ريمپ خودرو هايما

ريمپ و تيونينگ خودرو هاي مسابقه اي و خارجي و ايراني

یکشنبه ۱۸ آبان ۰۴

ريمپ خودرو هايما

۱۶ بازديد

خودرو هايما هم مانند خودرو هاي ديگر از معايب و مزايايي بر خوردار است كه در ادامه اين خودرو به طور كامل معرفي خواهيم كرد. اين خودرو از پتانسيل بالايي براي ريمپ برخوردار مي باشد. در مقالات قبل ريمپ خودرو را توضيح داده ايم و گفته ايم اين فرايند چه مزايا و چه معايبي براي خودرو را دارد. با تيم تخصصي تيونينگ دكتر ريمپ همراه باشيد.

معرفي خودروي Haima S7

هايما S7 در سال ۹۴ با موتور ۲۰۰۰  تنفس طبيعي، توسط ايران خودرو عرضه شد. مهمترين ايراد اين خودرو تنبلي و قدرت پايين موتور نسبت به وزن آن است. صفر تا صد هايما با ارفاق ۱۷ ثانيه بود! ايران خودرو براي رفع اين ضعف در سال ۹۶ اقدام به عرضه هايما با موتور ۱۸۰۰ توربو نمود. با توان ۱۷۰ اسب بخار و ۲۳۰ نيوتن متر گشتاور.

نكات مثبت هايما اس ۷ : دوربين ۳۶۰ درجه دنده عقب، فرمان برقي ، كروز كنترل فابريك و سيستمهاي الكترونيكي   TCS و HAS ، صندلي راننده برقي، سانروف و تهويه مطبوع اتوماتيك از نكات مثبت اين خودرو مي باشد.

نكات منفي هايما اس ۷ : حساسيت موتور به بنزين بي كيفيت، ناك زدن و مصرف بالاي سوخت از جمله ايرادات مدل توربو به حساب مي آيد. عدم تامين به موقع قطعات مورد نياز توسط نمايندگي ها به ويژه در شهرستانها، جزو گلايه هميشگي دارندگان به حساب مي آيد.

مزاياي ريمپ خودرو هايما اس ۷ چيست؟

رفع ضعف كشش و توان در شروع حركت (مدل ۲۰۰۰

يكي از ايرادات بارز مدل ۲۰۰۰ شروع حركت كند و سنگين آن مي باشد. در برنامه ايسيوي اين خودرو جدولي به نام Maximum torque during shift gear وجود دارد. به اين معنا كه مي توان حداكثر گشتاور را در هر دنده تعيين نمود. با استفاده از اين جدول مي توان گشتاور اوليه را  در ابتداي حركت افزايش داده و خودرو در سراشيبي بهتر حركت كند.همچنين كشش خودرو در سرعتهاي بالا هم بهبود مي يابد.

اين خودرو با دو موتور عرضه شده:

موتور اتمسفر  2000cc با كد HM484Q با ايسيو بوش ام اي ۷ Bosch ME7

مدل توربو شارژ به حجم ۱۸۰۰cc  با كد HM484Q-T با ايسيو بوش Bosch ME 17

 ريمپ اين دو نوع ايسيو كاملاً با هم متفاوت است. بر اين اساس بايد با در نظر گرفتن نسبت تراكم اين دو موتور، موازنه اي بين جداول آوانس ، گشتاور و سوخت برقرار شود. تا خودرو در در حين دورگيري دچار حالت دل زدن نشود، به عبارتي در هر حالتي از يك شتابگيري يكنواخت برخوردار باشد. در ريمپ ايسيو موتورهاي توربو مي بايست حتماً جداول مخصوص توربوشارژ نيز بازنگري و بار توربو در دورهاي مختلف بصورت يكسان تقسيم شود.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.