ريمپ براي خودرو از 3 پكيج مختلف همراه مي باشد. برايتان سوال ميايد پكيج ريمپ چيست در ادامه اين مقاله كاملا اين مورد را توضيح داده ايم. ريمپ براي خودرو ريمپ همراه با تغييرات بسيار شگفت انگيز است كه دارندگان اين خودرو با انجام اين فرايند بسيار خشنود شده اند. براي انجام ريمپ خودرو تيبا ميتوانيد با تيم تخصصي تيونينگ دكتر ريمپ همراه باشيد.
بهبود كيفيت گيربكس از اواخر سال ۹۵با عرضه مدل ND2
شركت سايپا از اواخر بهمن سال ۹۵ اقدام به بهبود گيربكس خودروهاي گروه X200 نمود كه بصورت خلاصه مي توان اين مزايا را براي آن متصور شد: (براي خودروهاي ساينا از ابتدا گيربكس ND2 نصب شده.)
۱) افزايش عمر قطعات مربوطه و همچنين جاروي دنده هاي ۱ و ۲ خصوصا در شرايط سخت نظير سرما و دورهاي بالا تاثير چشمگيري داشته به نحوي كه در معكوس ۳ به ۲ و ۲ به ۱ كاملا بهبود آن توسط راننده حس مي گردد. لازم به ذكر است استفاده از سيستم تك برنجي در دنده هاي ۱ و۲ در گيربكس هاي روز دنيا مرسوم نبوده و به ندرت استفاده ميگردد كه اين امر نيز در شركت مگاموتور به منظور به روز رساني گيربكس تيبا و افزايش رضايت مشتري تعريف و اجرا شده است.
۲) پروژه دوم كه عنوان آن بهبود پوسته كلاچ گيربكس به منظور استفاده از ديسك و صفحه كلاچ جديد۲۱۵mm (ND2) است، اولويت دستاورد پروژه، بهبود عملكرد سيستم كلاچ بوده و در همين اين راستا با توجه به بازخوردهاي مشتري بلبرينگ هاي ابتدا و انتهاي شفت اصلي نيز تقويت شده و ۳۰ درصد تحمل بار اين بلبرينگ ها بيشتر شده است.
با توجه به طراحي بهينه و افزايش قطر ديسك و صفحه كلاچ و همچنين بهبود مكانيزم خنك كاري ديسك و صفحه، اميد مي رود شاهد افزايش عمر و بهبود عملكرد سيستم كلاچ باشيم. استفاده از گيربكس تقويت شده در اين خودرو مفيد است چرا كه بعد از ريمپ توان خودرو افزايش يافته و مي بايست اين توان توسط گيربكس به سر چرخ ها منتقل گردد. بديهي است از سر فلايويل تا سر چرخ هر چقدر راندمان سيستم انتقال قدرت بيشتر باشد، توان بيشتري به آنها منتقل مي شود اما ضعف گيربكس يا ديسك و صفحه اتلاف قدرت توليدي توسط موتور را كاهش مي دهد.
مزاياي ريمپ خودرو
در صورتيكه موتور خودرو در بهترين شرايط عملكردي باشد مي توانيم با بنزين معمولي خودرو را تا ۵ اسب بخار تقويت كرده (بدون تجهيزات) و تا ۷ نيوتن متر گشتاور را افزايش دهيم در حاليكه در حالت طبيعي شاهد افزايش مصرف نخواهيد بود. بايد دانست خودروهاي تيبا، تيبا۲ كه از يك موتور و ايسيو بهره ميبرند، در بهترين شرايط داراي ۷۲ اسب بخار قدرت سر چرخ هستند (اين اعداد از تست داينو بدست آمده و طبيعتا با اعداد فكاهي كاتالوگ ها فرق دارد، زيرا اعداد اعلامي توسط كارخانه ها، اعداد سر فلايويل هستند اما بصورت طبيعي از فلايويل تا سر چرخ مقداري افت توان داريم كه متاسفانه هيچ گاه به آن اشاره نمي شود چون براي آنها تبليغات منفي به حساب مي آيد
بطور كلي مشتري مي تواند سه پكيج ريمپ ايسيو را انتخاب كند:
دكتر ريمپ توانسته است با تلاش و تحقيق فراوان براي اين خودرو دو پكيج ريمپ طراحي كنند به اين شرح:
پكيج اكونومي: بدون افزايش توان ، فقط جهت كاهش مصرف سوخت (مناسب براي كسانيكه از خودرو براي كار يا آژانس استفاده مي كنند
پكيج شهري: تا ۵ اسب بخار افزايش بدون افزايش مصرف سوخت و ۷ نيوتن متر افزايش گشتاور
پكيج ريسينگ: ۸ اسب بخار با اندكي افزايش مصرف سوخت و ۱۱ نيوتن متر افزايش گشتاور (داشتن تجهيزات تقويتي در اين پكيج الزاميست
خودروي تيبا تا كنون با سه نوع ايسيو ارائه شده:
۱) كانتيننتال ۹۱ تا ۹۲
۲) كروز (يورو۴) از ۹۲ به بعد
۳) LZNF چيني از ۹۵ به بعد (⚠️ توجه: اين ECU به صورت انحصاري در ريمپ دكتر قابليت ريمپ دارد
چرا خودرويمان را بايد ريمپ كنيم؟