ريمپ آريزو 5

ريمپ و تيونينگ خودرو هاي مسابقه اي و خارجي و ايراني

دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۰۳

ريمپ آريزو 5

۷ بازديد

معرفي خودروي آريزو ۵

   Chery Arrizo 5 در سال ۹۵ توسط مديران خودرو، با موتور ۱۵۰۰ تنفس طبيعي ۱۱۶ اسب بخاري عرضه شد. عدم توازن قدرت موتور با وزن، خودرو را به يك تنبل متحرك تبديل كرده بود! در سال ۹۶ براي رفع اين معضل مدل توربو اين خودرو ارائه شد. با افزايش ۳۵ اسب بخار، آريزو ۵ چالاك تر شد. اما بزرگترين ايراد در هر دو مدل اتوماتيك اين خودرو گيربكس CVT مي باشد كه در كنار تاخير پدال گاز معضل شروع حركت را  دوچندان مي كند.

نكات مثبت آريزو ۵: طراحي جذاب ظاهر، امكاناتي نظير كروز كنترل فابريك، سانروف، كيلس استارتر، نمايشگر ۸ اينچي، دوربين دنده عقب حساس به زاويه فرمان، سيستم نشان دهنده باد لاستيك و صندلي هاي جلو ارگونوميك.

نكات منفي آريزو ۵: فقدان مه شكن جلو و تهويه مطبوع اتوماتيك، عدم ارائه نويگيشن در سيستم نمايشگر، كوبش سيستم تعليق همراه با صداي جلوبندي، صداي لقي سيستم فرمان، عدم ساپورت نمايندگي در تامين قطعات.

ريمپ خودرو موتور 1500 تنفس طبيعي آريزو 5

موتور ۱۵۰۰ تنفس طبيعي آريزو ۵

ريمپ موتور آريزو 5 توربو شارژ

موتور ۱۵۰۰ توربوشارژ

مزاياي ريمپ خودرو آريزو ۵ توربو و اتمسفريك چيست؟

چري ۵ از دو نوع ايسيو در مدلهاي خود بهره مي برد. در رفتار متفاوت موتور توربو و اتمسفر به همين علت بايد در نظر داشت كه ايرادات هم متفاوت يا مشترك خواهند بود.

???? رفع مكث اول حركت

يكي از گلايه هاي اكثر دارندگان آريزو ۵، كندي در شروع حركت مي باشد. دكتر ريمپ با اصلاح جداول دريچه گاز اين مشكل را حل مي كند. و مكث شروع حركت به حداقل خود مي رسد.

 

???? رفع ايراد گير كردن در سربالايي در حركت به عقب

در اكثر خودروهاي چيني با گيربكس CVT اين مشكل به چشم مي خورد.  اين مشكل سبب فشار بيش از حد به گيربكس و آسيب ديدگي آن مي شود. در پكيج ريمپ دكتر ريمپ با اصلاح جداول گشتاور دور پايين، اين ايراد به كلي برطرف مي شود.

???? آپديت گيربكس به لحاظ عكس العمل

يكي از نارضايتي هاي مالكان خودروهاي چيني اتوماتيك، سرعت پايين عكس العمل گيربكس به درخواستهاي راننده بخصوص در زمان معكوس كشيدن است.  ما در دكتر ريمپ با برنامه ريمپ، عملكرد گيربكس را به طرز چشمگيري بهبود مي بخشيم.

???? افزايش شتاب

مشكل كشش و شتاب در مدل ۱۵۰۰ سي سي اتوماتيك بيشترين نارضايتي مالكان را به همراه داشته است . دليل اين مشكل عدم توجه شركت سازنده به ناهمخواني قدرت موتور و وزن خودرو مي باشد. در چنين حالتي مي بايست كاليبراسيون ايسيو بر مبناي نهايت توان تنظيم شود. نه استاندارد آلايندگي يورو ۵ كه در كشور ما امكان پاس كردن آن وجود ندارد!

???? رفع لگ توربو

بزرگترين ايراد آريزو۵ توربو كه متاسفانه به مالكان اطلاع داده نمي شود، افت لحظه اي شتاب در حين ورود توربو شارژ به مدار مي باشد. سيستم توربو شارژ بطور معمول از حدود ۱۸۰۰ دور بر دقيقه، كم كم وارد مدار شده. در ۲۴۰۰ دور بر دقيقه، به ماكزيمم راندمان ميرسد كه به Spool مشهور است. اما روي ديگر اين سكه ابتداي وارد شدن به مدار توربو مي باشد.چون به نهايت دور خود نرسيده، ابتدا مكث يا اصطلاحا كپ زير پدال گاز ايجاد مي كند. سپس شروع به دور گيري مي كند. اين فرايند لگ توربو  Turbo lag ناميده مي شود. در برنامه دكتر ريمپ اين لگ به حداقل خود ميرسد طوري كه راننده آن را احساس نمي كند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.