ريمپ پارس

ريمپ و تيونينگ خودرو هاي مسابقه اي و خارجي و ايراني

یکشنبه ۱۸ آبان ۰۴

ريمپ پارس

۱۵ بازديد

در اين مقاله از خودرو پژو پارس خواهيم گفت كه چه مزايا و چه معايبي دارد. و اين خودرو بعد از ريمپ چه تغييراتي خواهد كرد و اين فرايند براي اين خودرو چه مزايايي خواهد داشت. براي انجام ريمپ ايسيو با تيم تخصصي دكتر ريمپ همراه باشيد.

موتور XUM چند ايسيو دارد و مزاياي ريمپ ايسيو آن چگونه است؟

موتور XUM ، قادر به توليد ۱۰۵ اسب بخار قدرت در ۵۵۰۰ دور در دقيقه است‌.

گشتاور اين موتور ۱۵۴ نيوتن متر در ۳۷۵۰ دور دقيقه است.و استاندارد يورو ۴ را پاس مي كند.

ايرانخودرو آن را با نام پارس ELX با موتور ۲۰۰۰(XUM) به بازار معرفي كرد و مثل هميشه همكاران حاضر در صحنه تلاش كردند تا به دروغ موتور اين خودرو را همان موتور ۴۰۵ GLX 2000 دهند و از آن افسانه هاي موتور فرانسوي بسازند! در حالي كه حجم واقعي موتور اين خودرو ۱۹۰۵ سي‌سي است كه بر اساس قواعد جهاني به عنوان يك پيشرانه ۱٫۹ ليتري شناخته مي‌شود. با اين حال ايران‌خودرو اين محصول را با عنوان پارس ELX 2000 به مشتريانش معرفي كرد و علاوه بر اين قلب جديد، دستي به سر و گوش نماي داخلي خودرو به ويژه داشبورد كشيد تا حال‌و‌هواي دهه ۹۰ ميلادي پدر اين خودرو يعني پژو ۴۰۵ با داشبوردي جديد كمي رنگ‌و‌بوي تازگي به خود بگيرد و البته قابليت نصب دو ايربگ نيز فراهم گردد هرچند اين داشبورد بدون هيچ كم و كاستي براي پارس LX نيز استفاده مي شد. در پارس ELX با موتور جديد XUM روي كاغذ قدرت ۵ اسب بخار كم شده و شتاب حدود ۲ ثانيه افزايش پيدا كرده است و مصرفش نيز ۰٫۵ ليتر افزايش يافته لذا نمي‌توان انتظار داشت ELX جديد روند موفقيت‌هاي مدل قديمي را ادامه بدهد. در واقعيت موتور XUM موتور XU7 بهبود يافته بود كه قرار بود براي هميشه جايگزين XU7 شود اما با آغاز تحريم هاي دور اول و عدم توانايي ايرانخودرو در تامين موتور ۱۸۰۰ ۱۶ سوپاپ پارس ELX، تصميم برآن گرفته شد تا اين موتور بر روي پارس ELX نصب شود. هر چند اين موتور نسبت به موتور قديمي XU7 از مزاياي فراواني برخوردار بود ، اما بعداً ايرانخودرو از ادامه توليد خودروي پارس ELX خودداري كرد و اين محصول براي هميشه به عمر خود پايان داد، البته در سالهاي آخر توليد اين خودرو ، دقيقا تفاوت پارس LX و ELX فقط به موتور نصب شده بر روي آنها محدود مي شد.

جالب است بدانيد اگرچه در زمان نگارش اين مقاله، سه سال است كه اين مدل توليد نمي شود اما دانستن اطلاعات تكميلي در مورد اين موتور خالي از لطف نيست؛ البته ايرانخودرو مثل هميشه در توصيف محصولاتش اغراق مي كند اما نكات فني اي كه برتري اين موتور را نسبت به XUM قابل توجه مي كند، ازين قرار است: ماشين كاري جديد شاتون و تغيير كامل ميل‌لنگ از اصلي‌ترين تغييرات موتور XUM در مقايسه با موتور ۹۸ اسب بخاري XU7 است‌. در اين موتور به منظور كاهش وزن و اهداف مربوط به مصرف سوخت‌، پيستون كامل طراحي شده و در طراحي رينگ‌هاي جديد از شركت ماهله آلمان بهره گرفته شده است‌. به منظور دستيابي به الزامات يورو ۴ نيز پروفيل ميل بادامك و منيفولدهاي هواي خروجي تغيير كرده و به منظور تامين هدف‌هاي آلايندگي كاتاليست از زير بدنه خارج شده و بعد از منيفولد خروجي قرار گرفته است‌.

اين موتور تنها با ايسيو زيمنس به بازار عرضه گشت و در عين حال به دليل طراحي بهبود يافته سرسيلندر و منيفولد مي توان با يك پكيج ريمپ اصولي، توان بيشتري از آن استخراج كرد و تا ۵ اسب بخار سرچرخ و ۱۳ نيوتن متر گشتاور، آن را ارتقا داد و با رفع مكث بين دنده ها كه به دليل رعايت استاندارد يورو۴ ايجاد شده، خودرويي فرز و پرتوان را به شما تقديم خواهيم كرد تا بتوانيد از تغييرات اصولي موتور، بهترين راندمان را دريافت كنيد. در ريمپ اين خودرو نيز كاتآف بر روي ۷۰۰۰ قرار مي گيرد و با ايجاد تغييراتي در كاليبراسيون ايسيو، مصرف سوخت را تا يك ليتر با بنزين معمولي كاهش خواهيم داد و با اقدامات انجام شده شاهد افزايش تاپ اسپيد خودرو نيز خواهيد بود.

توجه:

پكيج ريمپ دكتر ريمپ به گونه اي تنظيم شده كه در معاينه فني و گارانتي خودرو، خللي ايجاد نمي كند.

ريمپ خودرو با برداشتن سرباتري يا فلش ايسيو ازبين نميرود، تنها با دانلود برنامه پاك مي شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.