آرشیو دی ماه 1399

ريمپ و تيونينگ خودرو هاي مسابقه اي و خارجي و ايراني

دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۰۳

هزينه ريمپ خودرو

۱۸ بازديد

در مركز تيونينگ دكتر ريمپ تمامي كارهاي ريمپ و تيونينگ موتوري يا ضمانت 2 ساله كتبي انجام ميشود. دكتر ريمپ با سالها تجريه در خصوصو ريمپ و تيونينگ موتوري خودرو هاي مسابقه اي توانسته است در اين خصوص موفقيت هاي زيادي را كسب كند.  در مقالات ريمپ چيست ميتوانيد از اين فرايند را به طور كامل بشناسيد. در ادامه اين مقاله از مزايا ريمپ و هزينه ريمپ خودرو هاي مختلف خواهيم گفت.

قيمت ريمپ ايسيو (ecu)

امروزه به دليل زياد شدن افراد متفرقه در ريمپ ايسيو قيمت هاي مختلفي براي اين كار تعريف شده است.

براي همين قصد داريم در اينجا علت اين اختلاف قيمت ها را بيان كنيم.

۱-دكتر ريمپ از نرم افزارهاي اورجينال استفاده مي كند كه اين نرم افزارها به بصورت انلاين چك سام گيري ريمپ را انجام ميدهند تا از صحت ريمپ مطمئن شوند تا هيچ آسيبي به موتور وارد نشود. اما افراد متفرقه اين كار را نمي كنند و با نرم افزارهاي غير اورجينال يا ايراني ريمپ را انجام مي دهند كه منجر به مشكلات فراوان مثل ناك،لرزش موتور، افزايش مصرف و … مي شوند.

۲- دكتر ريمپ تنها شركتي است كه ريمپ هاي خود را بر روي دستگاه دينامومتر (دستگاه اندازه گيري توان موتور) انجام داده است ولي بقيه افراد فعال در اين زمينه حتي يك خودرو هم بر روي دينامومتر نبرده اند.

۳- دكتر ريمپ براي هر مشتري ريمپ مورد نياز آن را برنامه نويسي مي كند اما بقيه دامپ ازقبل اماده شده را برروي ايسيوي شما مي ريزند كه دامپ هاي كپي بوده و در مقالات قبلي ضرر برنامه هاي كپي گفته شده است.

۴- به عمل كار برايد به سخن داني نيست : تمامي فعالان در اين زمينه مدعي اولين و بهترين هستند. اما اولين ها و بهترين ها فقط بر روي دينامومتر ريمپ انجام مي دهند كه دكتر ريمپ ، و تنها شركتي است كه برروي دينامومتر ريمپ را انجام داده اند.

اين افراد بدون داشتن هيچ گونه علم و تخصص و صرفا با ديدن چند ويديو آموزشي يا استفاده از برنامه هاي كپي ريمپ اقدام به ريمپ خودرو مي كنند كه حاصل اين كار صدمات جدي به موتور و ايرادات اساسي دربرنامه مي شود.

دليل تفاوت در هزينه ريمپ خودرو  ميزان تخصص افراد ، تجهيزات و تجارب مي باشد. موارد بسياري ديده شده كه دارنندگان خودرو براي ريمپ ايسيو به افراد غير متخصص كه اغلب تنظيم موتور كاران سطح شهر هستند مراجعه كرده اند. اين افراد بعد از ريمپ خودرو هزينه هاي سنگيني براي مشتريان به بار آورده اند كه از جمله اين موارد مي توان به ذوب شدن پيستون، خام سوزي ، سوختن واشر و… اشاره كرد.

اين افراد به دليل عدم داشتن دانش فني و علمي لازم با تيكه بر اين كه هر چه بيشتر بهتر تمامي پارمتر هاي ايسيو را زياد مي كنند و نتيجه آن مشكلات و صدمات جبران ناپذير مي باشد. اين افراد صرفا با استقاده از قيمت پايين مشتريان را به سمت خود جذب نموده و براي دستيابي به اندك سود مشتريان را به دردسرهايي بزرگ مي اندازند. به همين دليل است كه در بازار قيمت هاي بسيار متفاوتي از ريمپ اي سي يو ديده مي شود . به همين دليل است كه توصيه هاي زير را مشتربان عزيز مي كنيم:

۱- براي انجام ريمپ به شركت هاي معتبر مراجعه شود نه افراد و تنظيم موتور كاران سطح شهر

۲- تعداد شركت هاي ريمپ داراي سابقه و علم ، كمتر از ۳ شركت مي باشد.

۳- شركت هايي كه داراي داينامومتر هستند را انتخاب كنيد

۴- شركت هايي كه داراي تجربه ستاپ و ريمپ خودرو هاي خارجي هستند را انتخاب كنيد.

۵- شركت هايي كه داراي تجربه ستاپ و ريمپ خودرو هاي مسابقه هستند را انتخاب كنيد.

۶- شركت هايي را انتخاب كنيد كه گارانتي مكتوب ارائه مي دهند.

۷- نمونه كارهاي مختلف را ببينيد.ُ

ريمپ و تيونينگ چيست

۲۲ بازديد

خيلي ها تفاوت ريمپ و تيونينگ را نمي دانند ما در اين مقاله به طور كامل ريمپ و تيونينگ را توضيح داده و تفاوت بين اين 2 كار را خواهيد فهميد. براي انجام ريمپ خودرو قبل از آن از مكان مورد نظر اطمينان حاصل فرماييد تا باعث ضررهاي جبران ناپذير نشويد. تيم تخصصي تيونينگ دكتر ريمپ با چندين سال تجربه در اين خصوص توانسته است موفقيت زيادي را كسب كند. با ما در اين مقاله همراه باشيد.

تفاوت ريمپ و چيپ تيونينگ بصورت ساده :

اگر بخواهيم تفاوت اين دو را شرح دهيم ابتدا بايد بگوييم ريمپ چيست ؟ و سپس چيپ تيونينگ را توضيح دهيم تا تفاوت اين دو آشكار شود :

چيپ تيونينگ چيست ؟

چيپ هر نوع برد الكترونيكي است و چيپ تيونينگ به معني هر نوع برد الكترونيكي كه قابل برنامه ريزي باشد ، پس تمامي يونيت هايي كه قابل برنامه ريزي باشند مانند TCU ( برد گيربكس اتومات ) ، ECU ( برد الكترونيكي كنترلي مركزي ) ، ABS ( برد الكترونيكي ترمز ) جزئي از چيپ تيونينگ است. برنامه ريزي به منظور تقويت و ارتقا است. ارتقا بصورت خلاصه شامل افزايش توان خودرو ، تقويت ترمز ها ، تقويت تعويض دنده

ريمپ چيست ؟

ريمپ قسمتي از چيپ تيونينگ يا تقويت نرم افزاري كامپيوتر خودرو است. اين تقويت با بهينه سازي ارتباطات برقي و مكانيكي و نرم افزاري ايسيو انجام مي شود. ريمپ بصورت دستي انجام ميگردد يعني يك مهندس با تسلط كامل روي الكترونيك خودرو برنامه ماشين شما را ميخواند و سپس تغييراتي اعمال ميكند كه نتيجه آن تقويت خودرو در موارد ذيل است : افزايش شتاب اوليه ، افزايش شتاب حين حركت ، كاهش دماي كاركرد فن ، كاهش مصرف سوخت ، رفع كپ سر گاز ، رفع كپ حين حركت ، نرم شدن رانندگي ، افزايش قدرت ماشين در حالت كولر ، افزايش قدرت ماشين در سربالايي ، بهبود تعويض دنده در گيربكس هاي اتوماتيك

ريمپ در ابتدا با ايسيو Me744 پژو ۲۰۶ آغاز شد. در آن سال ها افراد نمي توانستند برنامه ايسيو را بخوانند چرا كه پروگرمري براي اين كار وجود نداشت. بنابراين تيونرهاي محترم در آن سال ها اقدام به تعويض IC آي سي در ايسيو مي كردند و آن جا بود كه چيپ تيونينگ شكل گرفت كه به معناي استفاده از تراشه (IC) مي بوده است.

امروزه كه مي توان به كمك پروگرمر هاي خاص و حرفه اي ايسيو را بخوانيم ديگر از روش تعويض آي سي استفاده نمي شود و فقط برنامه ايسيو تغيير مي كند كه به اين كار ريمپ ( Remap) مي گويند.

بنابراين ريمپ يك پروسه نرم افزاري بوده كه در آن فقط برنامه ايسيو تغيير مي كند.

پس تفاوت ريمپ خودرو و چيپ تيونينگ اين است كه ريمپ ايسيو فقط براي كامپيوتر مركزي است ولي چيپ تيونينگ  براي انواعي از يونيت هاي قابل تقويت است 

اين كار توسط دستگاه هاي تخصصي انجام ميشود و با دياگ متفاوت است  در مركز تيونينگ دكتر ريمپ انجام ميشود.

 

 

ريمپ و شتاب خودرو

۳۳ بازديد

در اين مقاله از رابطه بين ريمپ و شتاب خودرو خواهيم گقت. آيا ريمپ باعث افزايش شتاب خودرو ميشود يا خير؟ چگونه ريمپ بدون آسيب زدن به موتور شتاب و سرعت را افزايش ميدهد ؟ آيا اين شتاب باعث افزايش سوخت ماشين ميشود يا خير؟ تمامي سوالاتي از اين قليا را در اين مقاله پاسخ خواهيم داد. و مشتريان ريمپ را از ابهام در خواهيم آورد.

ريمپ چيست؟

ريمپ ايسيو علم دوباره برنامه نويسي خودرو است:

سازندگان و برنامه نويسان شركتهاي مختلف از خود رد پاهاي اشتباهي در برنامه خودرو بر جاي ميگذارند. به عنوان مثال در برليانس تفاوت در شيب سرپاييني و سربالايي اصلا نوشته نشده است! لذا اين خودروها در سربالايي كم مي آورند. تيم تخصصي تيونينگ دكتر ريمپ اين قسمت را به برنامه اصلي اضافه ميكنند در نتيجه شتاب و سرعت در سربالايي افزوده ميشود.

در مثالي ديگر خودرو هاي گيربكس اتومات چيني را ميشود مثال زد كه زمان تعويض دنده مناسب نيست و به پيشرانه فشار زيادي وارد ميكند ، تا حدي كه به آن آسيب ميرسد ، در اين حالت با بهبود تعويض دنده گيربكس اتومات توسط ريمپ ، اين مشكل حل ميگردد و موتور از زور خارج ميگردد و علاوه بر اينكه شتاب وسرعت افزايش  ميابد عمر موتور خودرو نيز افزايش ميابد.

نمونه X22 كه بر اثر تاخير در گاز خوري پيستون تركانده :

آسيب به پيستون بر اثر تاخير در عملكرد گيربكس X22

با رفع باگ هاي نرم افزاري كارخانه شتاب و سرعت افزايش ميبابد بدون آنكه به موتور فشار وارد شود

از ديگر مشكلات نرم افزاري تمامي خودروهاي دريچه گاز برقي ، تاخير در پدال گاز آنهاست، به اين صورت كه پس از فشردن پدال گاز اطلاعات با تاخير به دريچه گاز برقي ميرسد و با 1 تا 3 ثانيه ديلي گاز خوردن صورت ميگيرد. رفع تاخير پدال گاز و كپ اوليه توسط ريمپ صورت ميگيرد. توضيح آنكه بعد از فشردن پدال گاز اطلاعات به ايسيو ميرود و پس از تجزيه و تحليلي وضعيت كلي خودرو و نياز ، دستور و ميزان باز شدن دريچه گاز به مجموعه دريچه گاز برقي ارسال ميگردد. به مرور زمان و با بالا رفتن مقاومت اتصالات مسير  فوق ، اطلاعات دير به ايسيو ميرسد و در نتيجه ، تاخير پدال گاز برقي اتفاق مي افتد و ماشين كپ ميكند. اطلاعات بيشتر درباره دريچه گاز برقي

دريچه گاز برقي و سيمي :

رفع كپ دريچه گاز برقي با ريمپ

رفع كپ دريچه گاز برقي با برنامه ريزي ايسيو

از مشكلات ديگر خودرو هاي ايراني ، دماي موتور بالاي آنهاست كه در نتيجه عمر قطعات پايين مي آيد و واشر سرسيلندر مي سوزد ، بازده قطعات كاهش مي آيد و از شتاب و سرعت گرفته ميشود. در مركز دكتر ريمپ با  ريمپ خودرو جوري انجام ميشود كه باعث كاهش دماي كاركرد فن دماي موتور را پايين مي آوريم و بازده خودرو را افزايش ميدهيم

اين خدمت براي خودرو هاي زير امكان پذير است :

كاهش دماي 206

پرشيا ، 405 ، سمند ، اچ سي كراس ، تيبا ، ساينا ، كوييك و…

معايب ريمپ2

۲۸ بازديد

امروز در اين مقاله از مزايا و معايب ريمپ خواهيم گفت كه ريمپ براي خودرو ضرر دارد يا خير؟ در غير اين صورت چه مزاياي خواهد داشت. در مقالات ريمپ چيست كاملا از اين فرايند به طور دقيق توضيح داديم و گفته ايم كه چطور انجام ميشود. براي تيونينگ و ريمپ خودرو خود را به ما بسپاريد. با ما همراه باشيد.

آيا ريمپ ضرر دارد؟هم بله هم خير

افزايش آوانس جرقه بايد بر اساس طراحي موتور انجام شود. به اين دليل كه موتورهاي جديد محفظه احتراق توسعه يافته تري دارند و قابليت تحمل تراكم بالاتر و اوانس جرقه بيشتر بدون ناك را دارند. نتيجه آنكه در زمان ريمپ اي سي يو ميزان آوانس جرقه كاملا بايد بر اساس شرايط و نوع موتور انجام گردد. افراد غير متخصص به علت عدم آگاهي و دانش آكادميك در حوزه خودرو آوانس جرقه را به صورت كاملا غير حرفه اي تغيير مي دهند كه همين امر باعث شكستن پيستون، ذوب شدن آن و ياتاقان زدن خودرو مي شود.

اگر در حين انجام عمليات ريمپ ECU توسط افراد غير متخصص سوخت به صورت غير اصولي كم يا زياد شود، علاوه بر افزايش مصرف سوخت باعث آسيب هاي همچون خرابي كاتاليست، افزايش دماي موتور، سوختن واشر سرسيلندر و … مي شود.

افراد غير حرفه اي با تغيير در برنامه ايسيو اقدام به حذف سنسور ميل سوپاپ مي كنند تا خطاي سنسور موقعيت ميل سوپاپ را حذف كنند. اين افراد به جاي حل مسئله و رفع سر منشا ايراد، صورت مسئله را پاك ميكنند.

حذف سنسور ميل سوپاپ باعث مي شود كه حالت پاشش سوخت از ترتيبي به نيمه ترتيبي تغيير كند كه همين امر باعث افزايش سوخت مي شود.

در موتور هايي كه داراي سيستم متغيير سوپاپ VVT هستند مانند سمند موتور ملي EF7 حدف سنسور ميل سوپاپ با ريمپ اي سي يو منجر به از كار افتادن سيستم متغيير سوپاپ شده و موقعيت ميل سوپاپ نسبت به ميل لنگ به هم ميريزد. همين امر باعث كاهش شديد قدرت موتور و افزايش مصرف مي گردد.

افراد غير حرفه اي اقدام به افزايش كاتاف موتور هم زمان با ريمپ ECU ميكنند كه امر بين تيونر ها امري رايج است اما افزايش كاتاف بدون افزايش راندمان حجمي امري بسيار غير حرفه اي است. اينكار نه تنها منجر به افزايش قدرت موتور نمي شود بلكه باعث افت توان موتور و آسيب جدي به قطعات ميگردد. افزايش كاتاف با ريمپ ايسيو زماني مجاز مي باشد كه راندمان حجمي موتور با لوازمي مانند هدرز، ميل سوپاپ، كيت مكش و … افزايش يافته باشد.

توجه: اگر ريمپ خودرو توسط افراد متخصص انجام شود علاوه بر اينكه عمر موتور را كم نميكند بلكه مي توان بعضي از مشكلاتي كه كمپاني به دليل برخي از مسائل مجبور با اعمال محدوديت شده برداشت و همين كار منجر به افزايش راندمان و افزايش عمر موتور شود.

چگونه ريمپ ايسيو مي تواند عمر موتور را زياد كند ؟

به طور مثال در خودرو H30 CROSS – اچ سي كراس كه موتور آن TU5 و ايسيو بوش ME 7.4.4 يورو ۴ مي باشد، اين خودرو زماني كه با بنزين ايران كار مي كند داراي ناك يا احتراق پيش رس مي باشد كه دليل اين امر استفاده از بنزين يورو ۲ در خودرو يورو ۴ مي باشد. همين ناك علاوه بر افت راندمان باعث كاهش عمر موتور مي شود. ايراد ناك را به راحتي ميتوان با ريمپ اي سي يو كاملا برطرف نمود كه اين كار علاوه بر بهبود كشش و شتاب، عمر موتور نيز افزايش مي يابد.

يا در همين خودرو دماي بالا آب علاوه بر كاهش عمر مفيد قطعات باعث بالا رفتن دماي خنك كن گيربكس اتوماتيك مي شود. بالارفتن دماي گيربكس علاوه بر آسيب به خود گيربكس منجر به ضربه زدن يا تقه هاي گيربكس مي شود. با كاهش دماي خنك كن از طريق ريمپ ECU تمامي مشكلات حل شده و عمر خودرو افزايش مي يابد.

اعضاي تيم دكتر ريمپ تغييرات را با علم كامل به اين موتورها انجام مي دهند.

 

 

 

 

مزاياي ريمپ 1

۲۷ بازديد

خيلي ها از ما سوال ميكنند كه ريمپ ايسيو براي خودرو ضرر دارد يا خير؟ما در اين مقاله قصد توضيح دادن اين محبث را داريم كه خيلي از عزيزاني كه دوست دارند خودرو خود را ريمپ كنن اما ميترسند براي اين كار رفع ابهام كنيم. ما در مقالات قبل ريمپ چيست كاملا اين فرايند را توضيح داده ايم. براي اين فرايند حتما بايد با متخصص خود اين كار صحبت و تصميم گيري براي ريمپ خودرو خود انجام دهيد. با ما همراه باشد.

آيا مي توانم ماشينم را قوي تر كنم؟ آيا مي توانم  ECU خود را به روز كنم يا به اصطلاح ريمپ كنم؟ پاسخ كوتاه بله است. پاسخ طولاني بله، اما پيچيده است… اما فوايد ريمپ چيست؟

شما  با ريمپ ايسيو خود مي توانيد از ظرفيت واقعي موتور بيش از پيش استفاده كنيد.

شما با ريمپ مي توانيد ويژگي هايي را فعال يا غير فعال كنيد، براي مثال دماي فن خودروي خود را كاهش دهيد و سنسور اكسيژن دوم را حذف كنيد و يا محدوديت سرعت را برداريد و شتاب را افزايش دهيد

گاهي اوقات مي تواند كارايي سوخت را بهبود بخشيد. هم چنين ميتوانيد مصرف سوخت خود را كاهش دهيد.

به طور كلي شما ميتوانيد تمام موارد زير را با ريمپ ايسيو خود انجام دهيد :

    افزيش شتاب خودرو و هم چنين برداشتن محدوديت سرعت ، ماشين هاي ايراني ، ماشينهايي نظير ايسوزو ، ماشين هاي مسابقه و ماشين هايي كه تازه وارد ميشوند يا مدلي بعد از مدل 97 دارند .

    كاهش مصرف سوخت با استفاده از برنامه ريزي سنسور اول و سنسور دوم اكسيژن خودرو : شما ميتوانيد به برنامه ريزي سنسور اول و سنسور دوم اكسيژن خود مصرف سوخت خود را استاندارد كنيد . سنسور اول اكسيژن وظيفه بهينه سازي مصرف سوخت را بر عهده دارد .

آيا ريمپ ايسيو همان تقويت خودرو ميباشد؟

همانطور كه توضيح داده شد ريمپ ايسيو سبب افزايش راندمان خودرو ميشود پس سبب تقويت خودرو نيز مي گردد، ولي تقويت خودرو علم گسترده اي است كه از نرم افزار تا سخت افزار را شامل ميشود، تقويت نرم افزاري شامل ريمپ ايسيو و ريمپ ABS ( ترمز ها ) ميشود و تقويت سخت افزاري شامل تعويض قطعات برقي و مكانيكي مانند شمع و كوئل ، ميل لنگ و پيستون ، كيت مكش و هدرز ، بال عقب و رينگ و لاستيك و…

تقويت هر قطعه دامنه اي از هزينه ها بدنبال دارد و در نتيجه هرچقدر بيشتر هزينه كنيد نتيجه ي بهتري ميگيريد . به عنوان مثال يك بال فايبرگلاس 206 با رنگ و نصب 300 هزار تومان تمام ميشود در حالي كه بال مسابقاتي فلزي تيتانيومي با 2.5 ميليون تومان و يك بال حرفه اي براي مسابقات حرفه اي تا 900 ميليون تومان ميتواند قيمت داشته باشد !!! تغييرات ظاهري كه اصطلاحا اسپورت سازي ناميده ميشود متفاوت است با تقويت خودرو و نبايد اين دو را يكي دانست. ايسيو را نيز ميتوان از لحاظ سخت افزاري تقويت كرد براي اين منظور از اي سي يو فورس استفاده ميكنند. تنها عيبش اين است كه تنها در يك شهر قابل استفاده است و در صورت جابجايي مكاني مجددا بايد ريمپ شود.

ريمپ ايسيو ماشينهاي داخلي و خارجي چگونه انجام ميشود؟

از لحاظ عملكردي توسط دستگاه پروگرامر ، برنامه خودرو با شماره كاليبره همان خودرو خوانده ميشود و سپس توسط نرم افزار Winols روي آن كار ميشود و جداول پيدا ، بهينه و سپس خروجي گرفته ميشود نهايتا ” چكسام گيري ” انجام و دوباره توسط دستگاه پروگرامر بر سخت افزار كامپيوتر ريخته ميشود. تمام اين مراحل يا از طريق پورت OBD و يا از طريق اتصال Jtag صورت ميگيرد.

عموم ماشين هاي داخلي بدون باز كردن ايسيو و از طريق OBD ريمپ ميشوند و عموم ماشين هاي خارجي از طريق جي تگ و با باز شدن ايسيو انجام ميشوند. لذا هزينه ريمپ ماشينهاي خارجي بيشتر از نمونه هاي داخلي است. زماني كه طول ميكشد تا برنامه ريزي انجام شود نيز در خودروهاي خارجي طولاني تر است.

ريمپ خودرو خود را با اطمينان به دكتر ريمپ بسپاريد.

رابطه ريمپ و معاينه فني خودرو

۲۷ بازديد

امروز در اين مقاله قصد توضيح دادن رابطه مستقيم ريمپ با معاينه فني خواهيم گفت. آيا با ريمپ كردن باعث ميشود ديگر معاينه فني به خودرو تعلق بگيرد يا خير و خيلي سوال هاي ديگر كه در ادامه اين مقاله به آنها پرداخته ايم. تيم تخصصي تيونينگ دكتر ريمپ با سالها تجربه در خصوص ريمپ و تيونينگ خودرو هاي مسابقه اي ايراني و خارجي توانسته است موفقيت هاي زيادي را كسب كند.

از آنجايي كه در ريمپ خودرو پارامترهاي جرقه زني و سوخت تغيير مي كند نسبت آلايندگي نيز از تغيير مي كند.

اما در دكتر ريمپ تيونينگ ريمپ به گونه اي انجام مي شود كه ميزان آلايندگي در حد مجاز خود باقي مي ماند و به هيچ وجه مشكل معاينه فني براي خودرو بعد ريمپ ايجاد نمي شود.

حتي خودروهايي كه مشكلات آلايندگي دارند را مي توان با ريمپ كاري كرد كه آلايندگي كاهش يابد.

سوالات زيادي پيرامون ريمپ و ارتباط آن با معاينه فني وجود دارد.

ما قصد داريم تا شما را در مقاله زير با جواب هاي صحيح و كامل آشنا كنيم. در مقالات ريمپ چيست به طور دقيق اين فرايند را توضيح داديم. اما در اين مقاله قصد توضيح ريمپ و معاينه فني را داريم.

به طور كلي ريمپي كه توسط دكتر ريمپ انجام ميشود معاينه فني خوروي شما را باطل نميكند.و نه مشكلي براي گرفتن معاينه‌فني ماشين ريمپ شده خود در شركت ما خواهيد داشت.

بر عكس تصور عموم remap كردن يك عمل ساده كه توسط باطري ساز يا مكانيك انجام ميشود نيست.

بلكه علم كاملا تخصصي و نياز به دانش برنامه نويسي و الكترونيك و مكانيك دارد.

انجام آن در مغازه هاي تنظيم موتور , باطري سازي , گرفتن نتيجه هاي بد , افزايش مصرف سوخت , عدم توانايي در گرفتن معاينه فني پس از ريمپ

اين ذهنيت را ايجاد كرده كه ريمپ براي خودرو ضرر دارد و در فرايند گرفتن معاينه‌فني تداخل ايجاد ميكند.

ما اين تضمين را به شما ميدهيم كه پس از ريمپ كردن هيچ گونه مانعي براي معاينه فني ايجاد نخواهد كرد.

اما چرا ريمپ و معاينه فني به هم وابسته هستند؟

ريمپ و معاينه فني

ما در عمل تخصصي ريمپ برنامه كامپيوتر خودروي شما را باز نويسي كرده و پارامترهاي آن را به بهينه ترين شكل ممكن در مي آوريم.

پس كاركرد خودروي شما توسط منخصصين شركت موتوكار به بهينه ترين حالت ممكن (تيونينگ) تغيير پيدا ميكند.

پس حتي خودروهايي كه مشكل كاركرد ناقص, خام سوزي, ناك … دارند با ريمپ كردن در شركت ما بهبود پيدا كرده و در قادر به گذراندن مراحل معاينه فني خواهند بود.

شما مي توانيد به اطمينان خاطر ريمپ ايسيو خودرو خود را به دكتر ريمپ بسپاريد.

اقامت تركيه1

۲۹ بازديد

در اين مقاله قصد توضيح دادن چگونگي و هزينه اخذ اقامت تركيه و مزايا آن خواهيم گفت. بسياري از سوالات شما در اين مقاله از بين خواهد رفت. امروزه براي به دست آوردت پاسپرت كشور تركيه خيلي ها به طور غير قانوني شروع به كار كرده اند اما ما در اين مقاله به طور راحت و قانوني را هايي جلو پا شما قرار داده ايم.

شرايط و هزينه اخذ انواع اقامت تركيه

تعداد فزاينده اي از مردم از مناطق مختلف جهان براي شروع زندگي جديد، كار يا حتي يافتن آرامش خاطر براي بازنشستگي خود به تركيه نقل مكان مي كنند و به دنبال شرايط اخذ اقامت تركيه هستند. اگر مي خواهيد در تركيه زندگي كنيد و يا تجارت خود را داشته باشيد يا ملكي را خريداري كنيد، مي توانيد با اطلاع از هزينه اقامت در تركيه، برنامه نقل مكان به اين كشور را براي خود طرح ريزي كنيد.

تركيه با موقعيت جغرافيايي منحصر به فرد خود، همراه با يك تاريخ غني و متنوع، درست در گهواره بسياري از تمدن هاي مختلف، مكاني ممتاز براي زندگي براي مهاجران و خانواده هاي آنها است.

اقامت تركيه چيست؟

دريافت اقامت كامل تركيه يك مجوز قانوني براي اقامت شهروندان خارجي بر اساس تعهدات و مقررات خاصي است.

كارت اقامت تركيه حق اقامت در اين كشور براي يك زمان مشخص را به شما اهدا مي كند. شرايط اخذ اقامت تركيه به اين صورت است كه شما با روش هاي خاصي از قبيل اقامت گردشگري تركيه، اقامت شغلي، اقامت تركيه بدون سرمايه گذاري، اقامت با كار و … مي توانيد اقامت موقت تركيه و اقامت سالانه تركيه را دريافت كنيد و در صورت تمديد اقامت و حفظ شرايط، شرايط اخذ اقامت و شهروندي تركيه را به دست آوريد.

فوايد اقامت تركيه چيست؟

داشتن حق سفر به 80 كشور بدون نياز به اخذ ويزا و سفر به اروپا و كشورهاي حوزه شينگن و اتحاديه اروپا با امكان اخذ فوري ويزا.

داشتن حق كسب و كار و استخدام در شركت هاي دولتي و خصوصي تركيه بدون نياز به اخذ اجازه كار.

داشتن حق دريافت وام از كليه بانك ها و نهادهاي خصوصي و دولتي در كشور تركيه.

داشتن حق خريد اقساطي از قبيل ملك، اتومبيل مانند يك شهروند ترك.

دريافت كارت ملي كشور تركيه و داشتن حق دريافت بيمه هاي درماني و بازنشستگي با تخفيف.

اجازه دريافت كرديت كارت بين المللي و پرداخت اقساطي تمامي اقلام خريداري شده در تمامي نقاط دنيا.

تابعيت دوگانه در تركيه شناخته شده است و شرايط اخذ اقامت شهروندي تركيه الزامي به انصراف از تابعيت قبلي ندارد.

ريمپ چيست10

۲۸ بازديد

در اين مقاله به طور دقيق به ريمپ خودرو و چگونگي كاركرد آن بر روي خودرو را خواهيم گفت. امروزه براي انجام اين فرايند برخي بدون گذراندن دوره تخصصي و تجربه كاري و دستگاهاي مربوط به اين كار ريمپ انجام داده وتبعيت بدي به همراه خواهد داشت. قبل از انجام اين كار از مركز مربوطه اطلاعات كسب كرده و خودرو خود را به آنها بسپاريد.

ريمپ چيست؟

ريمپ ايسيو (Remap ECU) تنطيماتي نرم افزاري است كه به جاي نرم افزار موجود روي  ECU خودرو قرار مي گيرد. ريمپ، خودرو را براي رسيدن به حداكثر راندمان آماده مي كند. مپ ايسيو به طور كامل موتور خودرو را تحت كنترل دارد و وقتي ايسيو جايگزين آن شود تاثيرات بسيار چشمگير و محسوسي در شتاب، مصرف سوخت، ناك و . . . ايجاد خواهد شد.

ايسيو، يك رايانه كوچك است كه كاركرد موتور را كنترل مي كند. سازندگان خودرو از طريق تنظيم نرم افزار ايسيو موتور را تنظيم مي كنند. اين كار به طور پيش فرض قبل از فرستادن وسيله نقليه به بازار انجام ميشود.

در تنظيمات نرم افزاري ايسيو بايد شرايط آب و هوايي، قوانين و محدوديت ها و كيفيت متفاوت سوخت در نظر گرفته شود كه اين كار با ريمپ ايسيو امكان پذير است. ريمپ مي تواند خودرو را با شرايط آب و هوايي منطقه و كيفيت سوخت كشورهاي مختلف سازگار كند، بنابراين بعد از ريمپ مصرف سوخت كاملا بهينه شده و كاهش خواهد داشت ، شتاب خودرو بهتر مي شود و ناك هم رفع مي گردد.

ريمپ ايسيو چگونه كار مي كند؟

ريمپ ايسيو جايگزين نرم افزار اصلي ايسيو مي گردد. برنامه اصلي خودرو به صورت كلي و بر اساس نياز مشتري مورد بازنگري قرار ميگيرد. نرم افزار ايسيو براي دستيابي به حداكثرراندمان تغيير پيدا مي كند كه اين كار با عنوان ريمپ ايسيو شناخته مي شود.  مپ ايسيو موتور خودرو را كنترل مي كند و ريمپ پارامتر هاي اصلاح شده ايسيو مي باشد كه مورد بازنگري قرار گرفته است. هنگامي كه ماشين شما ريمپ مي شود مي شود، نرم افزار تنظيم شده به پورت  OBDوصل مي شود و سپس مپ خودرو را با نسخه جديد (ريمپ خودرو) تغيير مي دهد تا عملكرد موتور را افزايش دهد. توانايي فلش به طور مستقيم از طريق OBD باعث شده است كه صنعت ريمپ ايسيو به طور چشمگيري جهش پيدا كند.

چيپ تيونينگ چيست؟

چيپ تيونينگ به معناي ساده يعني تغيير نرم افزاري بر روي تراشه (chip) اصلي ايسيو موتور

اين كار  با برداشت تراشه (EPROM) از روي برد ايسيو و پروگرام كردن چيپ بر روي BENCH  انجام مي گيرد

ريمپ چه تاثيري بر روي خودرو دارد؟

با تغيير ريمپ موتور و ريمپ ايسيو هم توان خروجي بيشتري از موتور گرفت و هم كاهش مصرف سوخت

فرض كنيد كه شما نياز به شتاب گيري خودرو داريد. معمولا زماني كه دريچه گاز به طور كامل باز مي گردد و دور موتور بالا مي رود. در ريمپ، پارامتر هاي سوخت و جرقه را فقط در دورهاي بالا و زمان شتابگيري تغيير داد و در ناحيه دور آرام و حالت كروز تغييري در سوخت و افزايش پارامتر ها نداشت.

تمامي پارامتر هاي عملكردي ايسيو در جدول هاي جداگانه اي وجود دارد كه ميتوان اين پارامترها را جداگانه تغيير داد.

تغيير جداول بوست توربو شارژ و افزايش بوست توربو به منظور افزايش توان در محدوده عملكردي ايمن توربو شارژو راندمان بهينه به منظور افزايش توان موتور 

چرا كمپاني هاي خودروسازي ريمپ انجام نمي دهند؟ 

سوالي كه در ذهن بسياري به وجود مي آيد اين است كه با وجود فوايد ريمپ براي خودرو، چرا كمپاني ها از همان ابتدا اين كارها را روي اي سي يو اعمال نمي كنند؟

در وهله اول بايد بگوييم كه خودروسازها ملزم به رعايت استانداردهايي مانند آلايندگي و مصرف سوخت هستند. همچنين خودروسازها، تمامي خودروها را با شرايط يكسان به صورت انبوه مي سازند بدون اين كه شرايط آب و هوايي مختلف را در نظر بگيرند. معمولا سخت ترين شرايطي كه خودرو مي تواند در آن قرار بگيرد، بعنوان استاندارد، روي تمامي خودروها اعمال مي شود. بنابراين اگر افراد خودرو را با بنزين كيفيت پايين سوخت گيري كنند،بايد طوري برنامه ريزي شده باشد كه به موتور آسيبي وارد نشود.

كمپاني، خودرو را طوري برنامه ريزي مي كند كه آوانس جرقه زني در دماي ۵۰ درجه سانتي گراد و افزايش دماي احتراق دچار ناك نشود، همچنين خودرو بايد در دماي منفي ۲۰ درجه هم به درستي كار كند..

نكته مهم ديگر اين كه كمپاني ها به منظور افزايش طول عمر موتور خودرو و استفاده نادرست برخي رانندگان از خودرو، مجبور به محدود كردن موتور در برخي موارد هستند. بعنوان مثال موتور ef7 توربو شارژ در روي خودرو سورن توربو و دناپلاس به كار رفته در مركز تحقيقات ايران خودرو، ۱۷۰ اسب بخار توان خروجي داشته است اما به دليل افزايش عمر موتور و سازگاري به هر نوع بنزين و كاهش آلايندگي تا ۱۵۰ اسب بخار محدود شده است.