ريمپ دنا بخش 1

ريمپ و تيونينگ خودرو هاي مسابقه اي و خارجي و ايراني

سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۰۳

ريمپ دنا بخش 1

۷ بازديد

معرفي خودروي دنا

دنا از اواخر سال ۹۳ به عنوان خودرويي جديد بر پايه خودروي سمند عرضه گشت.

مزايا: طراحي جسور نماي جلو، ارائه تجهيزات رفاهي استاندارد جديد نظير مالتي مديا و كروز كنترل.

معايب: وزن بيشتر، ورود صداي موتور به داخل اتاق در سرعتهاي بالا ، سنگيني شروع حركت و كپ كردن.

ايران خودرو پس از سال۹۷، اين محصول را به صورت low option نيز عرضه كرد.  برخي از تجهيزات آن حذف شده بود و كيفيت مونتاژ نيز كاهش پيدا كرده بود.

نتايج مفيد ريمپ خودرو دنا

???? رفع كپ دريچه گاز برقي

اگر دريچه گاز برقي باشد، عموما ECU تصميم ميگيرد كه چه مقدار از دريچه را باز كند. در بيشتر موارد وقتي پدال گاز را فشار مي دهيد، دريچه گاز به همان اندازه باز نمي شود.  معمولاً اگر شما زير دور موتور ۳۵۰۰ پدال گاز را تخت كنيد، دريچه صد درصد باز نشده و شما تاخير را احساس مي كنيد. در برنامه ريمپ دكتر ريمپ، با بهينه سازي جداول پدال و دريچه، ريسپانس تراتل Throttle Response ( سرعت واكنش پدال گاز)  افزايش يافته و ديگر شاهد تأخير نخواهيد بود.

???? افزايش توان دنا

يك برنامه ريمپ اصولي بايد بتواند حدود ۷ اسب بخار و ۱۵ نيوتن متر گشتاور به قدرت اين موتور بيفزايد. نتيجه اين افزايش قدرت ، افزايش توان و كشش در دورهاي بالا و هنگام پر بودن خودرو مي باشد كه در مواجهه با مسيرهاي سربالايي خودرو دچار افت توان نمي شود.

???? اصلاح دماي فن

با توجه به سنگينتر بودن دنا نسبت به سمند، بار بيشتري بر روي اين موتور قرار دارد كه در نتيجه موجب گرمتر كار كردن اين موتور مي شود. اين داغ تر بودن را در تابستان پس از خاموش كردن خودرو در هواي گرم مشاهده مي كنيد. در اين حالت دماي آب خودرو پس از خاموش شدن حدود ۱۵ درجه افزايش مي يابد.  به همين علت دكت ريمپ دماي دور كند فن را از ۹۵ درجه به ۹۰ و دماي كار كرد دور تند را از ۱۰۲ به ۹۶ كاهش ميدهد تا ضمن افزايش عمر واشر سرسيلندر، موتور در محدوده دمايي امن تري كار كند.

???? رفع ناك سرگاز

به جهت پاس شدن استانداردهاي آلايندگي يورو۴، ميزان پاشش سوخت در شروع حركت در دورهاي پايين محدود شده و به دليل عدم تامين سوخت مناسب شاهد صداي ناك (شق شق سوپاپ) هستيم. اين صدا در واقعيت ناشي از لغزش پيستون بوده و در دراز مدت منجر به كاهش عمر موتور مي گردد. اين ايراد بيشتر در ايسيو زيمنس و ايزي يو مشاهده مي شود.

???? رفع محدوديت سرعت

 در ايسيوهاي بوش ME17 و ايزي يو ۲٫۵  از قفل نرم افزاري محدودكننده سرعت استفاده شده است كه موجب مي شود خودرو نتواند سرعتي بيش از ۱۷۵ الي ۱۸۰ كيلومتر بر ساعت داشته باشد. در برنامه ريمپ دكترريمپ اين محدود كننده حذف مي شود.

ايسيوهاي خودرو دنا

دنا از زمان عرضه تا كنون با چهار كامپيوتر مختلف عرضه گشته :

از) ۹۳ تا ۹۶ Bosch ME 7.4.9 (تامين كننده: شركت سازه پويش

از) ۹۶ تا كنون Bosch ME 17 (تامين كننده: شركت سازه پويش

از) ۹۵ تا كنون به صورت همزمان ٍEasy U 2.5 (تامين كننده:شركت كروز

از ۹۷ تا كنون ايسيو زيمنس جديد (تامين كننده: شركت كروز) در مدلهاي Low Option    قالپاق دار(LOW OPTION)

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.