ريمپ 206 بخش 1

ريمپ و تيونينگ خودرو هاي مسابقه اي و خارجي و ايراني

جمعه ۲۱ اردیبهشت ۰۳

ريمپ 206 بخش 1

۶ بازديد

شركت غرب استيل در سال ۹۶ اقدام به ارايه پكيج EMS جديد براي موتور TU3 به نام MAWنمود كه مهمترين تغيير نسبت به ايسيو شركت كروز وجود دريچه گاز برقي است كه متاسفانه موجب وجود تاخير شروع حركت و عكس العمل كندتر شده است كه منجر به نارضايتي مشتريان شده است. گفتني است برخي از قطعات اين EMS نظير دريچه گاز و كويل كاملا اختصاصي است و قابل جايگزيني با لوازم EMS هاي قبلي نمي باشد. متخصصان دكتر ريمپ در سال ۹۷ موفق به ريمپ موفقيت آميز اين ايسيو شدند كه مشكل تاخير پدال و شتابگيري را به طور كامل برطرف نموده اند. براي اينكه خوانندگان دچار گمراهي نشوند اين نكته را بدانيد كه هر دو شركت كروز و غرب استيل هم اكنون به تامين پكيج ECU براي ۲۰۶ هاي تيپ ۲ مي پردازند و اگر قصد خريد خودروي صفر كيلومتر را داريد بدانيد كه ممكن است يكي از اين دو مدل ايسيو براي خودروي شما نصب گردد. توصيه دكتر ريمپ، كامپيوتر زيمنس (كروز) است.

دو نوع ريمپ براي اين خودرو قابل ارايه مي باشد:

۱) ريمپ اكونومي: صرفاً جهت كاهش مصرف سوخت، مناسب براي افرادي كه ساعتها در ترافيكهاي طولاني به سر مي برند.

۲) ريمپ شهري: در اين مرحله بر روي جداول سوخت، جرقه، اكسيژن و دريچه گاز به نحوي تغييرات اعمال ميگردد كه بدون افزايش زياد مصرف سوخت حداكثر توان موتور و گشتاور تا ۱۰ % حاصل گردد. نكته قابل توجه اين است كه تمامي تغييرات با توجه به شرايط آب و هوايي و جغرافيايي و كيفيت سوخت بنزين ايران كاستومايز (بومي سازي) مي شود تا بدون ايجاد مشكل در عملكرد موتور و كاهش عمر موتور ارائه گردد. اگر بدون در نظر گرفتن كيفيت سوخت اقدام به افزايش زياد اوانس جرقه براي حصول حداكثر قدرت گردد منجربه ناك (احتراق پيش رس) و افزايش دماي احتراق ميگردد . در حالت ناك نرخ انتقال حرارت نزديك به ۱٫۷ برابر ميگردد و گاها باعث ذوب شدن پيستون ميشود و همين افزايش دما تخريب كتاليزور و سنسور اكسيژن را نيز در پي دارد. در اين استيج تاخير دريچه گاز به طور كامل مرتفع شده و حداكثر توان و گشتاور ممكن به طور واقعي بدست مي آيد. و شتابگيري به نحو چشمگيري بهبود مي يابد.

افزايش كاتاف نيز تا محدوده ۷۰۰۰ دور نيز كه محدوده ايمني است انجام ميگردد.به درخواست مشتري كاتاف تا دور بالاتر امكان پذير مي باشد اما نكته قابل توجه اين است كه افزايش كاتاف بدون افزايش راندمان حجمي هيچ تاثيري در توان خروجي موتور نخواهد داشت و بايد در نظر داشت كه موتور TU3 اساسا يك موتور شهري مي باشد نه يك موتور با اساس تقويت مسابقه اي. بنابراين از موتورهاي كم حجم مي بايست توقعات معقولي داشت.

ريمپ خودرو پژو ۲۰۶ تيپ۲، ريمپ ايسيو ۲۰۶ تيپ ۲ ؛رفع مشكلات پژو ۲۰۶ تيپ۲، رفع مشكلات نرم افزاري پژو ۲۰۶ Valeo j34؛ جي ۳۴؛ ساژم تيپ ۲؛

رفع ايراد استارت اول صبح ۲۰۶، خاموش شدن صبحگاهي ۲۰۶

رفع ايراد دماي آب ۲۰۶ ، اصلاح دماي آب ۲۰۶، كم كردن فن ۲۰۶

افزايش كاتاف ، حذف ردلاين، كاتاف ۷هزار

رفع تاخير پدال گاز، رفع خنگي گاز تيپ۲؛ ديرگاز خوردن تيپ۲؛ كندي تيپ۲

حذف سنسور اكسيژن دوم

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.