آرشیو تیر ماه 1400

ريمپ و تيونينگ خودرو هاي مسابقه اي و خارجي و ايراني

دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۰۳

ريمپ خودرو كوييك

۱ بازديد

مزاياي ريمپ كوييك

افزايش قدرت موتور كوييك:

با قاطعيت ميتوان گفت موتور كوييك با ريمپ به خوبي قابل ارتقا است. شتاب صفر تا صد كارخانه اي كوييك نزديك به ۱۴ ثانيه است. گيربكس اتوماتيك CVT هم سبب كاهش بيشتر شتاب اين خودرو مي شود. موتور كوييك ۸۷ اسب بخار در دور موتور ۵۲۵۰ و ۱۲۸ نيوتن متر گشتاور دارد كه اين اعداد بر مبناي سر فلايويل بيان شده اند. قدرت واقعي سر چرخ در دستگاه داينومتر براي مدل دنده دستي ۷۲ اسب بخار مي باشد. در مدل اتوماتيك اين رقم كمتر خواهد بود.

استفاده از گيربكس با ضريب سنگينتر موجب شده كه در دنده هاي بالا، افت گشتاور كمتر شود. اما در حين رانندگي بنظر ميرسد قدرت موتور به اندازه اي كه توقع مي رود نيست. موتور اين خودرو توسط شركت FEV آلمان طراحي شده و توانايي اصلاح و افزايش قدرت را با ريمپ دارد.

كاليبراسيون صحيح ايسيو:

پس از ريمپ عملكرد خودرو بسيار روانتر و شتابگيري كوييك به نحو چشمگيري بهبود خواهد يافت. دليل ضعف موتور عدم كاليبراسيون صحيح ايسيو مي باشد. كارخانه سازنده اولويت برنامه نويسي ECU را بر اساس كاهش آلايندگي موتور قرار داده نه نهايت توان پيشرانه. اين مشكل در ريمپ برطرف مي شود.

افزايش گشتاور كوييك:

با افزايش گشتاور موتور كوييك در دورهاي پايين، در سربالاييها به معكوس كشيدن كمتري نياز خواهيد داشت.

رفع تاخير پدال گاز: اگر از مشكل تاخير پدال گاز كوييك در شروع حركت گلايه داريد، بايد بدانيد علت اين ضعف، نرم افزاري است. اين مشكل با ريمپ قابل برطرف شدن است و در شتاب گيري خودرو نيز تاثير بسزايي دارد.

رفع صداي ناك:

صداي ناك (كه به اشتباه به صداي چق چق سوپاپ مشهور است). اين صدا در آغاز حركت در دورهاي پايين شنيده ميشود از جمله مشكلات نرم افزاري بوده كه مانند مشكلاتي كه پيش از اين ذكر شد با ريمپ ايسيو قابل برطرف شدن است.

خودروي كوييك تا كنون با سه نوع Ecu ارائه شده:

دنده دستي: (به صورت همزمان)

● كروز SIM2K-48VR از ۹۶

● LZNF از سال ۹۶

دنده اتوماتيك

● ايسيو ايزي يو ۲٫۵ (EASY U2.5)

???? مزاياي ريمپ خودرو براي خودروي كوييك

● كاهش مصرف سوخت كوييك تا يك ليتر

● به روزرساني ايسيو ECU كوييك مطابق با بنزين بي كيفيت

● كاهش دماي فن كوييك (مناسب براي مناطق گرمسير)

● رفع كپ كوييك در مرحله اوليه شروع حركت

● رفع مكث بين دنده يك و دو كوييك (در مدلهاي دنده دستي)

● حذف سنسور اكسيژن دوم در صورت حذف كاتاليست

● قابليت بالا بردن كات آف كوييك تا ۶۵۰۰

● قابليت ايجاد كات آف رگباري كوييك (ويژه مدلهاي دنده دست)

● توانايي حذف سنسور ميل سوپاپ كوييك (در صورت نياز مشتري)

● بهبود عملكرد گيربكس اتوماتيك كوييك

● كاهش تاخير دريچه گاز برقي كوييك (ويژه مدلهاي اتوماتيك)

● كاهش افت توان با كول

 

 

ريمپ خودرو ساينا

۱ بازديد

ساينا در دو مدل دنده دستي و گيربكس اتوماتيك عرضه شده. برخي از ايرادات ساينا عبارتند از ريپ زدن، قدرت كم موتور، شتاب و گشتاور پايين، تاخير پدال گاز و صداي ناك، كه با ريمپ رفع مي شود. استفاده از گيربكس بهينه ND2 از نكات مثبت مدل دنده دستي مي باشد. گيربكس مدل اتوماتيك، ساخت شركت بلژيكي پانچ (Punch Powertrain) مي باشد و داراي فرمان برقي، پشت آمپر جديد، تريم داخلي جديد و مانيتور است. از ديگر ايرادات اين خودرو، تاب برداشتن ديسك ترمز، صداي بلند فن تهويه مي باشد. مدل اتوماتيك نيز، كيفيت بسيار پاييني در مونتاژ و ادوات داخلي داشته و قيمت گذاري نامناسب بوده است.

اتفاقاتي كه پس از ريمپ ساينا براي خودرو مي افتد:

مزاياي ريمپ دكتر ريمپ در يك نگاه

● كاهش مصرف سوخت ساينا تا يك ليتر

● به روزرساني ايسيو ECU مطابق با بنزين بي كيفيت

● كاهش دماي فن ساينا (مناسب براي مناطق گرمسير)

● رفع كپ ساينا در مرحله اوليه شروع حركت

● رفع مكث بين دنده يك و دو (در مدلهاي دنده دستي)

● حذف سنسور اكسيژن دوم در صورت حذف كاتاليست

● قابليت بالا بردن كات آف ساينا تا ۶۵۰۰

● قابليت ايجاد كات آف رگباري (ويژه مدلهاي دنده دستي ساينا)

● توانايي حذف سنسور ميل سوپاپ ساينا (در صورت نياز مشتري)

● بهبود عملكرد گيربكس اتوماتيك ساينا

● كاهش تاخير دريچه گاز برقي ساينا (ويژه مدلهاي اتوماتيك)

● كاهش افت توان با كولر

 

داشبورد و فضاي داخلي ساينا

نماي داخل ساينا اتوماتيك

افزايش قدرت موتور ساينا

در حين رانندگي قدرت موتور ساينا، به اندازه اي كه توقع مي رود نيست. دليل ضعف موتور عدم كاليبراسيون صحيح ايسيو مي باشد.  استفاده از گيربكس با ضرايب سنگين تر موجب شده كه در دنده هاي بالا، افت گشتاور كمتر شود.

موتور ساينا ۸۷ اسب بخار در دور موتور ۵۲۵۰ و ۱۲۸ نيوتن متر گشتاور دارد كه اين اعداد بر مبناي سر فلايويل بيان شده اند و قدرت واقعي سر چرخ در دستگاه داينومتر ۷۲ اسب بخار ميباشد.  موتور ساينا توسط شركت FEV آلمان طراحي شده است و با ريمپ با قاطعيت قابل ارتقا است.

افزايش شتاب ساينا

علت شتاب گيري كم خودرو، اين است كه كارخانه سازنده اولويت ECU را كاهش آلايندگي موتور قرار داده نه نهايت توان پيشرانه. در ريمپ ساينا اولويت بر افزايش تون پيشرانه تغيير ميكند. به همين دليل پس از ريمپ، عملكرد خودرو بسيار روانتر و شتاب گيري ساينا به نحو چشمگيري بهبود خواهد يافت.

افزايش گشتاور

پس از ريمپ، گشتاور موتور ساينا در دورهاي پايين افزايش مي يابد. در نتيجه در سربالاييها نسبت به قبل نياز كمتري به معكوس كشيدن داريد.

برطرف شدن تاخير پدال گاز

خيلي از دارندگان نسخه اتوماتيك از تاخير پدال گاز ساينا در شروع حركت گلايه دارند. علت اين ضعف، نرم افزاري بوده و با ريمپ ايسيو قابل برطرف شدن است.

رفع صداي ناك ساينا

اين مشكل با ريمپ قابل برطرف شدن است، عموما صداي ناك از مشكلات نرم افزاري منشا مي گيرد.

صداي ناك (كه به اشتباه به صداي چق چق سوپاپ مشهور است) كه در آغاز حركت در دورهاي پايين شنيده مي شود.

خودروي ساينا تا كنون با سه نوع ايسيو ارائه شده:

دنده دستي

كروز SIM2K-48VR از ۹۵

LZNF از سال ۹۶

دنده اتوماتيك

ايسيو ايزي يو ۲٫۵ (EASY U2.5)

ريمپ خودرو ساينا اتوماتيك

دكتر ريمپ سه پكيج ريمپ را براي ساينا طراحي كرده كه در زير مشاهده مي فرماييد:

پكيج اكونومي

بدون افزايش توان، فقط جهت كاهش مصرف سوخت (مناسب براي كساني كه از خودرو براي كار، آژانس يا خودروي تعليم رانندگي استفاده مي كنند)

پكيج شهري

 تا ۵ اسب بخار افزايش توان ساينا، بدون افزايش مصرف سوخت و ۷ نيوتن متر افزايش گشتاور

پكيج ريسينگ

تا ۸ اسب بخار با اندكي افزايش مصرف سوخت  و ۱۱ نيوتن متر افزايش گشتاور (داشتن تجهيزات تقويتي در اين پكيج الزاميست)

 

ريمپ خودرو پيكاپ

۰ بازديد

در ريمپ چه اتفاقي براي پيكاپ ريچ رخ ميدهد؟

كاهش مصرف سوخت

يكي از ايرادات بارز اين خودرو، مصرف بالاي سوخت ريچ مي باشد. در ريمپ ريچ برنامه ريزي موتور به شكلي اصلاح مي شود كه اين نقص تا حد زيادي برطرف گردد.

افزايش شتاب و كشش ريچ

با در نظر گرفتن اينكه توان اين موتور از موتور اصلي ژاپني كمتر است، اما مي توان با ريمپ ريچ شتاب و كشش اين خودرو را تا قابل قبولي اصلاح كرد تا مالكان اين خودرو بتوانند در بيراهه (Off Road) راندمان بيشتري از خودروي خود دريافت كنند.

بهبود تاخير دريچه گاز

شروع حركت  ريچ سنگين و كند است. در نظر داشته باشيد، توان موتور ۴ سيلندر ريچ محدود است. با اصلاح ريسپانس دريچه گاز شروع حركت خودرو به نسبت تيزتر مي شود. تا استهلاك ديسك و صفحه كمتر گردد.

مزاياي ريمپ ايسيوپيكاپ ريچ

شروع به حركت تيزتر، كاهش لختي شروع حركت از سكون

افزايش كشش و گشتاور در مسيرهاي صاف و بيراهه

حذف سنسور اكسيژن دوم در صورت حذف كاتاليست

افزايش توان موتور تا ۵ اسب بخار

افزايش كات آف  (Cut Off) به ميزان دلخواه (هر چند موتور وانتهاي پيكاپ براي نهايت گشتاور در دورهاي پايين طراحي شده(

كاهش دماي فن به ميزان ۵ درجه (مخصوص خودروهاي صحرانوردي(

افزايش واكنش پدال گاز

افزايش سرعت نهايي (TOP SPEED)

كاهش مصرف سوخت نيم ليتر واقعي

پرسش و پاسخ ريمپ و خودروي ريچ

آيا فقط با ريمپ خودرو ريچ توان خودرو افزايش مي يابد؟

به جز ريمپ، هر عاملي كه باعث افزايش توان موتور شود، بر كيفيت ريمپ خودروي شما هم تاثير گذار خواهد بود. طبيعتاً با حذف كاتاليزور و استفاده از فيلتر هواي اسپرت مخروطي مي توانيد تا حدود ۵ اسب بخار دريافت كنيد.

آيا ريمپ براي افزايش توان قابليت هاي آفرود كافيست ؟

در كنار ريمپ  بايد توان موتور از طريق اين قطعه به گيربكس منتقل مي شود و ضعف آن در عملكرد حركتي خودرو تاثير گذار است. خيلي از مالكان از كيفيت ديسك و صفحه ريچ  رضايت ندارند. بديهي است كه استفاده از قطعات باكيفيت تر مي تواند منجر به نتيجه بهتري گردد.

خودرو خود را به دكتر ريمپ بسپاريد.

دلايل ريمپ

۱ بازديد

دلايل ريمپ

موتور خودروهاي ساندرو و استپ­وي (نسخه اتوماتيك) از نوع K4M 697 بوده است كه  ۱٫۶ ليتر حجم دارد. اين موتور ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۴۰ نيوتون متر گشتاور توليد مي كند. در بخش اتوماتيك هم مانند مدل هاي AT تندر۹۰ و ساندرو با كد فني DP2 كه شباهت فني زيادي به AL4 هم دارد، ظاهر شده است و يك جعبه دنده چهار سرعته دارد. حالت تيپ ترونيك و دكمه رانندگي در جاده هاي لغزنده و برفي هم در اين گيربكس وجود دارد.

اين موتور با ايسيو Continental EMS 3134 عرضه شده و با دريچه گاز برقي و استاندارد آلايندگي يورو۴ كاليبره شده است. در زير به برخي معايب برنامه آن اشاره مي كنيم:

ريمپ ايسيو ساندرو

تاخير دريچه گاز يكي از دلايل كندي دور گرفتن اين خودروها است

برقي بودن دريچه موجب كندي در عملكرد گيربكس اتوماتيك نيز مي شود.

افت شتاب در تابستان در هنگام روشن بودن كولر (البته در اين مدل كمتر از مدل هاي دنده دستي است)

وجود خطاي فرسودگي كاتاليست و روشن بودن دائم چراغ چك و تعويض بي جهت سنسور اكسيژن!

بالا بودن مصرف سوخت خودرو به طرز عجيب نسبت به مدل هاي دنده دستي!

هنگاميكه خودروي خود را براي ريمپ به دكتر ريمپ مي آوريد، برنامه خودروي شما خوانده شده و سپس با برنامه بهينه شركت دكتر ريمپ كه به روش Optimum Calibration مجدداً براي شرايط آب و هوايي و سوخت بي كيفيت داخلي تنظيم شده است، ريخته مي­شود.

خلاصه مزاياي ريمپ:

افزايش توان موتور تا ۵ اسب بخار و ۱۰ نيوتن متر گشتاور

افزايش كشش بخصوص در سربالاييها و پُر بودن خودرو

رفع كامل تاخير پدال گاز

رفع  كُندي گيربكس نسبت به درخواستهاي راننده

حذف كات آف( درمدلهاي دنده اي)

رفع خطاي كاتاليست و سنسور اكسيژن دوم ( درصورت حذف كاتاليست يا فرسودگي آن

 كاهش مصرف سوخت تا يك ليتر بصورت تضميني

آيا شما رنو ساندرو دنده دستي را هم ريمپ مي كنيد؟

بله و واتفاقاً مدل دنده دستي نسبت به ريمپ پاسخ بسيار خوبي مي دهد چون اتلاف انتقال نيرو نسبت به مدل اتوماتيك در آن كمتر است. ايسيو اين خودرو Continental EMS3132 با استاندارد آلايندگي يورو۴ بوده كه به دليل شباهت فني موتور و ايسيو رنو ساندرو دنده دستي پيشنهاد ميشود.

آيا شركت دكتر ريمپ در ازاي حذف سنسور اكسيژن يا خطاي فرسودگي كاتاليست، مبلغي اضافه بر روي برنامه ريمپ ايسيو خود مي گيرد؟

خير، در صورتيكه خودروي شما كاتاليزور ندارد يا كارايي اش را از دست داده و خطاي فرسودگي كاتاليست را به صورت دايم داريد، قبل از ريمپ به مسيولين شركت اطلاع دهيد تا اين موضوع بر روي برنامه خودروي شما اعمال شود. لازم است بدانيد براي اين مطلب هزينه جداگانه مطالبه نمي شود.

آيا ريمپ ساندرو دنده دستي با استپ وي دنده دستي فرق دارد؟

خير ، اما به تجربه ثابت شده به دليل برخورداري ساندرو استپ­وي دنده دستي از گيربكس JHQ، سرعت تعويض دنده در اين خودرو بالاتر بوده و در نتيجه پس از ريمپ ، عملكرد سريعتري نسبت به ساندرو دنده دستي دارد بخصوص در شتابگيري صفرتاصد. هر چقدر يك خودرو از تجهيزات كمكي بيشتري استفاده كند نظير فيلتر هواي اسپرت ، مكمل بنزين يا ساير تجهيزات، طبيعتاً ريمپ اين خودرو نسبت به يك خودرو معمولي كه حتي سرويسهاي دوره اش به موقع انجام نميشود بهتر و قويتر جواب ميدهد.

اما نسخه دنده اي كمي فرق كرده است و جعبه دنده آن بهبود پيدا كرده است (مشهور به مدل JHQ)تفاوت اين تغيير را افرادي متوجه مي شوند كه قبلا سوار خودروهايي چون تندر۹۰ و ساندرو دنده اي شده اند و حال واكنش اين گيربكس را به شكلي ديگر احساس مي كنند كه نسبت به گيربكس قبلي عملكردي دقيقتر و سريعتر دارد به عبارتي گويي كوئيك شيفتر به آن اضافه شده! در نظر داشته باشيد گيربكس مدل پيك آپ (وانت) نيز از همين امتياز برخوردار است!

چند نكته در مورد ريمپ:

پكيج ريمپ دكتر ريمپ به گونه اي تنظيم شده كه در معاينه فني و گارانتي خودرو، خللي ايجاد نمي كند.

ريمپ خودرو با برداشتن سرباتري يا فلش ايسيو ازبين نميرود، تنها با دانلود برنامه پاك مي شود.

هزينه ريمپ در دكترريمپ از ساير نقاط ايران گرانتر است زيرا همواره برنامه هاي اين شركت در حال ارتقا و اصلاح است تا بهترين راندمان را از موتورهاي اين خودروها استحصال كند، كاري كه هيچ گاه صنايع خودروسازي قادر به انجام آن نخواهند بود.

ريمپ خودرو با دياگ زدن معلوم نمي شود؛ چون دستگاه دياگ فقط به حافظه داخلي كه كدهاي خطا ذخيره مي شوند دسترسي دارد.

مزاياي ريمپ مگان

۰ بازديد

مزاياي ريمپ خودرو مگان

افزايش شتاب و كشش

مگان در دورگيري يا شتاب گيري به صورت نا اميد كننده اي كند است. در مقايسه با ۲۰۶، پيشرانه مگان ۴۰۰ سي سي حجم بيشتري دارد و ۲۳ اسب بخار نيز از آن قويتر است. با اين حال، ECU مگان به گونه اي SETUP شده كه توان محدودي داشته باشد. در نتيجه،  شتاب گيري صفر تا صد مگان با ۲۰۶ اتوماتيك تفاوت محسوسي نمي كند.

مهمترين هدف در ريمپ اين خودرو بازيابي توان واقعي مگان مي باشد و در اين كار رفع تاخير پدال گاز با اصلاح جداول به خوبي انجام مي گردد.

بهبود مصرف سوخ

 شركت دكتر ريمپ با روش اختصاصي Optimum Calibration برنامه ايسيو را اصلاح مي كند. در نتيجه، هنگام رانندگي شهري مصرف سوخت تغيير نكرده و در شرايط شتابگيري با بهبود نسبت AFR، كندي اين خودرو را كاملاً برطرف مي گردد.

رفع مشكلات گيربكس مگان

برخي ضعف و كندي مگان را به گيربكس و عملكرد غير هوشمند آن مربوط مي دانند. رفتار غير قابل پيش بيني گيربكس در تعويض دنده، معكوس نكشيدن به موقع از ايرادات ثانويه مگان محسوب مي شود. با ريمپ مگان رفتار گيربكس نيز اصلاح مي گردد.

*خلاصه مزاياي ريمپ ايسيو مگان

رفع تاخير دريچه گاز برقي

افزايش كشش و شتاب

افزايش عكس العمل موتور به ريسپانس پدال گاز

رفع خطاي سنسور اكسيژن مگان يا فرسودگي كاتاليست

كاهش مصرف سوخت تا يك ليتر

بهبود عملكرد گيربكس اتوماتيك در معكوس كشيدن

حذف كات آف (در مدل دنده اي

آيا ريمپ در تقه زدن گيربكس مگان تاثيري دارد؟

با ريمپ ايسيو، گيربكس در شتابگيري بهبود مي يابد و فرايند معكوس كشيدن، تسريع مي شود. اما تقه زدن مگان از ايرادات مكانيكال گيربكس است و با ريمپ برطرف نمي شود.

علت لرزش درجا در مگان چيست؟

ابتدا با دستگاه دياگ پارامترهاي جرقه و كويل چك شود. اين خودرو در مدل ۲۰۰۰ داراي چهار عدد دسته موتور است، عموما، لرزش مگان از خرابي دسته موتور ناشي مي شود. بنابراين، هميشه قبل از ريمپ سلامت فني خودروي خود را چك كنيد.

در ريمپ دستگاه مهمتر است يا تخصص؟

در علم ريمپ، مهارت و تجربه است كه حرف اول را مي زند و نه صرفا دستگاهي خاص. ريمپ درست و بهينه، نياز به شناخت ECU، نرم افزارهاي آن و شناخت دقيق جداول كنترلي دارد. ريمپ با پروگرامرهايي همچون Kess اورجينال و TNM  امكان پذير است.

توجه كنيد كه پروگرامر Kess به صورت اورجينال و فيك وجود دارد. در صورت استفاده از دستگاه فيك، احتمال خرابي ايسيو مي رود.

آيا ريمپ مگان سبب استهلاك بيشتر خودرو مي شود؟

ريمپ و نحوه استفاده از خودرو دو عامل در تعيين ميزان استهلاك هستند. پس از ريمپ، راننده با فشار كمتري به سرعت و شتاب موردنظرش مي رسد.  در نتيجه اگر نحوه رانندگي مثل سابق باشد، استهلاك حتي كاهش مي يابد. بر خلاف مراكز متفرقه، در دكتر ريمپ علاوه بر ريمپ اصولي و استاندارد، جهت آسودگي شما، خدمات ما داراي ۲ سال گارانتي معتبر نيز مي باشد.

مزاياي ريمپ جك جي4

۰ بازديد

مزايا و معايب جك J4

خودروي جك جي ۴ در سال ۹۷ جايگزين مدل جي۵ شد و به صورت اتوماتيك با گيربكس CVT عرضه شده است. جي ۴ مصرف سوخت پاييني دارد، داراي فرمان برقي بوده  و سواري آن نرم مي باشد. متاسفانه شتاب گيري اين خودرو در شروع حركت، ضعيف و كند مي باشد. نبود برخي امكانات پايه نظير تنظيم ارتفاع صندلي راننده، كيلس استارتر، تهويه مطبوع اتوماتيك و سيستم صوتي تصويري  از مشكلات جك jac 4 مي باشد. اين امكانات، پيش از اين در خودروي جي ۵ به صورت استاندارد وجود داشت. كيفيت رنگ پايين، قيمت بالاي لوازم يدكي و عدم سرويس دهي به موقع نمايندگي ها از ديگر نكات منفي اين  خودرو است. 

ريمپ خودرو جك jac 4 و مزاياي آن

افزايش شتاب و كشش

يكي از ايرادات خودروي جي۴ دورگيري كند خودرو به خصوص در شروع حركت مي باشد. مقدار شتاب صفر تا صد آن بين ۱۲ تا ۱۴ ثانيه بسته به شرايط مختلف ذكر شده است. علت اين نقيصه را مي توان در كاليبراسيون ضعيف موتور نسبت به شرايط آب و هوايي بازار هدف در نظر گرفت. شركت دكتر ريمپ با روش اختصاصي Optimal Calibration برنامه ريزي ايسيو را بهينه نموده و در نتيجه پس از ريمپ، هنگام رانندگي شهري مصرف سوخت نيز تغيير نكرده و در شرايط شتاب گيري با بهبود نسبت AFR، كندي اين خودرو كاملاً برطرف مي گردد.

رفع تاخير گيربكس J4

در اين خودرو از گيربكس اتوماتيك CVT با قابليت ۶ دنده تيپ ترونيك استفاده شده است. يعني قابليت تعويض دنده بصورت نرم افزاري ممكن بوده و اين گيربكس به تنهايي از دنده مشخصي برخوردار نمي باشد. ذات اين گيربكسها بر اساس تغيير ضرايب دنده ها طراحي شده است. مزاياي اين گيربكس، مديريت بهينه مصرف مي باشد، اما شتاب گيري كند جزو ايرادات آنهاست.  شتاب دريافت شده از خودرو در هنگام تخته گاز به وضوح كمتر از ميزان توقع راننده نسبت به فشردن پدال گاز مي باشد. تاخير گيربكس با ريمپ برطرف خواهد شد.

رفع كپ پدال گاز برقي

در كشورهاي اروپايي استفاده از پدال گاز برقي براي كاهش آلايندگي موتورها استفاده مي شود. اما در كشور ما به دليل عدم استفاده از سوخت مرغوب نتيجه عكس داده و سبب تاخير پدال گاز شده است. در هنگام فشار دادن پدال، دريچه گاز به همان ميزان باز نمي گردد و به اين دليل تاخير پدال گاز ايجاد مي شود. در پكيج ريمپ شركت دكتر ريمپ، شما شاهد آن خواهيد بود كه رفتار پدال و دريچه گاز، خطي سازي گشته (throttle calibration) و اين مشكل برطرف مي گردد.

ريمپ جك J4

ايسيو ECU جك جي ۴

ايسيو اين خودرو از نوع Delphi-MT22.1 مي باشد. ميكروي اين ايسيو داراي قفل بوده و نحوه شناسايي جداول و اعمال تغييرات لازم فرآيند حساسي بوده كه در صورت رخ دادن اشتباه سهوي در آن، ايسيو غيرقابل استفاده مي شود.

مزاياي كلي ريمپ ايسيو

شروع به حركت تيزتر jac 4، كاهش لختي شروع حركت از سكون

افزايش كشش و گشتاور در مسيرهاي شيبدار (سربالايي ها)

افزايش توان موتور جك ۴  تا ۵ اسب بخار

افزايش كات آف به ميزان دلخواه

افزايش واكنش پدال گاز

رفع صداي ناك جك ۴ در دور پايين

افزايش سرعت نهايي (تاپ اسپيد)

حذف سنسور اكسيژن دوم در صورت حذف كاتاليست

در دكتر ريمپ شما شاهد بهترين نتيجه بر روي خودرو خود ميباشيد

مزاياي ريمپ بخش اول

۰ بازديد

افزايش آوانس جرقه بايد بر اساس طراحي موتور انجام شود. به اين دليل كه موتورهاي جديد محفظه احتراق توسعه يافته تري دارند و قابليت تحمل تراكم بالاتر و اوانس جرقه بيشتر بدون ناك را دارند. نتيجه آنكه در زمان ريمپ ميزان آوانس جرقه كاملا بايد بر اساس شرايط و نوع موتور انجام گردد. افراد غير متخصص به علت عدم آگاهي و دانش آكادميك در حوزه خودرو آوانس جرقه را به صورت كاملا غير حرفه اي تغيير مي دهند كه همين امر باعث شكستن پيستون، ذوب شدن آن و ياتاقان زدن خودرو مي شود.

اگر در حين انجام عمليات ريمپ ECU توسط افراد غير متخصص سوخت به صورت غير اصولي كم يا زياد شود، علاوه بر افزايش مصرف سوخت باعث آسيب هاي همچون خرابي كاتاليست، افزايش دماي موتور، سوختن واشر سرسيلندر و … مي شود.

افراد غير حرفه اي با تغيير در برنامه ايسيو اقدام به حذف سنسور ميل سوپاپ مي كنند تا خطاي سنسور موقعيت ميل سوپاپ را حذف كنند. اين افراد به جاي حل مسئله و رفع سر منشا ايراد، صورت مسئله را پاك ميكنند.

حذف سنسور ميل سوپاپ باعث مي شود كه حالت پاشش سوخت از ترتيبي به نيمه ترتيبي تغيير كند كه همين امر باعث افزايش سوخت مي شود.

در موتور هايي كه داراي سيستم متغيير سوپاپ VVT هستند مانند سمند موتور ملي EF7 حدف سنسور ميل سوپاپ با ريمپ ايسيو منجر به از كار افتادن سيستم متغيير سوپاپ شده و موقعيت ميل سوپاپ نسبت به ميل لنگ به هم ميريزد. همين امر باعث كاهش شديد قدرت موتور و افزايش مصرف مي گردد.

افراد غير حرفه اي اقدام به افزايش كاتاف موتور هم زمان با ريمپ ECU ميكنند كه امر بين تيونر ها امري رايج است اما افزايش كاتاف بدون افزايش راندمان حجمي امري بسيار غير حرفه اي است. اينكار نه تنها منجر به افزايش قدرت موتور نمي شود بلكه باعث افت توان موتور و آسيب جدي به قطعات ميگردد. افزايش كاتاف با ريمپ ايسيو زماني مجاز مي باشد كه راندمان حجمي موتور با لوازمي مانند هدرز، ميل سوپاپ، كيت مكش و … افزايش يافته باشد.

توجه: اگر ريمپ خودرو  توسط افراد متخصص انجام شود علاوه بر اينكه عمر موتور را كم نميكند بلكه مي توان بعضي از مشكلاتي كه كمپاني به دليل برخي از مسائل مجبور با اعمال محدوديت شده برداشت و همين كار منجر به افزايش راندمان و افزايش عمر موتور شود.

دكتر ريمپ همراه هميشگي شما ميباشد

 

رابطه ريمپ و عمر موتور

۰ بازديد

 

چگونه ريمپ مي تواند عمر موتور را زياد كند ؟

به طور مثال در خودرو H30 CROSS – اچ سي كراس كه موتور آن TU5 و ايسيو بوش ME 7.4.4 يورو ۴ مي باشد، اين خودرو زماني كه با بنزين ايران كار مي كند داراي ناك يا احتراق پيش رس مي باشد كه دليل اين امر استفاده از بنزين يورو ۲ در خودرو يورو ۴ مي باشد. همين ناك علاوه بر افت راندمان باعث كاهش عمر موتور مي شود. ايراد ناك را به راحتي ميتوان با ريمپ ايسيو كاملا برطرف نمود كه اين كار علاوه بر بهبود كشش و شتاب، عمر موتور نيز افزايش مي يابد.

يا در همين خودرو دماي بالا آب علاوه بر كاهش عمر مفيد قطعات باعث بالا رفتن دماي خنك كن گيربكس اتوماتيك مي شود. بالارفتن دماي گيربكس علاوه بر آسيب به خود گيربكس منجر به ضربه زدن يا تقه هاي گيربكس مي شود. با كاهش دماي خنك كن از طريق ريمپ ECU تمامي مشكلات حل شده و عمر خودرو افزايش مي يابد.

از انجا كه اعضاي تيم دكتر ريمپ اعضاي انجمن ملي موتور ايران ( مركز تحقيقات موتور ايران خودرو ) بوده به تمامي بنچ مارك هاي حاصل از آزمايشات موتور TU5 ،TU3 ،EF7 دسترسي دارند، تغييرات را با علم كامل به اين موتورها انجام مي دهند.

آيا ريمپ ecu ضرر دارد؟ هم بله، هم خير

ريمپ به معناي بازنگري دوباره برنامه ECU خودرو براي اپتيمم سازي موتور است. اگر ريمپ توسط افراد متخصص انجام نشود باعث آسيب جدي به موتور مي شود.

اگر آوانس جرقه زني افزايش يابد باعث افزايش قدرت موتور مي شود. تمامي تغييرات ريمپ اي سي يو با توجه به شرايط آب و هوايي و جغرافيايي و كيفيت سوخت بنزين ايران تغيير مي يابد تا بدون ايجاد مشكل در موتور و كاهش عمر موتور اين تغيير انجام شود.

در مركز دكتر ريمپ به طور تخصصي ريمپ انجام ميشود.

 

 

ريمپ برليانس

۵ بازديد

خالي كردن كاتاليست برليانس

بعضي از دوستان و مشتريان وقتي به ما مراجعه ميكنن متوجه ميشيم كه براي رسيدن به قدرت موتور بيشتر و اصطلا باز شدن نفس خودرو اقدام به حذف و حالي كردن كاتاليست ميكنن كه بعد از اين كار چراغ چك روشن ميشه و ديگه خاموش نميشه تا شما كاتاليست رو مجدد نصب كنيد.يا به علت از بين رفت عمر كاتاليست چراغ چك روشن شده و مشتري مجبور هست كه هزينه گزافي براي نصب كاتاليست پرداخت كنند.ما در شركت كاراكال تيونينگ با بازنگري جداول مربوط به سنسور اكسيژن دوم ميتوانيم خطاي مربوط به اين سنسور رو به صورت كاملا نرم افزاري از ايسيو حذف كنيم و ديگر مشكل سنسور اكسيژن دوم و كاتاليست نداشته باشيد.

هزينه ريمپ برليانس

اگر خودرو شما در شرايط مناسب باشه ، با اندكي هزينه ريمپ برليانس رو انجام بديد و از شر تمام مشكلات به طور قطع خلاص بشيد. قيمت ريمپ و آپديت برليانس در شركت كاراكال تيونينگ از همه جا بيشتر مي باشد !!

دليل اول افراد متخصص در شركت دكتر ريمپ هستند كه داراي تحصيلات آكادميك خودرو از دانشگاه هاي برتر ايران (صنعتي شريف و تهران ) و از اعضاي سابق مركز تحقيقات موتور ايران‌خودرو ipco هستند . دليل دوم استفاده از دستگاهاي اورجينال و كار با كيفيت و ضمانت نامه دو ساله است. در ضمن ما نمايندگي sedox نروژ – alientech ايتاليا – و مجيك موتور اسپرت انگلستان هستيم و ريمپ هاي ما تحت نظارت مستقيم اين شركت ها است. شما ميتونيد به سايت اين شركت ها سر بزنيد و‌مارو‌پيگيري كنيد.

ما ريمپ ايسيو و برنامه نرم افزاري برليانس شما رو ضمانت ميكنيم كه شما خيالتون راحت باشه كه:

مصرف سوخت شهري نيم تا يك ليتر كاهش پيدا كنه

قدرت موتور تا ۵ اسب بخار افزايش پيدا مي‌كنه

اگر جايي افزايش قدرت بالاتري اعلام كردن مطمعن باشيد يه جاي كار ميلنگ

كاهش دماي آب موتور

رفع محدود سرعت

رفع تاخير و كپ اوليه گاز

رفع ايراد احتراق ناقص

رفع خطاي كاتاليست

بهبود عملكرد گيربكس

رفع ناك و صداي پيستون

ريمپ خودرو به همراه ضمانت 1 ساله دكتر ريمپ

 

 

 

 

سوالات مربوطه ريمپ

۱ بازديد

بعضي از مشتريان مي پرسند كه آيا در شركت پارس خودرو با دياگ زدن متوجه نمي شوند كه خودروشون ريمپ شده ؟

بايد بگيم خير. زيرا دياگ يك نوع اسكنر مي باشد و قابليت دسترسي به جداول قفل شده ايسيو رو نداره و تغييرات نرم افزاري (ريمپ) در حافظه اصلي وجود دارد و دياگ فقط به حافظه موقت دسترسي ميدهد. پس هيچ شخصي با هيچ نوع دستگاهي نمي تواند ادعا كند كه مي تواند بفهمد خودرو ريمپ شده.

چرا خود كارخانه ماشين رو ريمپ نميكنه ؟

به علت پاس كردن استانداردهاي آلايندگي يورو ۵ ، مصرف كننده بد ، سازگاري با هر شرايط آب و هوايي ، سازگاري با شرايط سخت ، افزايش عمر موتور در زمان گارانتي ، موتور خودرو رو محدود مي كنند و مجبور ميشن درصد قابل توجهي از توان موتور رو محدود كنند.

هميشه يادتون باشه كارخانه بهترين حالت براي استاندراد هاي سخت گيرانه محيط زيست رو براي توليد انبوه در نظر ميگيره نه كاركرد موتور

به طور مثال موتور هاي tu5 قديمي با ايسيو بوش ME7.4.4

۱۱۰ اسب بخار قدرت داشتن ولي موتور هاي يورو ۵ tu5 قدرتشون ۱۰۵ اسب بخار هست. يعني ۵ اسب بخار ضعيف تر به خاطر محدود سازي موتور و پاس كردن استاندارد يورو

خطاي سنسور اكسيژن و فرسودگي كاتاليست

در زماني كه مشتريان به ما براي ريمپ خودرو مراجعه ميكن قبل از ريمپ ايسيو ما به بررسي كامل و عيب يابي موتور مي‌پردازيم كه اگر خودرو داري مشكل باشد به مشتري گزارش دهيم . در اكثر مواقع بعد از دياگ ، متوجه خطاي عدم احتراق و خطاي سنسور اكسيژن دوم ( پايين آمدن عملكرد كاتاليست ) مي شويم. اين دو خطاي رايج در برليانس ميباشد .

خطاي سنسور اكسيژن دوم به دو علت رخ ميدهد

۱- خرابي خود سنسور اكسيژن دوم

۲_ فرسودگي كاتاليست

۳_حذف كاتاليست توسط مشتري

كار سنسور اكسيژن دوم بررسي كاركرد و صحت عملكرد كاتاليست است به زبان ساده تر سنسور اكسيژن اول يا بالا نسبت سوخت به هوا AFR رو به ايسيو گزارش ميده و سنسور اكسيژن دوم يا سنسور پايين كارش اينه كه ببينه كاتاليست خودرو سالمه و آلايندگي رو كنترل مي‌كنه.

ريمپ خود را به عهده دكتر ريمپ بگذازيد.