ چهار ۴ سيلندر خطي است و ۱۹۷۱ سي سي حجم دارد و با توجه به پارامتر هاي مختلف، موتوري پرتوان را شاهد هستيم . حداكثر قدرت پيشرانه MVM X33s ۱۳۹ اسب بخار است كه در دور موتور ۵۵۰۰ دور در دقيقه به دست ميايد و گشتاور ۱۸۲ نيوتن متر هم در دور موتور ۴۳۰۰ دور در دقيقه حاصل ميگردد و در اختيار راننده ماشين قرار ميگيرد .
با ريمپ مي توان توان خودرو را تا ۱۴۹ اسب بخار افزايش داد و گشتاور را تا ۱۹۴ نيوتن متر افزايش داد. اين خودرو شتاب اوليه نسبتا ضعيفي دارد كه شما را از شتابگيري ماشين نااميد مي كند و در صورت استفاده از حالت اسپرت مصرف سوخت ماشين افزايش خواهد داشت و چندان ماشين اقتصادي تلقي نمي شود اما با ريمپ ايسيو مي توان مصرف شهري اين خودرو را تا حد ۱ ليتر در هر صد كيلومتر كاهش داد. پيشرانه اين خودرو با يك گيربكس از نوع CVT كوپل شده است كه با موتور ماشين نا هماهنگ است و عملكرد چندان راضي كننده اي هم ندارد ، دقيق عمل نميكند و چندان هوشمند نيست ولي مي توان با ريمپ ايسيو هماهنگي بهتري بين موتور و گيربكس ايجاد نمود. از طرف ديگر در خيلي از موارد ديده شده است كه خودرو در حال شتابگيري ، صداي ناك مي دهد (بخصوص در سربالايي) كه اين صدا براي سلامت موتور در درازمدت مضر است و علت آن برنامه ريزي غلط ايسيو است كه با بنزين ايران تطبيق داده نشده، اما در دكتر ريمپ اين نقيصه نيز كاملاً برطرف مي گردد.
يكي از مشكلاتي كه دارندگان اين خودرو با آن مواجه هستند، كشش پايين خودرو در سر بالايي ها مي باشد. منشا اين ايراد در برنامه ايسيو موتور مي باشد كه از سوي كارخانه و به دليل استانداردهاي يورو۵ ايسيو را محدود كرده است. هنگامي كه شما پدال گاز را سريعا تا انتها فشار مي دهيد. دريچه گاز به دليل تاخيري كه دارد دير باز شده و شتاب گيري سريع اتفاق نمي افتد. براي رفع اين ايراد دكتر ريمپ مي تواند پارامتر هاي دريچه گاز و گشتاور خودرو تغيير دهد تا شتاب گيري سريع و بي نقص اتفاق بيفتد. در حقيقت پس از ريمپ، در مود اكو (ECO ) نياز حركتي خودرو تامين مي شود و احتياجي به استفاده از مود اسپرت براي شتاب بيشتر نميباشد.
در ريمپ MVM X33s دكتر ريمپ مي تواند توان و گشتاور موتور را تا ۱۰ اسب بخار و گشتاور را تا ۱۲ نيوتن متر سر چرخ افزايش دهد. همچنين با روش ريمپ تركيبي كه انحصارا در اختيار دكتر ريمپ مي باشد مي توانيم مصرف سوخت را تا ۱ ليتر كم كنيم، اما توان خودرو را افزايش دهيم. از آنجايي كه اطلاعات تعويض دنده (معكوس كشيدن ها) در ايسيو ذخيره مي شود مي توانيم با ريمپ تاخير دريچه گاز را بهتر كرده و معكوس هاي خودرو را نيز سريعتر از قبل كنيم.
بطور كلي ريمپ براي اين خودرو فوايد ذيل را دارد :
۱- كاهش مصرف سوخت
۲- افزايش شتاب
۳- افزايش توان و گشتاور
۴- رفع تاخير دريچه گاز
۵- رفع كپ اوليه حركت
۶- شتاب گيري ثانويه بهتر
۷- بهبود كشش خودرو در سربالايي ها
۸- رفع خطاي كاتاليست
۹- بهبود عملكرد گيربكس و هماهنگي بهتر با موتور (آپديت گيربك
۱۰- افزايش شتاب صفرتا صد در حدود يك الي دو ثانيه
۱۱- رفع مكث گيربگس در حين حركت به عقب
۱۲- كاهش قابل توجه دل زدن د حين حركت ثابت با كروزكنترل
۱۳- رفع صداي ناك (مناسب شهرستانهايي كه از بنزين يورو۴ برخوردار نيستند