آرشیو بهمن ماه 1399

ريمپ و تيونينگ خودرو هاي مسابقه اي و خارجي و ايراني

دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۰۳

ريمپ 206

۱۲ بازديد

خيلي از دارندگان خودرو 206 از كم بودن قدرت و شتاب اين خودرو گله مند هستند. تيم تخصصي تيونينگ دكتر ريمپ راه كار خوبي براي رفع اين مشكلات دارد آن هم با ريمپ ايسيو. در مقالات ريمپ چيست كاملا راجب اين موضوع توضيح داده ايم. ريمپ ايسيو بر روي 206 تاثيراتي خوبي دارد كه در ادامه بر مزاياي اين فرايند خواهيم گفت. در ادامه با ما همراه باشيد.

شركت غرب استيل در سال ۹۶ اقدام به ارايه پكيج EMS جديد براي موتور TU3 به نام MAWنمود كه مهمترين تغيير نسبت به ايسيو شركت كروز وجود دريچه گاز برقي است كه متاسفانه موجب وجود تاخير شروع حركت و عكس العمل كندتر شده است كه منجر به نارضايتي مشتريان شده است. گفتني است برخي از قطعات اين EMS نظير دريچه گاز و كويل كاملا اختصاصي است و قابل جايگزيني با لوازم EMS هاي قبلي نمي باشد. متخصصان دكتر ريمپ در سال ۹۷ موفق به ريمپ موفقيت آميز اين ايسيو شدند كه مشكل تاخير پدال و شتابگيري را به طور كامل برطرف نموده اند. براي اينكه خوانندگان دچار گمراهي نشوند اين نكته را بدانيد كه هر دو شركت كروز و غرب استيل هم اكنون به تامين پكيج ECU براي ۲۰۶ هاي تيپ ۲ مي پردازند و اگر قصد خريد خودروي صفر كيلومتر را داريد بدانيد كه ممكن است يكي از اين دو مدل ايسيو براي خودروي شما نصب گردد. توصيه دكتر ريمپ، كامپيوتر زيمنس (كروز) است.

دو نوع ريمپ براي اين خودرو قابل ارايه مي باشد:

۱) ريمپ اكونومي: صرفاً جهت كاهش مصرف سوخت، مناسب براي افرادي كه ساعتها در ترافيكهاي طولاني به سر مي برند.

۲) ريمپ شهري: در اين مرحله بر روي جداول سوخت، جرقه، اكسيژن و دريچه گاز به نحوي تغييرات اعمال ميگردد كه بدون افزايش زياد مصرف سوخت حداكثر توان موتور و گشتاور تا ۱۰ % حاصل گردد. نكته قابل توجه اين است كه تمامي تغييرات با توجه به شرايط آب و هوايي و جغرافيايي و كيفيت سوخت بنزين ايران كاستومايز (بومي سازي) مي شود تا بدون ايجاد مشكل در عملكرد موتور و كاهش عمر موتور ارائه گردد. اگر بدون در نظر گرفتن كيفيت سوخت اقدام به افزايش زياد اوانس جرقه براي حصول حداكثر قدرت گردد منجربه ناك (احتراق پيش رس) و افزايش دماي احتراق ميگردد . در حالت ناك نرخ انتقال حرارت نزديك به ۱٫۷ برابر ميگردد و گاها باعث ذوب شدن پيستون ميشود و همين افزايش دما تخريب كتاليزور و سنسور اكسيژن را نيز در پي دارد. در اين استيج تاخير دريچه گاز به طور كامل مرتفع شده و حداكثر توان و گشتاور ممكن به طور واقعي بدست مي آيد. و شتابگيري به نحو چشمگيري بهبود مي يابد.

افزايش كاتاف نيز تا محدوده ۷۰۰۰ دور نيز كه محدوده ايمني است انجام ميگردد.به درخواست مشتري كاتاف تا دور بالاتر امكان پذير مي باشد اما نكته قابل توجه اين است كه افزايش كاتاف بدون افزايش راندمان حجمي هيچ تاثيري در توان خروجي موتور نخواهد داشت و بايد در نظر داشت كه موتور TU3 اساسا يك موتور شهري مي باشد نه يك موتور با اساس تقويت مسابقه اي. بنابراين از موتورهاي كم حجم مي بايست توقعات معقولي داشت.

ريمپ خودرو پژو ۲۰۶ تيپ۲، ريمپ ايسيو ۲۰۶ تيپ ۲ ؛رفع مشكلات پژو ۲۰۶ تيپ۲، رفع مشكلات نرم افزاري پژو ۲۰۶ Valeo j34؛ جي ۳۴؛ ساژم تيپ ۲؛

رفع ايراد استارت اول صبح ۲۰۶، خاموش شدن صبحگاهي ۲۰۶

رفع ايراد دماي آب ۲۰۶ ، اصلاح دماي آب ۲۰۶، كم كردن فن ۲۰۶

افزايش كاتاف ، حذف ردلاين، كاتاف ۷هزار

رفع تاخير پدال گاز، رفع خنگي گاز تيپ۲؛ ديرگاز خوردن تيپ۲؛ كندي تيپ۲

حذف سنسور اكسيژن دوم

ريمپ دنا

۱۳ بازديد

در اين مقاله از ريمپ خودرو دنا و تغييراتي بعد از آن خواهيم گفت، كه ريمپ ايسيو چه مزاياي دارد و آيا لزومي به انجام اين كار است يا خير؟ در مقالات ريمپ خودرو راجب اين فرايند به طور كامل توضيح داده ايم. براي انجام اين كار ميتوانيد با دكتر ريمپ همراه باشيد.

مزاياي ريمپ خودرو دنا به صورت خلاصه

رفع كپ دريچه گاز

رفع صداي ناك سرگاز

افزايش توان تا ۷ اسب بخار و گشتاور تا ۱۵ نيوتن متر (بيشتر ازين مقدار بدون تجهيزات تقويت موتور امكان پذير نيست

اصلاح دماي كاركرد فن

تنظيم دور درجا (جهت رفع لرزش درجا

 افزايش كات آف تا ۷۱۰۰ دور در دقيقه و ايجاد كات آف رگباري

حذف خطاي فرسودگي كاتاليست

كاهش مصرف سوخت تا يك ليتر

رفع محدوديت سرعت

حذف سنسور اكسيژن دوم (مخصوص خودروهاي داراي هدرز يا خودروهايي كه كاتاليست را برداشته اند.

حذف سنسور ميل سوپاپ بدون از كارافتادن CVVT

افزايش سرعت نهايي (TOP Speed)

خودروي دنا لوآپشن (قالپاق دار) دارم، در جايي خودروي خود را ريمپ كرده ام اما دچار مشكل خفگي در حين شتابگيري شده و به من گفته اند بايد يك ECU جديد تهيه كنم، آيا راه ديگري امكان پذير است؟

بله، در دكتر ريمپ خودروهاي دنا با ايسيو زيمنس ناشناس (Unknown Siemens) كه دچار دانلود غلط شده اند را به روشي اختصاصي مجددا احيا مي كنيم. به طوريكه نمايندگي هم قادر به شناسايي آن نباشد.

آيا نمايندگي مي تواند بفهمد خودرو ريمپ شده؟

از آنجا كه ريمپ در خودرو اثر فيريكي نمي گذارد، در صورتيكه مالك اين موضوع را به نمايندگي اطلاع ندهد، قابل شناسايي نمي باشد.

خودروي دنا مجهز به هدرز مي باشد، آيا در استيج ريمپ آن تغييري مي كند?

در دكتر ريمپ قبل از ريمپ، وضعيت كاركرد موتور و تجهيزات خودرو ارزيابي مي شود. متناسب با آن تجهيزات برنامه ريمپ مي شود و نمي توان آن را استيج بندي ناميد. چرا كه مالك خودرويي كه از كيت مكش و هدرز استفاده مي كند شايد هيچگاه نخواهد در سطح (استيج) مسابقات شركت كند.

ريمپ چيست04

۱۳ بازديد

در اين مقاله از سري از مقالات ريمپ چيست امروز در اينجا خواهيم گفت كه چرا همه خودرو ها به ريمپ احتياج دارند. در ادامه نمونه اي از ريمپ جيلي mvm530 را مورد بررسي قرار ميدهيم. اين خودرو هم مانند خودرو هاي چيني از معايبي بر خوردار است،كه با ريمپ خودرو رفع خواهد شد. در ادامه اين مقاله با ما همراه باشيد.

چرا ريمپ؟

پيشرانه جيلي بسيار آماده‌تر و گوش به فرمان‌تر نسبت به پدال گاز بوده و اين موضوع براي يك خودروي دستي با پدال سيمي طبيعي به نظر مي‌رسد. اگرچه هنگاميكه با آن رانندگي ميكنيد از مشخصات روي كاغذ توقع عكس العمل بالاتري را داريد اما با فشار بيشتر بر موتور و پدال گاز به اين مهم دست نمي يابيد چراكه همانند ساير خودروهاي وارداتي چيني به ايران، برنامه كامپيوتر (ايسيو) اين خودرو براي شرايط آب و هوايي و سوخت مورد استفاده در ايران كاستومايز نشده و بديهي است كه نهايت با فرار چندين اسب بخار مواجه ميشويد.

مدل دستي عملكرد قابل قبولي دارد و دنده‌ها به راحتي و به خوبي تعويض مي‌شوند، حس تعويض دنده در اين خودرو شبيه هموطن ديگرش يعني خودروي MVM 530 مي باشد.

شايد بايد گفت كه جيلي به عنوان يك خودروي دستي كاملاً راضي كننده بوده و از مقايسه نمونه هاي كاركرد بالا متوجه ميشويد كه از استهلاك پاييني برخوردار است، اما حقيقت امر اينجاست كه خودرويي با اين حجم موتور و اصالت موتوري متعلق به ميتسوبيشي چرا انقدر رفتارش در عمل با روي كاغذ متفاوت است؟

 اينجاست كه كارشناسان دكتر ريمپ موفق شده اند با برنامه-ريزي مجدد ايسيو اين خودرو از اين مجموعه مستعد نهايت راندمان را بگيرند.

ECU اين خودرو بوش ME7.8.8 مي باشد. اين مدل ايسيو داراي پردازشگر بسيار پيچيده با قفل نرم افزاري مي باشد. به اين معنا كه ميكروي اين ايسيو كه ST10F مي باشد قفل بوده و بايد حتما با پروگرمرهاي اورجينال و بروز دنيا برنامه ريزي شود.

در ريمپ خودرو جيلي دستي دكتر ريمپ مي تواند توان و گشتاور موتور را تا ۱۰ اسب بخار و گشتاور را تا ۱۲ نيوتن متر سر چرخ افزايش دهد. همچنين با روش ريمپ تركيبي كه انحصارا در اختيار دكتر ريمپ مي باشد مي توانيم مصرف سوخت را تا ۱ ليتر كم كنيم.

بطور كلي ريمپ براي اين خودرو فوايد ذيل را دارد :

۱- كاهش مصرف سوخت

۲- افزايش شتاب

۳- افزايش توان و گشتاور

۴- رافع تاخير دريچه گاز

۵- رفع كپ اوليه

۶- شتاب گيري بهتر

۷- بهبود كشش خودرو در سربالايي ها

۸- رفع خطاي كاتاليست

۹- بهبود در تعويض دنده ها (نرم تر شدن تعويض دنده و معكوس هاي سريع تر در مدل اتوماتيك و رفع مكث بين تعويض دنده در مدل دنده دستي)

اگر كاتاليست خودرو را حذف كرده باشيد اين امكان وجود دارد كه با ريمپ ايسيو خطاي كاتاليست را نيز رفع كنيم.

تمام خدمات ريمپ در دكتر ريمپ ابتدا توسط كارشناسان شركت تست مي شود، سپس توسط مشتري نيز تست شده و درصورت رضايت كامل مشتري اجرت دريافت مي گردد.

ريمپ اچ سي كراس

۱۳ بازديد

در اين مقاله از ريمپ خودرو اچ سي كراس و سوالاتي از قبيل اينكه با ريمپ خودرو گارانتي ماشين از بين نميرود؟ يا اينكه با ريمپ آپديت گيربكس از بين نميرود؟ در ادامه به سري اين سوالات جواب خواهيم داد. با تيم تخصصي تيونينگ دكتر ريمپ همراه باشيد.

بعضي از مشتريان مي پرسند كه آيا در شركت ايراخودرو با دياگ زدن متوجه نمي شوند كه خودروشون ريمپ شده ؟؟

بايد بگيم خير. زيرا دياگ يك نوع اسكنر مي باشد و قابليت دسترسي به جداول قفل شده ايسيو رو نداره و تغييرات نرم افزاري (ريمپ) در حافظه اصلي وجود دارد و دياگ فقط به حافظه موقت دسترسي ميدهد. پس هيچ شخصي با هيچ نوع دستگاهي نمي تواند ادعا كند كه مي تواند بفهمد خودرو ريمپ شده.

خطاي سنسور اكسيژن اچ سي كراس و عدم احتراق

در زماني كه مشتريان به ما براي ريمپ ايسيو مراجعه ميكن قبل از ريمپ ايسيو ما به بررسي كامل و عيب يابي موتور مي‌پردازيم كه اگر خودرو داري مشكل باشد به مشتري گزارش دهيم . در اكثر مواقع بعد از دياگ ، متوجه خطاي عدم احتراق و خطاي سنسور اكسيژن دوم ( پايين آمدن عملكرد كاتاليست ) مي شويم. اين دو خطاي رايج در اچ سي كراس مي باشد .عدم احتراق يا misfire در اكثر مواقع به علت استفاده از شمع بي كيفيت در كمپاني و شمع شركتي است كه با تعويض شمع مناسب در ۹۰ درصد از مواقع اين مشكل رفع مي شود انتخاب بهترين شمع براي اچ سي كراس مستلزم دانستن درجه حرارتي شمع موتور tu5 است . خطاي سنسور اكسيژن هم با اصلاح پارامتر و پايين آوردن حساسيت جدول سنسور اكسيژن دوم به طور قطع رفع مي شود.

هزينه ريمپ اچ سي كراس – قيمت ريمپ اچ سي كراس

اگر خودرو شما در شرايط مناسب باشه با اندكي هزينه ريمپ خودرو h30 كراس رو انجام بديد و از شر تمام مشكلات به طور قطع خلاص بشيد. قيمت ريمپ و آپديت اچ سي كراس در شركت كاراكال تيونينگ از همه جا بيشتر مي باشد !!

آيا ريمپ ايسيو و آپديت گيربكس از بين نمي رود ؟؟

سوال خيلي مشتريان اين است كه آيا بعد از مدتي برنامه پاك نمي شود ، با سرباتري برداشتن پارامترها به حالت اوليه برنميگرد يا با دياگ زدن ايسيو ريمپ شده با حالت فابريك بر نمي‌گردد ؟؟ بايد بگيم خير و به هيچ عنوان مگر اينكه در شرايط خاص و خرابي ايسيو با استفاده از دستگاه مخصوص ecu ريمپ شده را دانلود كنند.

چرا خود كارخانه ماشين رو ريمپ نميكنه ؟؟

به علت پاس كردن استانداردهاي آلايندگي يورو ۵ ، مصرف كننده بد ، سازگاري با هر شرايط آب و هوايي ، سازگاري با شرايط سخت ، افزايش عمر موتور در زمان گارانتي ، موتور خودرو رو محدود مي كنند و مجبور ميشن درصد قابل توجهي از توان موتور رو محدود كنند.

به طور مثال موتور هاي tu5 قديمي با ايسيو بوش ME7.4.4

۱۱۰ اسب بخار قدرت داشتن ولي موتور هاي يورو ۵ tu5 قدرتشون ۱۰۵ اسب بخار هست. يعني ۵ اسب بخار ضعيف تر به خاطر محدود سازي موتور و پاس كردن استاندارد يورو .

ريمپ به همراه دو سال ضمانت دكتر ريمپ

ما ريمپ و برنامه نرم افزاري دانگ فنگ اچ سي كراس شما رو دو سال ضمانت ميكنيم كه شما خيالتون راحت باشه كه موارد زير براتون روي خودرو اعمال ميشه:

مصرف سوخت شهري نيم تا يك ليتر كاهش پيدا كنه

قدرت موتور تا ۵ اسب بخار افزايش پيدا مي‌كنه

اگر جايي افزايش قدرت بالاتري اعلام كردن مطمئن باشيد يه جاي كار ميلنگه

كاهش دماي آب موتور

رفع محدود سرعت

رفع تاخير و كپ اوليه گاز

رفع ايراد احتراق ناقص

رفع خطاي كاتاليست

بهبود عملكرد گيربكس

رفع ناك و صداي پيستون

دكتر ريمپ تنها برند معتبر و با تجربه ريمپ و تيونينگ در ايران مي باشد

ريمپ هايما اس5

۱۶ بازديد

در اين مقاله قصد توضيح ريمپ خودرو ساينا به طور كامل و دقيق را داريم، كه باعث چه تغييراتي بر روي اين خودرو ميشود آيا ضرردارد يا خير؟ براي انجام ريمپ خودرو خود قبل اين فرايند از مركز مورد نظر اطمينان حاصل كنيد و بعد خودرو خود را به آنها بسپاريد. براي انجام ريمپ ايسيو با مركز تيونينگ دكتر ريمپ در تماس باشيد.

مزاياي ريمپ خودرو هايما S5

سامانه توربوشارژر متشكل از يك مجموعه توربين و كمپرسور داراي محور مشترك مي‌باشد. توربين در مسيرگازھاي اگزوز و كمپرسور در مسير هواي ورودي موتور قرار مي‌گيرد. برخورد گازھاي خروجي با پره‌هاي توربين موجب چرخش محور آن شده و در نتيجه كمپرسور به چرخش در مي‌آيد . چرخش كمپرسور در مسير هواي ورودي باعث مي‌گردد فشار هوا افزايش يافته و ميزان هواي وارد شده به موتور افزايش يابد. سيستم توربوشارژ سبب ميگردد ظرفيت پذيرش هواي موتور از ظرفيت اسمي آن بيشتر گردد با بالاتر رفتن ميزان هوا، مقدار سوخت بيشتري را ميتوان درون آن تزريق كرد و نتيجتأ قدرت موتور افزايش مي‌يابد.

نكته داراي اھميت اين است كه شروع عملكرد سامانه توربوشارژدر اين خودرو از دور موتور ۱۷۰۰ دور در دقيقه به بالا مي باشد كه البته با ريمپ مي توان كاري كرد كه از دور ۱۴۰۰ دور بر دقيقه توربو وارد مدار شود. لذا در زمان حركت در ترافيك و زمان هايي كه نيازي به قدرت بالا نمي‌باشد، موتور مانند موتورهاي معمولي عمل مي‌نمايد و فقط در زمان نياز به قدرت زياد توربوشارژ وارد عمل ميگردد و توان موتور را افزايش ميدهد اين به آن معني است كه به عنوان مثال موتور ۱۵۰۰ سي سي توربو در ترافيك شهري مانند موتور معمولي ۱۵۰۰ سي سي عمل ميكند ولي در دور موتور بالاتر از ۱۷۰۰ مانند موتور ۲۴۰۰ سي سي قدرت توليد ميكند. اين موضوع سبب ميگردد راندمان كلي اين موتورها بدليل احتراق كاملتر سوخت در قياس با موتورهاي معمولي بهبود قابل ملاحظه‌اي داشته باشد.با ريمپ ايسيو مي توان بوست توربو شارژر را افزايش داد و شتاب گيري خودرو را بهتر كرد و كاري كرد تا توربو كمي زودتر بكار بيوفتد. دقت داشته باشيد كه ورود و خروج توربو از مدار كاملاً حساب شده بوده و نمي توان محدوده فعاليت آن را از حدي بيشتر تغيير داد چراكه براي سلامتي و عمر موتور بشدت ضرر دارد.

ايسيو هايما S5 از نوع ME7 مي باشد. ايسيوهاي سري ME7 همگي داراي پسوورد مخصوص به خود بوده و مي بايست با تجهيزات خاصي پروگرام شود. ايسيوهاي سري ME7 در اين مدل داراي قفل نرم افزاري ۹B 00 مي باشد كه فقط با پروگرمرهاي مخصوص برنامه ريزي مي شود. پردازشگر ME7 از نوع ST10F بوده و بايد حتما پس از ريمپ چك سام اين ايسيو با نرم افزارهاي اورجينال اصلاح گردد.

در برنامه ايسيوي اين خودرو جدولي به نام Maximum torque during shift gear (Nm) وجود دارد به اين معنا كه مي توان حداكثر گشتاور را در هر دنده تعيين نمود. با استفاده از اين جدول مي توانيم كاري كنيم كه گشتاور اوليه در ابتداي حركت بيشتر از قبل و خودرو بتواند در سراشيبي ها بهتر حركت كند. ايراد چوب كردن ترمز در اين خودرو امري شايع بوده كه با ريمپ ايسيو مي توان آن را رفع كرد.

همچنين دكتر ريمپ  به تمامي جداول ايسيو دسترسي كامل دارد مي تواند پارامترهايي مانند سوخت،جرقه،پدال و دريچه گاز برقي و … را تغيير داده تا توان موتور را به اندازه ۸ اسب بخار و گشتاور را تا ۱۰ نيوتن متر سر چرخ افزايش دهد.

به كمك جداول كنترلي بوست توربو مي توان بوست (فشار) توربو را تا حد مجاز و محاسبه شده افزايش داد با اين كار شاهد شتاب گيري بسيار عالي اين خودرو بعد از ريمپ مي باشيم.

رفع تاخير دريچه گاز

افزايش توان و گشتاور موتور

كاهش مصرف سوخت و رفع ايراد بالارفتن از شيب ها

از مزاياي ريمپ ايسيو اين مدل خودرو مي باشد. اگر كاتاليست خودرو را حذف كرده باشيد اين امكان وجود دارد كه با ريمپ خطاي كاتاليست را نيز رفع كنيم.تمام خدمات ريمپ در دكتر ريمپ ابتدا توسط كارشناسان شركت تست مي شود، سپس توسط مشتري نيز تست شده و درصورت رضايت كامل مشتري اجرت دريافت مي گردد.

ريمپ ساينا بخش اول

۱۶ بازديد

آيا ميدانيد با ريمپ اصولي ميتوانيد مصرف سوخت خودرو خود را كاهش دهيد. ميتوانيد دماي فن و ناك خودرو را از بين ببريد. حال سوال پيش مي ايد چگونه؟ ما در مقالات قبل به طور كامل از ريمپ خودرو گفته ايم كه چه مزايا و معايبي دارد و در كل ريمپ چيست؟ درادامه از مزاياي ريمپ خودرو ساينا به طور كلي خواهيم گفت كه چه تغييراتي بر روي اين خودرو به وجود خواهد آمد.

ساينا در دو مدل دنده دستي و گيربكس اتوماتيك عرضه شده. برخي از ايرادات ساينا عبارتند از ريپ زدن، قدرت كم موتور، شتاب و گشتاور پايين، تاخير پدال گاز و صداي ناك، كه با ريمپ رفع مي شود. استفاده از گيربكس بهينه ND2 از نكات مثبت مدل دنده دستي مي باشد. گيربكس مدل اتوماتيك، ساخت شركت بلژيكي پانچ (Punch Powertrain) مي باشد و داراي فرمان برقي، پشت آمپر جديد، تريم داخلي جديد و مانيتور است. از ديگر ايرادات اين خودرو، تاب برداشتن ديسك ترمز، صداي بلند فن تهويه مي باشد. مدل اتوماتيك نيز، كيفيت بسيار پاييني در مونتاژ و ادوات داخلي داشته و قيمت گذاري نامناسب بوده است.

اتفاقاتي كه پس از ريمپ ساينا براي خودرو مي افتد:

مزاياي ريمپ دكتر ريمپ براي خودرو ساينا در يك نگاه

● كاهش مصرف سوخت ساينا تا يك ليتر

● به روزرساني ايسيو ECU مطابق با بنزين بي كيفيت

● كاهش دماي فن ساينا (مناسب براي مناطق گرمسير(

● رفع كپ ساينا در مرحله اوليه شروع حركت

● رفع مكث بين دنده يك و دو (در مدلهاي دنده دستي(

● حذف سنسور اكسيژن دوم در صورت حذف كاتاليست

● قابليت بالا بردن كات آف ساينا تا ۶۵۰۰

● قابليت ايجاد كات آف رگباري (ويژه مدلهاي دنده دستي ساينا(

● توانايي حذف سنسور ميل سوپاپ ساينا (در صورت نياز مشتري(

● بهبود عملكرد گيربكس اتوماتيك ساينا

● كاهش تاخير دريچه گاز برقي ساينا (ويژه مدلهاي اتوماتيك(

● كاهش افت توان با كولر

داشبورد و فضاي داخلي ساينا

نماي داخل ساينا اتوماتيك

افزايش قدرت موتور ساينا

در حين رانندگي قدرت موتور ساينا، به اندازه اي كه توقع مي رود نيست. دليل ضعف موتور عدم كاليبراسيون صحيح ايسيو مي باشد.  استفاده از گيربكس با ضرايب سنگين تر موجب شده كه در دنده هاي بالا، افت گشتاور كمتر شود.

موتور ساينا ۸۷ اسب بخار در دور موتور ۵۲۵۰ و ۱۲۸ نيوتن متر گشتاور دارد كه اين اعداد بر مبناي سر فلايويل بيان شده اند و قدرت واقعي سر چرخ در دستگاه داينومتر ۷۲ اسب بخار ميباشد.  موتور ساينا توسط شركت FEV آلمان طراحي شده است و با ريمپ  خودرو با قاطعيت قابل ارتقا است.

افزايش شتاب ساينا

علت شتاب گيري كم خودرو، اين است كه كارخانه سازنده اولويت ECU را كاهش آلايندگي موتور قرار داده نه نهايت توان پيشرانه. در ريمپ ساينا اولويت بر افزايش تون پيشرانه تغيير ميكند. به همين دليل پس از ريمپ، عملكرد خودرو بسيار روانتر و شتاب گيري ساينا به نحو چشمگيري بهبود خواهد يافت.

افزايش گشتاور

پس از ريمپ، گشتاور موتور ساينا در دورهاي پايين افزايش مي يابد. در نتيجه در سربالاييها نسبت به قبل نياز كمتري به معكوس كشيدن داريد.

برطرف شدن تاخير پدال گاز

خيلي از دارندگان نسخه اتوماتيك از تاخير پدال گاز ساينا در شروع حركت گلايه دارند. علت اين ضعف، نرم افزاري بوده و با ريمپ ايسيو قابل برطرف شدن است.

رفع صداي ناك ساينا

اين مشكل با ريمپ قابل برطرف شدن است، عموما صداي ناك از مشكلات نرم افزاري منشا مي گيرد.

صداي ناك (كه به اشتباه به صداي چق چق سوپاپ مشهور است) كه در آغاز حركت در دورهاي پايين شنيده مي شود.

خودروي ساينا تا كنون با سه نوع ايسيو ارائه شده:

دنده دستي

كروز SIM2K-48VR از ۹۵

LZNF از سال ۹۶

دنده اتوماتيك

ايسيو ايزي يو ۲٫۵ (EASY U2.5)

ريمپ ساينا اتوماتيك

دكتر ريمپ سه پكيج ريمپ را براي ساينا طراحي كرده كه در زير مشاهده مي فرماييد:

پكيج اكونومي

بدون افزايش توان، فقط جهت كاهش مصرف سوخت (مناسب براي كساني كه از خودرو براي كار، آژانس يا خودروي تعليم رانندگي استفاده مي كنند(

پكيج شهري

تا ۵ اسب بخار افزايش توان ساينا، بدون افزايش مصرف سوخت و ۷ نيوتن متر افزايش گشتاور

پكيج ريسينگ

تا ۸ اسب بخار با اندكي افزايش مصرف سوخت  و ۱۱ نيوتن متر افزايش گشتاور (داشتن تجهيزات تقويتي در اين پكيج الزاميست(

ريمپ كوييك1

۱۸ بازديد

در اين مقاله از ريمپ خودرو كوييك خواهيم گفت كه با انجام دادن اين فرايند چه تغييراتي بر روي اين خودرو به وجود خواهد امد. در مقالات قبل از ريمپ خودرو گفته ايم كه چيست و چه كاربردي دارد. براي انجام ريمپ توسط تيم تخصصي تيونينگ دكتر ريمپ خودرو خود را بيمه كنيد.تيم ما با چندين سال تجربه در خصوص ريمپ و تيونينگ خودرو هاي مسابقه اي توانسته است مدال هاي زيادي كسب كند.

مزاياي ريمپ كوييك

افزايش قدرت موتور كوييك:

با قاطعيت ميتوان گفت موتور كوييك با ريمپ به خوبي قابل ارتقا است. شتاب صفر تا صد كارخانه اي كوييك نزديك به ۱۴ ثانيه است. گيربكس اتوماتيك CVT هم سبب كاهش بيشتر شتاب اين خودرو مي شود. موتور كوييك ۸۷ اسب بخار در دور موتور ۵۲۵۰ و ۱۲۸ نيوتن متر گشتاور دارد كه اين اعداد بر مبناي سر فلايويل بيان شده اند. قدرت واقعي سر چرخ در دستگاه داينومتر براي مدل دنده دستي ۷۲ اسب بخار مي باشد. در مدل اتوماتيك اين رقم كمتر خواهد بود.

استفاده از گيربكس با ضريب سنگينتر موجب شده كه در دنده هاي بالا، افت گشتاور كمتر شود. اما در حين رانندگي بنظر ميرسد قدرت موتور به اندازه اي كه توقع مي رود نيست. موتور اين خودرو توسط شركت FEV آلمان طراحي شده و توانايي اصلاح و افزايش قدرت را با ريمپ دارد.

كاليبراسيون صحيح ايسيو:

پس از ريمپ عملكرد خودرو بسيار روانتر و شتابگيري كوييك به نحو چشمگيري بهبود خواهد يافت. دليل ضعف موتور عدم كاليبراسيون صحيح ايسيو مي باشد. كارخانه سازنده اولويت برنامه نويسي ECU را بر اساس كاهش آلايندگي موتور قرار داده نه نهايت توان پيشرانه. اين مشكل در ريمپ برطرف مي شود.

افزايش گشتاور كوييك:

با افزايش گشتاور موتور كوييك در دورهاي پايين، در سربالاييها به معكوس كشيدن كمتري نياز خواهيد داشت.

رفع تاخير پدال گاز: اگر از مشكل تاخير پدال گاز كوييك در شروع حركت گلايه داريد، بايد بدانيد علت اين ضعف، نرم افزاري است. اين مشكل با ريمپ قابل برطرف شدن است و در شتاب گيري خودرو نيز تاثير بسزايي دارد.

رفع صداي ناك:

صداي ناك (كه به اشتباه به صداي چق چق سوپاپ مشهور است). اين صدا در آغاز حركت در دورهاي پايين شنيده ميشود از جمله مشكلات نرم افزاري بوده كه مانند مشكلاتي كه پيش از اين ذكر شد با ريمپ ايسيو قابل برطرف شدن است.

خودروي كوييك تا كنون با سه نوع Ecu ارائه شده:

دنده دستي: (به صورت همزمان)

● كروز SIM2K-48VR از ۹۶

● LZNF از سال ۹۶

دنده اتوماتيك

● ايسيو ايزي يو ۲٫۵ (EASY U2.5)

ريمپ پيكاپ ريچ

۱۵ بازديد

در اين مقاله از ريمپ خودرو پيكاپ ريچ خواهيم گفت كه چه مزاياي خواهد داشت. اين خودرو هم مانند خودروهاي ديگر از معايبي بر خوردار است كه معايب آنها با ريمپ خودرو از بين خواهد رفت. تيم تخصصي تيونينگ دكتر ريمپ با چندين سال تجربه و تخصص كافي در خصوصو ريمپ و تيونينگ توانسته است موفقيت هاي زيادي كسب كند.

در ريمپ چه اتفاقي براي پيكاپ ريچ رخ ميدهد؟

كاهش مصرف سوخت

يكي از ايرادات بارز اين خودرو، مصرف بالاي سوخت ريچ مي باشد. در ريمپ ريچ برنامه ريزي موتور به شكلي اصلاح مي شود كه اين نقص تا حد زيادي برطرف گردد.

افزايش شتاب و كشش ريچ

با در نظر گرفتن اينكه توان اين موتور از موتور اصلي ژاپني كمتر است، اما مي توان با ريمپ ريچ شتاب و كشش اين خودرو را تا قابل قبولي اصلاح كرد تا مالكان اين خودرو بتوانند در بيراهه (Off Road) راندمان بيشتري از خودروي خود دريافت كنند.

بهبود تاخير دريچه گاز

شروع حركت  ريچ سنگين و كند است. در نظر داشته باشيد، توان موتور ۴ سيلندر ريچ محدود است. با اصلاح ريسپانس دريچه گاز شروع حركت خودرو به نسبت تيزتر مي شود. تا استهلاك ديسك و صفحه كمتر گردد.

مزاياي ريمپ ايسيو پيكاپ ريچ

شروع به حركت تيزتر، كاهش لختي شروع حركت از سكون

افزايش كشش و گشتاور در مسيرهاي صاف و بيراهه

حذف سنسور اكسيژن دوم در صورت حذف كاتاليست

افزايش توان موتور تا ۵ اسب بخار

افزايش كات آف  (Cut Off) به ميزان دلخواه (هر چند موتور وانتهاي پيكاپ براي نهايت گشتاور در دورهاي پايين طراحي شده(

كاهش دماي فن به ميزان ۵ درجه (مخصوص خودروهاي صحرانوردي(

افزايش واكنش پدال گاز

افزايش سرعت نهايي (TOP SPEED)

كاهش مصرف سوخت نيم ليتر واقعي

پرسش و پاسخ ريمپ و خودروي ريچ

آيا فقط با ريمپ ريچ توان خودرو افزايش مي يابد؟

به جز ريمپ، هر عاملي كه باعث افزايش توان موتور شود، بر كيفيت ريمپ خودروي شما هم تاثير گذار خواهد بود. طبيعتاً با حذف كاتاليزور و استفاده از فيلتر هواي اسپرت مخروطي مي توانيد تا حدود ۵ اسب بخار دريافت كنيد.

آيا ريمپ براي افزايش توان قابليت هاي آفرود كافيست ؟

در كنار ريمپ  بايد توان موتور از طريق اين قطعه به گيربكس منتقل مي شود و ضعف آن در عملكرد حركتي خودرو تاثير گذار است. خيلي از مالكان از كيفيت ديسك و صفحه ريچ  رضايت ندارند. بديهي است كه استفاده از قطعات باكيفيت تر مي تواند منجر به نتيجه بهتري گردد.

خودرو خود را به دكتر ريمپ بسپاريد.

ريمپ ساندرو استپ وي

۱۷ بازديد

چندين دلايلي كه بايد خودرو ساندرو استپ وي را بايد ريمپ كرد را در اين مقاله خواهيم گفت. آيا اين فرايند  باعث كاهش مصرف سوخت ميشود و يا باعث از بين رفتن ناك خودرو ميشود در ادامه به اين موضوع ميپردازيم. برا ي انجام ريمپ خودرو خود به تيم دكتر ريمپ اطمينان كرده و خودرو خود را به آنها بسپاريد.

موتور خودروهاي ساندرو و استپ­وي (نسخه اتوماتيك) از نوع K4M 697 بوده است كه  ۱٫۶ ليتر حجم دارد. اين موتور ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۴۰ نيوتون متر گشتاور توليد مي كند. در بخش اتوماتيك هم مانند مدل هاي AT تندر۹۰ و ساندرو با كد فني DP2 كه شباهت فني زيادي به AL4 هم دارد، ظاهر شده است و يك جعبه دنده چهار سرعته دارد. حالت تيپ ترونيك و دكمه رانندگي در جاده هاي لغزنده و برفي هم در اين گيربكس وجود دارد.

اين موتور با ايسيو Continental EMS 3134 عرضه شده و با دريچه گاز برقي و استاندارد آلايندگي يورو۴ كاليبره شده است. در زير به برخي معايب برنامه آن اشاره مي كنيم:

ريمپ ايسيو ساندرو

تاخير دريچه گاز يكي از دلايل كندي دور گرفتن اين خودروها است

برقي بودن دريچه موجب كندي در عملكرد گيربكس اتوماتيك نيز مي شود.

افت شتاب در تابستان در هنگام روشن بودن كولر (البته در اين مدل كمتر از مدل هاي دنده دستي است)

وجود خطاي فرسودگي كاتاليست و روشن بودن دائم چراغ چك و تعويض بي جهت سنسور اكسيژن!

بالا بودن مصرف سوخت خودرو به طرز عجيب نسبت به مدل هاي دنده دستي!

هنگاميكه خودروي خود را براي ريمپ به دكتر ريمپ مي آوريد، برنامه خودروي شما خوانده شده و سپس با برنامه بهينه شركت دكتر ريمپ كه به روش Optimum Calibration مجدداً براي شرايط آب و هوايي و سوخت بي كيفيت داخلي تنظيم شده است، ريخته مي­شود.

خلاصه مزاياي ريمپ:

افزايش توان موتور تا ۵ اسب بخار و ۱۰ نيوتن متر گشتاور

افزايش كشش بخصوص در سربالاييها و پُر بودن خودرو

رفع كامل تاخير پدال گاز

رفع  كُندي گيربكس نسبت به درخواستهاي راننده

حذف كات آف( درمدلهاي دنده اي

رفع خطاي كاتاليست و سنسور اكسيژن دوم ( درصورت حذف كاتاليست يا فرسودگي آن

 كاهش مصرف سوخت تا يك ليتر بصورت تضميني

آيا شما رنو ساندرو دنده دستي را هم ريمپ مي كنيد؟

بله و واتفاقاً مدل دنده دستي نسبت به ريمپ پاسخ بسيار خوبي مي دهد چون اتلاف انتقال نيرو نسبت به مدل اتوماتيك در آن كمتر است. ايسيو اين خودرو Continental EMS3132 با استاندارد آلايندگي يورو۴ بوده كه به دليل شباهت فني موتور و ايسيو رنو ساندرو دنده دستي پيشنهاد ميشود

آيا شركت دكتر ريمپ در ازاي حذف سنسور اكسيژن يا خطاي فرسودگي كاتاليست، مبلغي اضافه بر روي برنامه ريمپ ايسيو خود مي گيرد؟

خير، در صورتيكه خودروي شما كاتاليزور ندارد يا كارايي اش را از دست داده و خطاي فرسودگي كاتاليست را به صورت دايم داريد، قبل از ريمپ به مسيولين شركت اطلاع دهيد تا اين موضوع بر روي برنامه خودروي شما اعمال شود. لازم است بدانيد براي اين مطلب هزينه جداگانه مطالبه نمي شود

آيا ريمپ ساندرو دنده دستي با استپ وي دنده دستي فرق دارد؟

خير ، اما به تجربه ثابت شده به دليل برخورداري ساندرو استپ­وي دنده دستي از گيربكس JHQ، سرعت تعويض دنده در اين خودرو بالاتر بوده و در نتيجه پس از ريمپ ، عملكرد سريعتري نسبت به ساندرو دنده دستي دارد بخصوص در شتابگيري صفرتاصد. هر چقدر يك خودرو از تجهيزات كمكي بيشتري استفاده كند نظير فيلتر هواي اسپرت ، مكمل بنزين يا ساير تجهيزات، طبيعتاً ريمپ اين خودرو نسبت به يك خودرو معمولي كه حتي سرويسهاي دوره اش به موقع انجام نميشود بهتر و قويتر جواب ميدهد.

اما نسخه دنده اي كمي فرق كرده است و جعبه دنده آن بهبود پيدا كرده است (مشهور به مدل JHQ)تفاوت اين تغيير را افرادي متوجه مي شوند كه قبلا سوار خودروهايي چون تندر۹۰ و ساندرو دنده اي شده اند و حال واكنش اين گيربكس را به شكلي ديگر احساس مي كنند كه نسبت به گيربكس قبلي عملكردي دقيقتر و سريعتر دارد به عبارتي گويي كوئيك شيفتر به آن اضافه شده! در نظر داشته باشيد گيربكس مدل پيك آپ (وانت) نيز از همين امتياز برخوردار است!

چند نكته در مورد ريمپ:

پكيج ريمپ دكتر ريمپ به گونه اي تنظيم شده كه در معاينه فني و گارانتي خودرو، خللي ايجاد نمي كند.

ريمپ خودرو با برداشتن سرباتري يا فلش ايسيو ازبين نميرود، تنها با دانلود برنامه پاك مي شود.

هزينه ريمپ در دكترريمپ از ساير نقاط ايران گرانتر است زيرا همواره برنامه هاي اين شركت در حال ارتقا و اصلاح است تا بهترين راندمان را از موتورهاي اين خودروها استحصال كند، كاري كه هيچ گاه صنايع خودروسازي قادر به انجام آن نخواهند بود.

ريمپ خودرو با دياگ زدن معلوم نمي شود؛ چون دستگاه دياگ فقط به حافظه داخلي كه كدهاي خطا ذخيره مي شوند دسترسي دارد.

ريمپ مگان

۱۸ بازديد

آيا خودرو مگان شما هم از مشكلات كندي گيربكس و ضعف كشش و شتاب بر خوردار است. در اين مقاله از ريمپ خودرو مگان و مزاياي اين خودرو خواهيم گفت. براي انجام ريمپ خودرو قبل از آن حتما از مركز مربوطه مطمئن شويد و بعد خودرو خود را به آنها بسپاريد.

مزاياي ريمپ خودرو مگان

افزايش شتاب و كشش

مگان در دورگيري يا شتاب گيري به صورت نا اميد كننده اي كند است. در مقايسه با ۲۰۶، پيشرانه مگان ۴۰۰ سي سي حجم بيشتري دارد و ۲۳ اسب بخار نيز از آن قويتر است. با اين حال، ECU مگان به گونه اي SETUP شده كه توان محدودي داشته باشد. در نتيجه،  شتاب گيري صفر تا صد مگان با ۲۰۶ اتوماتيك تفاوت محسوسي نمي كند.

مهمترين هدف در ريمپ اين خودرو بازيابي توان واقعي مگان مي باشد و در اين كار رفع تاخير پدال گاز با اصلاح جداول به خوبي انجام مي گردد.

بهبود مصرف سوخت

 شركت دكتر ريمپ با روش اختصاصي Optimum Calibration برنامه ايسيو را اصلاح مي كند. در نتيجه، هنگام رانندگي شهري مصرف سوخت تغيير نكرده و در شرايط شتابگيري با بهبود نسبت AFR، كندي اين خودرو را كاملاً برطرف مي گردد.

رفع مشكلات گيربكس مگان

برخي ضعف و كندي مگان را به گيربكس و عملكرد غير هوشمند آن مربوط مي دانند. رفتار غير قابل پيش بيني گيربكس در تعويض دنده، معكوس نكشيدن به موقع از ايرادات ثانويه مگان محسوب مي شود. با ريمپ مگان رفتار گيربكس نيز اصلاح مي گردد.

*خلاصه مزاياي ريمپ مگان

رفع تاخير دريچه گاز برقي

افزايش كشش و شتاب

افزايش عكس العمل موتور به ريسپانس پدال گاز

رفع خطاي سنسور اكسيژن مگان يا فرسودگي كاتاليست

كاهش مصرف سوخت تا يك ليتر

بهبود عملكرد گيربكس اتوماتيك در معكوس كشيدن

حذف كات آف (در مدل دنده اي

آيا ريمپ در تقه زدن گيربكس مگان تاثيري دارد؟

با ريمپ ايسيو، گيربكس در شتابگيري بهبود مي يابد و فرايند معكوس كشيدن، تسريع مي شود. اما تقه زدن مگان از ايرادات مكانيكال گيربكس است و با ريمپ برطرف نمي شود.

علت لرزش درجا در مگان چيست؟

ابتدا با دستگاه دياگ پارامترهاي جرقه و كويل چك شود. اين خودرو در مدل ۲۰۰۰ داراي چهار عدد دسته موتور است، عموما، لرزش مگان از خرابي دسته موتور ناشي مي شود. بنابراين، هميشه قبل از ريمپ سلامت فني خودروي خود را چك كنيد.

در ريمپ دستگاه مهمتر است يا تخصص؟

در علم ريمپ، مهارت و تجربه است كه حرف اول را مي زند و نه صرفا دستگاهي خاص. ريمپ درست و بهينه، نياز به شناخت ECU، نرم افزارهاي آن و شناخت دقيق جداول كنترلي دارد. ريمپ با پروگرامرهايي همچون Kess اورجينال و TNM  امكان پذير است.

توجه كنيد كه پروگرامر Kess به صورت اورجينال و فيك وجود دارد. در صورت استفاده از دستگاه فيك، احتمال خرابي ايسيو مي رود.

آيا ريمپ مگان سبب استهلاك بيشتر خودرو مي شود؟

ريمپ و نحوه استفاده از خودرو دو عامل در تعيين ميزان استهلاك هستند. پس از ريمپ، راننده با فشار كمتري به سرعت و شتاب موردنظرش مي رسد.  در نتيجه اگر نحوه رانندگي مثل سابق باشد، استهلاك حتي كاهش مي يابد. بر خلاف مراكز متفرقه، در دكتر ريمپ علاوه بر ريمپ اصولي و استاندارد، جهت آسودگي شما، خدمات ما داراي ۲ سال گارانتي معتبر نيز مي باشد.