مزاياي ريمپ بخش دوم

ريمپ و تيونينگ خودرو هاي مسابقه اي و خارجي و ايراني

یکشنبه ۱۸ آبان ۰۴

مزاياي ريمپ بخش دوم

۷ بازديد

رفع ايرادات خودرو با ريمپ

يكي از ايرادات آزاردهنده در خودروي هاي امروزي بدون استثنا ايراد لرزش درجا مي باشد، امروز ما در اين مقاله به بررسي علل شايع لرزش درجا مي پردازيم و سپس براي شما مشخص مي كنيم كه كدامين ايراد با ريمپ اصلاح دور درجا قابل برطرف شدن مي باشد.

پس با هم به ترتيب اولويت اقدام به بررسي علتها كرده و در دسته اول، ايراداتي كه رفع آنها به ريمپ خودرو ارتباطي ندارد را بيان مي كنيم:

۱)خرابي دسته موتورها

دسته موتورها از قطعاتي لاستيكي هستند كه وظيفه آنها تحمل  وزن موتور و جذب ارتعاشات ناشي از آن ميباشد، پس در صورت خرابي يا شكستگي ، به عنوان اولين مظنون، ايجاد لرزش در موتور اتومبيل زير سر آنها خواهد بود! پس در اولين قدم؛ نگاهي به دسته موتورها انداخته تا در صورت خرابي يا لهيدگي  تعويض شوند.

۲)دور درجا بيش از حد پايين است

بايد در نظر داشت هر خودرويي بصورت مشخص وقتي موتورش گرم است، دور موتور درجا در يك محدوده مشخص قرار دارد، مثل عدد ۷۵۰ براي ۲۰۶ يا ۸۵۰ براي پرايد يا پژو ؛ حال اگر به هر دليلي خودرو نتواند اين دور را حفظ كند  لرزش موتور ماشين در هنگام كار درجا، قابل احساس خواهد بود. دراين حالت، چون دور موتور كمتر از ان چيزي است كه ماشين را روشن نگاه دارد و از طرفي ميزان ان به حدي نيست كه اتومبيل كاملا خاموش شود، موتور ماشين با لرزش روشن مي ماند. در اين حالت كثيفي دريچه گاز يا به هم خوردن برنامه كامپيوتر (كه با ريست برطرف مي شود.) مي توانند از عوامل تاثير گذار محسوب شوند.

۳)ضعف پاشش سوزن انژكتور

در خودروهاي چهارسيلندر فعلي، پاشش به صورت MPFI مي باشد كه با ۴ سوزن انژكتور صورت مي گيرد. اگر به هر دليلي پاشش يكي از اين سوزنها كمتر يا بيشتر از حد برنامه ريزي شده در ايسيو (ECU) باشد، لرزش ايجاد مي شود. البته به دليل حضور سنسور اكسيژن در سيستم هاي انژكتوري عموماً پاششها كنترل مي شود مگر آنكه يك سوزن بيشتر از حد مشخصي بنزين بپاشد يا دچار عيوب پاشش باشد كه در تصوير زير مشاهده مي كنيد.

انواع ايراد سوزن انژكتور

اگر انژكتورهاي اتومبيل مشكل پيدا كنند، سيستم سوخت رساني به سيلندرها با مشكل روبرو مي‌شود و عمل احتراق به درستي انجام نميشود كه سبب لرزش موتور ميگردد. علاوه بر اين در حين حركت كاهش توان يا بالارفتن مصرف سوخت هم خواهيم داشت. شست و شوي انژكتورها با دستگاه اولتراسونيك، مي تواند اين ايراد را در مراحل اوليه  برطرف كند اما اگر مشكل برطرف نگردد؛ چاره كار تعويض سوزن انژكتور است.

چه مواردي با ريمپ ايسيو قابل برطرف شدن هستند؟

در صورتيكه خودروي شما هيچكدام از ايرادات بالا را ندارد اما مشكل لرزش درجا همچنان به قوت خود باقي است، احتمالا موتور خودروي شما دچار ايراد ضعف آب بندي سرسيلندر يا ضعف رينگهاي تراكم شده است. در اين حالت با «ريمپ اصلاح دور آرام» اين مشكل را براي هميشه برطرف كنيد. اين راه حل كاملاً قطعي بوده و برگشت پذير نيز نخواهد بود. در اين حالت بسته به شدت لرزش بين ۵۰ تا ۱۵۰ دور به مقدار دور آرام خودروي شما افزوده مي گردد. در صورتيكه براي ريمپ خودروي خود به تيم دكتر ريمپ مراجعه نموده و اين مشكل را نيز داريد، بدون افزايش مبلغ به رايگان اين اصلاحيه در برنامه ايسيو خودروي شما لحاظ خواهد شد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.