آرشیو اسفند ماه 1399

ريمپ و تيونينگ خودرو هاي مسابقه اي و خارجي و ايراني

دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۰۳

ريمپ ام وي ام ايكس 33

۸ بازديد

ريمپ خودرو  ام وي ام ايكس 33

ايسيو خودروي MVM X33s از نوع bosch me 7.9.7 مي باشد كه با دريچه گاز برقي اداپته شده است. اين مدل ايسيو داراي پردازشگر ST10F275 مي باشد. پيشرانه استفاده شده در خودروي ام وي ام ۵۵۰ چهار ۴ سيلندر خطي است و ۱۹۷۱ سي سي حجم دارد و با توجه به پارامتر هاي مختلف، موتوري پرتوان را شاهد هستيم . حداكثر قدرت پيشرانه MVM X33s ۱۳۹ اسب بخار است كه در دور موتور ۵۵۰۰ دور در دقيقه به دست ميايد و گشتاور ۱۸۲ نيوتن متر هم در دور موتور ۴۳۰۰ دور در دقيقه حاصل ميگردد و در اختيار راننده ماشين قرار ميگيرد .

با ريمپ مي توان توان خودرو را تا ۱۴۹ اسب بخار افزايش داد و گشتاور را تا ۱۹۴ نيوتن متر افزايش داد.  اين خودرو شتاب اوليه نسبتا ضعيفي دارد كه شما را از شتابگيري ماشين نااميد مي كند و در صورت استفاده از حالت اسپرت مصرف سوخت ماشين افزايش خواهد داشت و چندان ماشين اقتصادي تلقي نمي شود اما با ريمپ ايسيو مي توان مصرف شهري اين خودرو را تا حد ۱ ليتر در هر صد كيلومتر كاهش داد. پيشرانه اين خودرو با يك گيربكس از نوع CVT كوپل شده است كه با موتور ماشين نا هماهنگ است و عملكرد چندان راضي كننده اي هم ندارد ، دقيق عمل نميكند و چندان هوشمند نيست ولي مي توان با ريمپ ايسيو هماهنگي بهتري بين موتور و گيربكس ايجاد نمود. از طرف ديگر در خيلي از موارد ديده شده است كه خودرو در حال شتابگيري ، صداي ناك مي دهد (بخصوص در سربالايي) كه اين صدا براي سلامت موتور در درازمدت مضر است و علت آن برنامه ريزي غلط ايسيو است كه با بنزين ايران تطبيق داده نشده، اما در دكتر ريمپ اين نقيصه نيز كاملاً برطرف مي گردد.

يكي از مشكلاتي كه دارندگان اين خودرو با آن مواجه هستند، كشش پايين خودرو در سر بالايي ها مي باشد. منشا اين ايراد در برنامه ايسيو موتور مي باشد كه از سوي كارخانه و به دليل استانداردهاي يورو۵ ايسيو را محدود كرده است. هنگامي كه شما پدال گاز را سريعا تا انتها فشار مي دهيد. دريچه گاز به دليل تاخيري كه دارد دير باز شده و شتاب گيري سريع اتفاق نمي افتد. براي رفع اين ايراد دكتر ريمپ مي تواند پارامتر هاي دريچه گاز و گشتاور خودرو تغيير دهد تا شتاب گيري سريع و بي نقص اتفاق بيفتد. در حقيقت پس از ريمپ، در مود اكو (ECO ) نياز حركتي خودرو تامين مي شود و احتياجي به استفاده از مود اسپرت براي شتاب بيشتر نميباشد.

در ريمپ MVM X33s دكتر ريمپ مي تواند توان و گشتاور موتور را تا ۱۰ اسب بخار و گشتاور را تا ۱۲ نيوتن متر سر چرخ افزايش دهد. همچنين با روش ريمپ تركيبي كه انحصارا در اختيار دكتر ريمپ مي باشد مي توانيم مصرف سوخت را تا ۱ ليتر كم كنيم، اما توان خودرو را افزايش دهيم. از آنجايي كه اطلاعات تعويض دنده (معكوس كشيدن ها) در ايسيو ذخيره مي شود مي توانيم با ريمپ تاخير دريچه گاز را بهتر كرده و معكوس هاي خودرو را نيز سريعتر از قبل كنيم.

بطور كلي ريمپ براي اين خودرو فوايد ذيل را دارد :

۱- كاهش مصرف سوخت

۲- افزايش شتاب

۳- افزايش توان و گشتاور

۴- رفع تاخير دريچه گاز

۵- رفع كپ اوليه حركت

۶- شتاب گيري ثانويه بهتر

۷- بهبود كشش خودرو در سربالايي ها

۸- رفع خطاي كاتاليست

۹- بهبود عملكرد گيربكس و هماهنگي بهتر با موتور (آپديت گيربك

۱۰- افزايش شتاب صفرتا صد در حدود يك الي دو ثانيه

۱۱- رفع مكث گيربگس در حين حركت به عقب

۱۲- كاهش قابل توجه دل زدن د حين حركت ثابت با كروزكنترل

۱۳- رفع صداي ناك (مناسب شهرستانهايي كه از بنزين يورو۴ برخوردار نيستند

ريمپ پارس

۱۰ بازديد

در اين مقاله از خودرو پژو پارس خواهيم گفت كه چه مزايا و چه معايبي دارد. و اين خودرو بعد از ريمپ چه تغييراتي خواهد كرد و اين فرايند براي اين خودرو چه مزايايي خواهد داشت. براي انجام ريمپ ايسيو با تيم تخصصي دكتر ريمپ همراه باشيد.

موتور XUM چند ايسيو دارد و مزاياي ريمپ ايسيو آن چگونه است؟

موتور XUM ، قادر به توليد ۱۰۵ اسب بخار قدرت در ۵۵۰۰ دور در دقيقه است‌.

گشتاور اين موتور ۱۵۴ نيوتن متر در ۳۷۵۰ دور دقيقه است.و استاندارد يورو ۴ را پاس مي كند.

ايرانخودرو آن را با نام پارس ELX با موتور ۲۰۰۰(XUM) به بازار معرفي كرد و مثل هميشه همكاران حاضر در صحنه تلاش كردند تا به دروغ موتور اين خودرو را همان موتور ۴۰۵ GLX 2000 دهند و از آن افسانه هاي موتور فرانسوي بسازند! در حالي كه حجم واقعي موتور اين خودرو ۱۹۰۵ سي‌سي است كه بر اساس قواعد جهاني به عنوان يك پيشرانه ۱٫۹ ليتري شناخته مي‌شود. با اين حال ايران‌خودرو اين محصول را با عنوان پارس ELX 2000 به مشتريانش معرفي كرد و علاوه بر اين قلب جديد، دستي به سر و گوش نماي داخلي خودرو به ويژه داشبورد كشيد تا حال‌و‌هواي دهه ۹۰ ميلادي پدر اين خودرو يعني پژو ۴۰۵ با داشبوردي جديد كمي رنگ‌و‌بوي تازگي به خود بگيرد و البته قابليت نصب دو ايربگ نيز فراهم گردد هرچند اين داشبورد بدون هيچ كم و كاستي براي پارس LX نيز استفاده مي شد. در پارس ELX با موتور جديد XUM روي كاغذ قدرت ۵ اسب بخار كم شده و شتاب حدود ۲ ثانيه افزايش پيدا كرده است و مصرفش نيز ۰٫۵ ليتر افزايش يافته لذا نمي‌توان انتظار داشت ELX جديد روند موفقيت‌هاي مدل قديمي را ادامه بدهد. در واقعيت موتور XUM موتور XU7 بهبود يافته بود كه قرار بود براي هميشه جايگزين XU7 شود اما با آغاز تحريم هاي دور اول و عدم توانايي ايرانخودرو در تامين موتور ۱۸۰۰ ۱۶ سوپاپ پارس ELX، تصميم برآن گرفته شد تا اين موتور بر روي پارس ELX نصب شود. هر چند اين موتور نسبت به موتور قديمي XU7 از مزاياي فراواني برخوردار بود ، اما بعداً ايرانخودرو از ادامه توليد خودروي پارس ELX خودداري كرد و اين محصول براي هميشه به عمر خود پايان داد، البته در سالهاي آخر توليد اين خودرو ، دقيقا تفاوت پارس LX و ELX فقط به موتور نصب شده بر روي آنها محدود مي شد.

جالب است بدانيد اگرچه در زمان نگارش اين مقاله، سه سال است كه اين مدل توليد نمي شود اما دانستن اطلاعات تكميلي در مورد اين موتور خالي از لطف نيست؛ البته ايرانخودرو مثل هميشه در توصيف محصولاتش اغراق مي كند اما نكات فني اي كه برتري اين موتور را نسبت به XUM قابل توجه مي كند، ازين قرار است: ماشين كاري جديد شاتون و تغيير كامل ميل‌لنگ از اصلي‌ترين تغييرات موتور XUM در مقايسه با موتور ۹۸ اسب بخاري XU7 است‌. در اين موتور به منظور كاهش وزن و اهداف مربوط به مصرف سوخت‌، پيستون كامل طراحي شده و در طراحي رينگ‌هاي جديد از شركت ماهله آلمان بهره گرفته شده است‌. به منظور دستيابي به الزامات يورو ۴ نيز پروفيل ميل بادامك و منيفولدهاي هواي خروجي تغيير كرده و به منظور تامين هدف‌هاي آلايندگي كاتاليست از زير بدنه خارج شده و بعد از منيفولد خروجي قرار گرفته است‌.

اين موتور تنها با ايسيو زيمنس به بازار عرضه گشت و در عين حال به دليل طراحي بهبود يافته سرسيلندر و منيفولد مي توان با يك پكيج ريمپ اصولي، توان بيشتري از آن استخراج كرد و تا ۵ اسب بخار سرچرخ و ۱۳ نيوتن متر گشتاور، آن را ارتقا داد و با رفع مكث بين دنده ها كه به دليل رعايت استاندارد يورو۴ ايجاد شده، خودرويي فرز و پرتوان را به شما تقديم خواهيم كرد تا بتوانيد از تغييرات اصولي موتور، بهترين راندمان را دريافت كنيد. در ريمپ اين خودرو نيز كاتآف بر روي ۷۰۰۰ قرار مي گيرد و با ايجاد تغييراتي در كاليبراسيون ايسيو، مصرف سوخت را تا يك ليتر با بنزين معمولي كاهش خواهيم داد و با اقدامات انجام شده شاهد افزايش تاپ اسپيد خودرو نيز خواهيد بود.

توجه:

پكيج ريمپ دكتر ريمپ به گونه اي تنظيم شده كه در معاينه فني و گارانتي خودرو، خللي ايجاد نمي كند.

ريمپ خودرو با برداشتن سرباتري يا فلش ايسيو ازبين نميرود، تنها با دانلود برنامه پاك مي شود.

مزاياي ريمپ تندر 90

۸ بازديد

در اين مقاله به طور كامل خودرو تندر 90 را توضيح داده و خواهيم گفت كه اين خودرو چه معايب و مزايايي دارد. اين خودرو از پتانسيل بالايي براي ريمپ را دارا مي باشد كه در مقالات قبل ريمپ خودرو را به طور دقيق توضيح داده ايم. براي انجام اين فرايند شما ميتوانيد با دكتر ريمپ  همراه باشيد.

حضور مجدد خانواده رنو در ايران با پروژه L90  و مدل مشهور داچيا لوگان و در كشورمان با نام رنو تندر۹۰  از سال ۸۶ آغاز شد و مدل پايه گازسوز اين خودرو نيز از سال ۸۹ به سبد توليدات اين محصول اضافه گشت كه در بخش موتور و گيربكس تغييراتي جهت راندمان بيشتر از سوخت CNG اعمال گشته بود ، عرضه مدل اتوماتيك اين خودرو نيز از سال ۹۲ توسط ايرانخودرو آغاز گشت و در ادامه مدل پيك­آپ (وانت) در اواسط سال ۹۳ و  تندر پلاس (كه در حقيقت فيس ليفت مدل ۲۰۰۹ L90 هست) در اواخر سال ۹۵ به بازار عرضه گشت.

مونتاز تندر۹۰ همزمان با ايرانخودرو در سال ۸۶ آغاز گشت و در سال ۸۷ يك فيس ليفت توسط سايپا براي اين خودرو عرضه شد كه در نهايت با موافقت رنو تغييرات قسمت عقب اعمال گشت و به عنوان پارس تندر به بازار عرضه گشت به جز تغييرات قسمت عقب و زه در متفاوت ، تغيير تكنيكال ديگري در اين خودرو رخ نداد.

از جمله ايرادات فاحش اين ايسيو عدم تطابق كاليرباسيون برنامه با نيروي مورد نياز كمپرسور كولر مي باشد كه در شروع حركت بخصوص در ترافيك ها با دنده يك به شكل يك مكث عجيب احساس شده و خودرو با سنگيني حركت خود را آغاز مي كند! اين نقص در هنگام شروع در حركت در سربالايي ها به اوج خود مي­رسد.

ايراد دوم اين است كه خودرو نسبت به هماهنگي عالي بين موتور و گيربكس اما دور بالاي ضعبفتري دارد، به عبارتي كشش خوبي كه در دورهاي پايين (البته بدون روشن بودن كولر!) مشاهده مي شود در دورهاي بالا از دست مي رود، البته عده اي از كارشناسان فقدان سيستم زمانبندي متغير سوپاپ را علت اين نقيصه مي دانند ولي دكتر ريمپ معتقد است مي توان اين نقص را تا حد بسيار زيادي با ريمپ برطرف نمود.

باتوجه به جديدتر و مدرنتر بودن موتور K4M نسبت به موتور TU5 بايد دانست كه حق مالكين خودروهاي تندر ۹۰ است كه خودرويشان وحشي تر حركت كند! بخصوص كه در اين مدلها دريچه گاز سيمي بوده و ريسپانس (واكنش) پدال گاز خوب است اما جالب است بدانيد ، اين ريسپانس بهتر ازين هم مي تواند بشود!

در مدل هاي يورو۴ بنا به الزام رعايت استانداردهاي آلايندگي شاهد آن هستيم كه عملكرد خودرو نسبت به مدل يورو۲ اندكي ضعيفتر شده، كه اين ضعف پس از ريمپ، كاملاً از بين خواهد رفت! پس جاي نگراني نيست.

تاخير دريچه گاز يكي از دلايل كندي دور گرفتن اين خودروها است

برقي بودن دريچه موجب كندي در عملكرد گيربكس اتوماتيك شده.

افت شتاب در تابستان در هنگام روشن بودن كولر (البته در اين مدل كمتر از مدل هاي دنده دستي است.)

وجود خطاي فرسودگي كاتاليست و روشن بودن دائم چراغ چك و تعويض بي جهت سنسور اكسيژن!

بالا بودن مصرف سوخت خودرو به طرز عجيب نسبت به مدل هاي دنده دستي.

آيا دكتر ريمپ وانت L90 را هم ريمپ مي كند؟

بله ايسيو اين خودرو همانند مدل دنده دستي بوده و به راحتي ريمپ مي­شود و راندمان اين خودرو بخصوص در سربالايي ها و هنگام بار سنگين بخوبي افزايش مي يابد.

آيا ريمپ خودرو تندر۹۰ پارس خودرويي با ايرانخودرويي فرق مي­كند؟

از آنجا كه تامين خطوط توليد ايرانخودرو و سايپا به عهده شريك سوم يعني رنوپارس بود بنابراين تصور اينكه اين دو خودرو با هم فرقي داشته باشند غلط بوده و ريمپ آن نيز با هم فرقي ندارند. بطور كلي فرايند ريمپ به توانايي و مهارت بستگي دارد.

آيا وجود محافظ ايسيو بر روي فرايند ريمپ تغييري ايجاد مي كند؟

خير از آنجا كه دكتر ريمپ براي ريمپ ايسيو ، آن را باز نمي­كند، وجود اين قطعه تاثيري بر فرايند ريمپ نخواهد داشت.

آيا ريمپ ايسيو مگان ۱۶۰۰ مثل ريمپ رنو تندر۹۰ است؟

خير ايسيو خودروي تندر ۹۰ با مگان ۱۶۰۰  كاملاً متفاوت بوده به همين خاطر فرايند ريمپ اين دو خودرو با هم كاملاً متفاوت است. ايسيو مگان ۱۶۰۰ از نوع ساژم S3000 مي باشد و از سنسور ميل سوپاپ و سيستم زمانبندي متغير سوپاپ بهره مي برد.  سرسيلندر اين دو موتور با هم متفاوت هستند.

آيا بعد از ريمپ مصرف سوخت بالا مي رود؟

خير برنامه ريمپ بهينه دكتر ريمپ به نحوي تنظيم شده كه مانع از افزايش مصرف مي­شود.

آيا ريمپ پارس تندر با تندر۹۰ معمولي فرق دارد؟

خير اين دو خودرو فقط در ظاهر با هم تفاوت داشته و در بحث ايسيو و ريمپ با هم يكسان هستند. ايسيو تندر ۹۰ دنده دستي با پارس تندر يكي هست

ريمپ سمند اي اف 7

۸ بازديد

در اين مقاله راجب خودرو سمند ومزايا و معايب اين خودرو خواهيم گفت. كه با ريمپ خودرو چه تغييراتي بر روي اين خودرو به وجود مي آيد. در مقالات قبل از ريمپ ايسيو به طور كامل توضيح داده ايم. ميتوانيد براي تكميل اطلاعاتتون مقالات دكتر ريمپ را مطالعه كنيد.

اين مدل سمند همچنان برخي از مشكلات ديگر مدل‌هاي سمند را با خود به همراه دارد. كاربران زيادي از كيفيت رنگ بدنه و كيفيت مونتاژ سپرها شكايت دارند. مصرف سوخت اين خودرو هم كمي بالاست كه با توجه به وزن زياد و بزرگي اين خودرو، امري طبيعي است. شاسي آن بيش از حد سنگين است و بعد از چند سال استفاده دچار استهلاك در ناحيه اكسل عقب مي‌شود. از جمله مزاياي آن مي‌توان به پشتيباني خوب ايران‌خودرو و همچنين تامين قطعات يدكي آن اشاره كرد.

از ديگر ايرادات اين خودرو به موارد زير اشاره نمود:

۱)نا هماهنگ بودن گيربكس با موتور خودرو كه واقعا آزاردهنده است، بخصوص در تعويض دنده از يك به دو كاملا مشهود بوده و شاهد افت شتاب اوليه مي باشد.

۲) تاخير دريچه گاز

۳) مكث بين تعويض دنده

۴)ورود صداي موتور به اتاق در سرعت هاي بالاي ۱۰۰ كيلومتر بر ساعت

۵) كُپ كردن خودرو در هنگام حركت با كولر روشن

۶) دل زدن موتور هنگام شروع حركت

7)ديد ضعيف به اطراف خودرو علي الخصوص ديد از جلو و ايجاد مزاحمت ستون هاي جلو براي راننده

۸) ضعف كيفي قطعات الكتريكي

۹)بالا بودن دماي آب و داغ شدن موتور بخصوص در نمونه هاي دوگانه سوز

۱۰)روغن ريزي قطعه اويل ماژول (در قديم

۱۱)خرابي سنسور ميل سوپاپ

۱۲)گيركردن سوپاپ CVVT

مزاياي ريمپ خودرو

در صورتيكه موتور خودرو در بهترين شرايط عملكردي باشد مي توانيم با بنزين معمولي خودرو را تا ۸ اسب بخار تقويت كرده (بدون تجهيزات) و تا ۱۰نيوتن متر گشتاور را افزايش دهيم در حاليكه در حالت طبيعي شاهد دكترريمپ توانسته است با تلاش و تحقيق فراوان براي اين خودرو دو پكيج ريمپ طراحي كنند به اين شرح:

* پكيج اكونومي: بدون افزايش توان ، فقط جهت كاهش مصرف سوخت

* پكيج شهري: ۵ اسب بخار افزايش بدون افزايش مصرف سوخت و ۱۰ نيوتن متر افزايش گشتاور

* پكيج ريسينگ: ۰۱ اسب بخار با اندكي افزايش مصرف سوخت و ۱۵ نيوتن متر افزايش گشتاور (داشتن تجهيزات تقويتي در اين پكيج الزاميست(

 

 

ريمپ پرايد

۹ بازديد

ريمپ خودرو پرايد با ايسيو زيمنس توسط دكتر ريمپ و افزايش سرعت و شتاب اين خودرو ، كاهش دماي كاركرد فن و حذف كاتاف تنها با برنامه ريزي بدون هيچگونه  مشكلي كه به واسطه ي قطعات افزودني ( چيپ هاي متصل شونده ) ممكن است پيش بيايد . هزينه ريمپ پرايد چقدر است ؟ ميزان بهبود پرايد پس از ريمپ چقدر است ؟ اينها سوالاتي است كه در اين مقاله به آنها پاسخ خواهيم داد و افزايش شتاب اوليه به همراه افزايش شتاب ثانويه در فيلم زير كه يكي از مشتريان فول ريمپ ايسيو پرايد است آمده است.

ريمپ خودرو پرايد

صفر تا 100 پرايد معمولا بين 17 الي 19 ثانيه ( ميانگين 18 ثانيه ) ميباشد كه بستگي به مدل و نوع ايسيو پرايد و سراشيبي و دست فرمان راننده متفاوت است. در مركز ريمپ ايسيو دكتر ريمپ ما افزايش شتاب اوليه و ثانويه چشمگيري را براي پرايد رقم ميزنيم و كار را با گارانتي دكتر ريمپ خدمت شما تقديم ميكنيم ، 3 تا 4 ثانيه تفاوت در صفر تا صد اين خودرو ثبت گرديد پس چيپ تيونينگ معادل 15 تا 20 درصد افزايش بازده در پرايد نتيجه دارد كه با تقويت سيستم برقي و سوخت رساني ميتوان تا 25% تغيير را انتظار داشت.

در انجام ريمپ پرايد شاهد تغييرات جداول سوخت و جرقه در اين خوردو با انواع ايسيو باعث رسيدن به حداكثر توان اين موتور هستيم. معمولا بين ۱۰ تا ۱۵ % افزايش توان بسته به نوع موتور قابل دستيابي است. لازم به ذكر است خودرو هاي داراي هدرز را مي توان تعييرات بيشتري به منظور افزايش توان داد.

Stage 2 ريمپ بر روي موتور استاندارد: در اين مرحله بر روي جداول سوخت ،جرقه ، اكسيژن و دريچه گاز به نحوي تغييرات اعمال ميگردد كه بدون افزايش زياد مصرف سوخت حداكثر توان موتور و گشتاور تا ۱۰ % حاصل گردد. نكته قابل توجه اين است كه تمامي تغييرات با توجه به شرايط آب و هوايي و جغرافيايي و كيفيت سوخت بنزين ايران كاستومايز مي شود تا بدون ايجاد مشكل در موتور و كاهش عمر موتور ارائه گردد. نكته قابل توجه اين است كه خودروهاي  استاندارد كه فاقد هدرز، كيت مكش و… اگر بدون در نظر گرفتن كيفيت سوخت اقدام به افزايش زياد اوانس جرقه براي حصول حداكثر قدرت گردد منجربه ناك (احتراق پيش رس) و افزايش دماي احتراق ميگردد. در حالت ناك نرخ انتقال حرارت نزديك به ۱٫۷ برابر ميگردد و گاها باعث ذوب شدن پيستون مي شود و همين افزايش دما تخريب كتاليزور را نيز در بر مي گيرد.

ريمپ جنسيس كوپه

۹ بازديد

تاثيرات ريمپ ايسيو بر روي خودروي جنسيس كوپه و سدان با ايسيو دلفي MT86 و MT38

افزايش توان موتور بين ۱۵ تا ۲۰ اسب سر چرخ :

هنگامي كه از ريمپ دكتر ريمپ براي اين مدل خودرو استفاده مي شود توان و گشتاور موتور بصورت قابل توجهي افزايش يافته و اين امر باعث مي شود تا شتاب ۰ تا ۱۰۰ به اندازه ۱٫۳ ثانيه كمتر از قبل شود.

رفع ايراد تاخير در معكوس كشيدن ها (دنده ۳ به ۲ يا ۴ به ۳)

گيربكس خودروي جنسيس كوپه نوع ZF بوده كه به دليل ضرايب دنده اي كه در اين گيربكس تعريف شده است معمولا در برخي شرايط مانند شتاب گيري هاي سريع معكوس ها كند اتفاق مي افتد. با ريمپ خودرو تيم دكتر ريمپ معكوس ها سريعتر از قبل شده و دنده مرده در گيربكس كاملا حذف مي شود. اين امر كمك شاياني در كاهش مصرف سوخت خواهد داشت.

رفع تاخير دريچه گاز :

تاخير دريچه گاز در اين خودرو چندان زياد نمي باشد ولي مي توان با ريمپ ايسيو اين تاخير را بهتر كرد.

حذف سنسور دوم اكسيژن :

هنگامي كه كاتاليست خودرو به هر دليلي (مانند پر شدن كاتاليست) تخليه شود و يا نصب هدرز و كيت اگزوز خطاي سنسور دوم اكسيژن در ايسيو نمايش داده شده و چراغ چك روشن مي شود. تيم دكتر ريمپ با ريمپ ايسيو مي تواند خطاي كاتاليست را رفع كند و ديگر چراغ چك به دليل خطاي كاتاليست روشن نخواهد شد

افزايش توان تا ۲۵ اسب و ۳۰ نيوتن متر گشتاور سر چرخ هاي خودرو

دوستاني كه اين خودرو را دارند مي دانند كه كيت اگزوز آرك كه يك برند آمريكايي است با قيمت حدودي ۲۰۰۰ دلار ، تواني معادل ۱۵ اسب بخار با بنزين يورو ۴ را ايجاد مي كند كه ريمپ كدكتر ريمپ قوي تر و بهتر از اين كيت اگزوز گران قيمت مي باشد.

دكتر ريمپ توانايي و دانش فني ريمپ اين خودرو را داشته و مي تواند از طريق پورت دياگ OBDll و بدون باز كردن ايسيو خودروي شما را ريمپ كند.

 

 

 

 

تفاوت هاي ايسيو 206 و 207

۱۱ بازديد

در اين مقاله ازمدل هاي مختلف ايسيو هاي خودرو هاي 206 و 207 و تفاوت هاي آنها را توضيح خواهيم داد. و خواهيم گفت كدام براي ريمپ مناسب ترند. براي انجام اين فرايند حتما قبل از آن از مركز مربوطه مورد نظر تحقيق كنيد و بعد خودرو خود را به آنها بسپاريد. شما ميتوانيد با انجام ريمپ ايسيو در دكتر ريمپ خودرو خود را ضمانت كنيد. انجام اين فرايند در اين مركز از 2 سال ضمانت كتبي همراه مي باشد.

تفاوت ميان انواع ايسيوهاي مختلف نصب شده بر روي ۲۰۶ و ۲۰۷

در ۲۰۶ و ۲۰۷ هاي سال ۹۰ به بعد ايسيوهاي زيمنس (Siemens) – بوش (Bosch) – ايزي يو (EeasyU) نصب شده اند. كه از نظر نرم افزاري وسخت افزاري تفاوت هاي بسياري با يكديگر دارند كه در اين قسمت بصورت مختصر به اين تفاوت ها مي پردازيم.

ايسيو هاي زيمنس

اين ايسيو ها داراي يك كانكتور بوده كه دسته سيم موتور را به ايسيو وصل مي كند. در ايسيوهاي زيمنس كه خود مدل هاي مختلفي دارد (CbmE4-Cim-E4 و …) از نظر نرم افزاري داراري جداول گشتاور، پاشش سوخت، محدود كننده ها ، آوانس جرقه زني، پارامتر شارژ كويل و دما و … مي باشند كه در ريمپ از آن ها استفاده مي شود.

اين ايسيو ها داراي يك سري جداول انحصاري بوده كه در انحصار دكتر ريمپ بوده و در ريمپ از آن جداول استفاده مي شود ، ايزي يو (EeasyU) : اين ايسيو ها داراي ۲ كانكتور بوده كه دسته سيم موتور را به ايسيو وصل مي كند. EeasyU قابليت خواندن و ريختن برنامه از پورت دياگ را دارد و نيازي به بازكردن ايسيو نيست. از نظر جداول مشابه با زيمنس بوده چون كه از يك خانواده مي باشند.

بوش (Bosch)

ايسيو بوش Me17.9.71 كه بر روي ۲۰۶ و ۲۰۷ هاي مدل ۹۶ و ۹۷ نصب شده است از نظر نرم افزاري و سخت افزاري تفاوت زيادي با ساير ايسيو ها دارد و در ريمپ اين مدل ايسيو جداول مختلفي وجود دارد كه مي توان به جداول پدال گاز و دريچه گاز برقي، پاشش سوخت، گشتاور و آوانس جرقه زني و … اشاره نمود.

ريمپ خودرو ۲۰۶ تيپ ۲ با ايسيوهاي سري Sagem S2000

در ۲۰۶ تيپ ۲ با دريچه گاز سيمي از ايسيو مدل Sagem S2000 استفاده مي شود.

از انجايي كه دريچه گاز اين مدل از نوعي سيمي بوده و برقي نمي باشد ، كپ دريچه گاز در حين حركت و تعويض دنده ها مشهود بوده كه با ريمپ ايسيو مي توان آن را اصلاح نمود.

كاهش مصرف و افزايش شتاب بصورت همزمان، كاهش و اصلاح دماي فن ، تغيير محدوده كاتاف ، تغيير كات آف

تنظيم و تغيير دور سلو (آرام) جهت حذف لرزش موتور از مواردي است كه مي توان با ريمپ ايسيو اصلاح و بهينه نمود.

ريمپ خودرو بسترن بي 30

۱۳ بازديد

آيا برايتان پيش آمد هنگام رانندگي با خودرو بسترن بي30 توان و قدرت موتور مخصوصا در سر بالايي ها بسيار كم و كسل كننده باشد. ما با انجام ريمپ خودرو ميتوانيم اين مشكلات و ديگر معايب اين خودرو اعم از تاخير پدال گاز، كاهش مصرف سوخت را به طور تضميني بر طرف كنيم. براي انجام اين فرايند با دكتر ريمپ همراه باشيد.

آشنايي با ريمپ خودرو بسترن B30

بسترن B30 عملا در سال ۲۰۱۵ بعنوان يك محصول تجاري وارد بازار داخلي چين گرديد اما گر نگاهي به عقبه اين خودرو بياندازيم متوجه تاريخچه نه چندان روشن اين خودرو خواهيم شد.شركت فاو در سال ۲۰۱۰ نمونه مفهومي اين خودرو را در نمايشگاه شانگهاي چين بعنوان يك سدان شهري رونمايي كرد.در سال بعد شركت فاو نسخه تجاري B30 را با نام “اولي” عرضه نمود كه بدليل عدم موفقيت سريعا توليدش را متوقف كرد.فاو كه در اين سگمنت خودرويي ديگري نداشت تصميم گرفت با تغييرات بر روي نمونه مفهومي سال ۲۰۱۰ ،نسخه تجاري را به سبد خود اضافه كند. اين تلاش فاو در سال ۲۰۱۵ نتيجه داد و عملا نسخه تجاري بسترن B30 در سال ۲۰۱۵ به بازار داخلي چين عرضه شده است.

اين شركت به عنوان اولين و بزرگترين شركت توليد كننده خودروكه با همكاري با شركت هاي فولكس واگن ، آئودي ، مزدا و جنرال موتورز توانسته به توليد سالانه بيش از ۳ ميليون دستگاه دست يابد. اين محصول بر روي يكي از پلتفرم هاي مربوط به شركت فولكس واگن(Bora) شكل گرفته است و از نكات مورد توجه اين پلتفرم ، توليد مدل موفق و محبوب فولكس واگن (JETTA) )نسخه سدان فولكس واگن گلف) مي باشد.

طراحي سيستم پيشرانه با موتوري با حجم ۱٫۶ ليتر كه متناسب با سايز خودروهاي متوسط انجام شده است، طراحي با زنجير تايم منجر به كاهش صداي خودرو و همچنين عدم احتياج به تعويض اين قطعه براي تمام طول عمر اين موتور مي باشد.(كاهش هزينه هاي تعمير و نگهداري)

 سري موتورهاي۴GB توسط شركت FAW توسعه داده شده است كه از توان و بازدهي بالا و مصرف انرژي مناسبي برخوردار است ؛ استاندارد آلايندگي اين موتور يورو ۵ بوده لذا با محيط زيست سازگاري متناسبي دارد (توان خودرو ۱۰۷ اسب بخار و بيشينه گشتاور ۱۵۵ نيوتون بر متر)

ريمپ بسترن

از انجايي كه ايسيوي اين مدل خودرو از نوع ME17 مي باشد، داراي پسوورد بوده و بايستي با پروگرمر هاي خاص برنامه ريزي شود.ميكروي اين ايسيو از نوع SAK TC1728 بوده كه داراي الگوريتم چك سام بسيار پيچيده مي باشد و فقط با وينولس اورجينال كه دكتر ريمپ از آن بهره مي برد مي توان آن را محاسبه نمود. (ريمپ اين ايسيو را به دست افراد متفرقه نسپاريد.

رفع تاخير دريچه گاز، افزايش توان و گشتاور موتور، كاهش مصرف سوخت و تقويت دورهاي پايين و بالا از مزاياي ريمپ اين مدل خودرو مي باشد.

در ريمپ ايسيو اين مدل خودرو ايسيو باز نمي شود وبا تغييرات در جداول سوخت،جرقه،شتاب گيري،گشتاور و … مي توان گشتاور و توان موتور را افزايش داد و معكوس كشيدن خودرو با ريمپ سريع تر مي شود.

 رفع كپ اوليه خودرو : بدليل استانداردهاي آلايندگي (يورو ۴) : براي رعايت استاندارد هاي الايندگي و كاهش مصرف سوخت از باز شدن ناگهاني دريچه گاز جلوگيري نموده، و باعث تاخير باز شدن دريچه گاز شده و گاها همين تاخير باعث كاهش كيفيت رانندگي و دلزدگي مشتريان مي گردد. دكتر ريمپ باتغييرات جداول مربوط به دريچه گاز برقي تاخير دريچه را به حد بسيار قابل قبولي كاهش مي دهد.

بسترن B30 به علت مشكلات متعددي همچون مصرف سوخت بالاي شهري باعث نارضايتي مشتريان شده است ، دكتر ريمپ با تغييرات جدول سوخت و جرقه بدون كاهش توان موتور و افزايش دماي موتور مصرف سوخت اين خودرو را نزديك به ۱ ليتر در هر صد كيلومتر كاهش مي دهد.

در بسترن B30 با گيربكس اتوماتيك شتاب اوليه بسيار ضعيف بوده و tcu تمايل به پايين نگه داشتن دور موتور دارد كه همين علت باعث كاهش شتاب اوليه و ثانويه خودرو شده و اين خودرو را تنبل و كند نموده است ، دكتر ريمپ با با آپديت نرم افزاري موتور و گيربكس تمامي مشكلات فوق را مرتفع نموده و باعث افزايش رضايت مشتري مي گردد.

تمام خدمات ريمپ در دكتر ريمپ ابتدا توسط كارشناسان شركت تست مي شود، سپس توسط مشتري نيز تست شده و درصورت رضايت كامل مشتري اجرت دريافت مي گردد.

ريمپ خودرو هايما

۱۲ بازديد

خودرو هايما هم مانند خودرو هاي ديگر از معايب و مزايايي بر خوردار است كه در ادامه اين خودرو به طور كامل معرفي خواهيم كرد. اين خودرو از پتانسيل بالايي براي ريمپ برخوردار مي باشد. در مقالات قبل ريمپ خودرو را توضيح داده ايم و گفته ايم اين فرايند چه مزايا و چه معايبي براي خودرو را دارد. با تيم تخصصي تيونينگ دكتر ريمپ همراه باشيد.

معرفي خودروي Haima S7

هايما S7 در سال ۹۴ با موتور ۲۰۰۰  تنفس طبيعي، توسط ايران خودرو عرضه شد. مهمترين ايراد اين خودرو تنبلي و قدرت پايين موتور نسبت به وزن آن است. صفر تا صد هايما با ارفاق ۱۷ ثانيه بود! ايران خودرو براي رفع اين ضعف در سال ۹۶ اقدام به عرضه هايما با موتور ۱۸۰۰ توربو نمود. با توان ۱۷۰ اسب بخار و ۲۳۰ نيوتن متر گشتاور.

نكات مثبت هايما اس ۷ : دوربين ۳۶۰ درجه دنده عقب، فرمان برقي ، كروز كنترل فابريك و سيستمهاي الكترونيكي   TCS و HAS ، صندلي راننده برقي، سانروف و تهويه مطبوع اتوماتيك از نكات مثبت اين خودرو مي باشد.

نكات منفي هايما اس ۷ : حساسيت موتور به بنزين بي كيفيت، ناك زدن و مصرف بالاي سوخت از جمله ايرادات مدل توربو به حساب مي آيد. عدم تامين به موقع قطعات مورد نياز توسط نمايندگي ها به ويژه در شهرستانها، جزو گلايه هميشگي دارندگان به حساب مي آيد.

مزاياي ريمپ خودرو هايما اس ۷ چيست؟

رفع ضعف كشش و توان در شروع حركت (مدل ۲۰۰۰

يكي از ايرادات بارز مدل ۲۰۰۰ شروع حركت كند و سنگين آن مي باشد. در برنامه ايسيوي اين خودرو جدولي به نام Maximum torque during shift gear وجود دارد. به اين معنا كه مي توان حداكثر گشتاور را در هر دنده تعيين نمود. با استفاده از اين جدول مي توان گشتاور اوليه را  در ابتداي حركت افزايش داده و خودرو در سراشيبي بهتر حركت كند.همچنين كشش خودرو در سرعتهاي بالا هم بهبود مي يابد.

اين خودرو با دو موتور عرضه شده:

موتور اتمسفر  2000cc با كد HM484Q با ايسيو بوش ام اي ۷ Bosch ME7

مدل توربو شارژ به حجم ۱۸۰۰cc  با كد HM484Q-T با ايسيو بوش Bosch ME 17

 ريمپ اين دو نوع ايسيو كاملاً با هم متفاوت است. بر اين اساس بايد با در نظر گرفتن نسبت تراكم اين دو موتور، موازنه اي بين جداول آوانس ، گشتاور و سوخت برقرار شود. تا خودرو در در حين دورگيري دچار حالت دل زدن نشود، به عبارتي در هر حالتي از يك شتابگيري يكنواخت برخوردار باشد. در ريمپ ايسيو موتورهاي توربو مي بايست حتماً جداول مخصوص توربوشارژ نيز بازنگري و بار توربو در دورهاي مختلف بصورت يكسان تقسيم شود.

 

ريمپ يسترن بي30

۱۲ بازديد

در اين مقاله به طور كامل ريمپ خودرو بسترن بي30 را به طور كامل توضيح ميدهيم و خواهيم گفت اين خودرو بعد از اين فرايند چه تغييراتي دارد. براي انجام ريمپ ايسيو هر خودرويي قبل از آن از مركز مربوطه ريمپ حتما اطمينان حاصل كنيد و بعد خورد خود را به انها بسپاريد. براي انجام ريمپ ايسيو خودرو ميتوانيد با دكتر ريمپ همراه باشيد.

بسترن B30 از امكانات رفاهي نسبتا مناسبي برخوردار است. پوشش چرمي صندلي ها و فرمان، فرمان برقي با دكمه‌هاي كنترلي ،رهياب ماهواره اي، سيستم جلوگيري از عقب رفتن خودر ودر سربالايي ها، ESC، كروز كنترل ،آينه هاي تاشوي برقي ،سنسور دنده عقب ،سانروف و سيستم صوتي با ۶ بلندگو امكاناتي هستند كه بر روي نمونه ايراني نصب شده است. البته موارد ديگري نظير سسنور باد تايرها ،ورود بدون كليد و گرمكن از ديگر امكانات بسترن B30 است كه تاكنون هنوز مشخص نيست بهمن خودرو بر روي نمونه ايراني عرضه خواهد كرد يا خير.

امكانات ايمني بسترن B30 هم با توجه به كسب ۵ ستاره ايمني از CNCAP مناسب و قابل قبول مي باشد.اين خودرو بسته به تيپ هاي مختلف داراي ۲،۴ و۶كيسه هوا بوده و از سيستم هاي ترمز ABS +EBD،BA و سيستم كنترل پايداري (ESP) و سيستم كنترل كشش (TCS) در تمامي رده‌هاي آن به طور استاندارد بهره مي برد.

بطور كلي ريمپ خودرو  براي اين خودرو فوايد ذيل را دارد :

۱- كاهش مصرف سوخت

۲- افزايش شتاب

۳- افزايش توان و گشتاور

۴- رافع تاخير دريچه گاز

۵- رفع كپ اوليه

۶- شتاب گيري بهتر

۷- بهبود كشش خودرو در سربالايي ها

۸- رفع خطاي كاتاليست

۹- بهبودن در تعويض دنده ها (نرم تر شدن تعويض دنده و معكوس هاي سريع تر|

۱۰- كاهش دماي فن ها و خنك كار كردن موتو   

اگر كاتاليست خودرو را حذف كرده باشيد اين امكان وجود دارد كه با ريمپ خطاي كاتاليست را نيز رفع كنيم.

افزايش ۱۰% توان موتور، افزايش ۱۵ % گشتاور، رفع تاخير دريچه گاز، بهبود كشش اوليه و ثانويه خودرو، افزايش قدرت موتور درهنگام كولرگيري. رفع محدوديت سرعت، كاهش مصرف سوخت

رفع كپ اوليه خودرو : بدليل استانداردهاي آلايندگي (يورو ۴) : براي رعايت استاندارد هاي الايندگي و كاهش مصرف سوخت از باز شدن ناگهاني دريچه گاز جلوگيري نموده، و باعث تاخير باز شدن دريچه گاز شده و گاها همين تاخير باعث كاهش كيفيت رانندگي و دلزدگي مشتريان مي گردد. دكتر ريمپ باتغييرات جداول مربوط به دريچه گاز برقي تاخير دريچه را به حد بسيار قابل قبولي كاهش مي دهد.