در اين مقاله از ايسيو به كار رفته در خودرو 405 خواهيم گفت كه با ريمپ خودرو چه تغييراتي براي اين خودرو به وجود مي آيد. براي انجام ريمپ خودرو خود به هر جايي اطمينان نكنيد و خودرو خود را به آنها نسپاريد. دكتر ريمپ با سالها تجربه در خصوص ريمپ خودرو هاي ايراني و خارجي و مسابقه اي توانسته است در اين خصوص افتخارات زيادي را كسب كند.
معرفي موتورها و ايسيوهاي استفاده شده در خودروي پژو ۴۰۵
معرفي ايسوهاي موتورXU7 و نكات ريمپ ايسيو آن
معرفي كامپيوتر هاي مورد استفاده در خودروهاي ۴۰۵:
از سال ۸۱ تا ۸۳: ايسيو ساژم SL96
از سال ۸۳ تا ۸۶: ايسيو ساژم S2000
از سال ۸۷ تا ۹۲:
بوش M 7.4.4
زيمنس
ولئو S2000 SLC
ازسال ۹۳ تا كنون:
زيمنس يورو۴
اس.ست(S.SAT) يورو۴
اس.ست(S.SAT) يورو۲ (تعداد محدود
ولئو VB44
معايب ايسيو هاي پژو ۴۰۵:
ايسيوهاي ساژم:
مصرف بالاي سوخت كه البته اين روزها با بنزين ۳هزار توماني بسيار مورد توجه قرار گرفته
بالا بودن دماي روشن شدن فن (۹۷ درجه) و خطر آسيب ديدن واشر سرسيلندر
كله زدن موتور هنگام برداشتن ناگهاني پا از پدال گاز
«خفه» دور گرفتن هنگام تخته گاز رفتن
ايسيو بوش M7.4.4:
آوانس بودن بيش از حد كاليبراسيون برنامه ايسيو و صداي ناك زدن و كاهش عمر موتور
بالا بودن دماي روشن شدن فن (۹۵ درجه
منطقي نبودن ميزان مصرف سوخت خودرو بخصوص در مصرف شهري
كم جان بودن موتور در سر گاز
با ريمپ خودرو 405 تمامي ايرادات رفع خواهد شد.
ايسيو زيمنس:
كم جانترين موتور مربوط به اين ايسيو مي باشد به دليل كاليبراسيون محافظه كارانه
در مدل هاي يورو۴ به دليل نصب كاتاليزور، موتور اصلاً نفس ندارد نسبت به يك ماشين سالم مدل ۸۷
دماي فن ۹۱ درجه، كه بهتر است ۵ درجه كمتر شود. تا دماي سرسيلندر در منطقه امن قرار گيرد.
كشش موتور با اين ايسيو در دورهاي بالاي ۳۵۰۰ حق مطلب را ادا نكرده است!
مصرف سوخت بيرحمانه بخصوص در مدل هاي يورو۴
ايسيو S.SAT:
ايسيو چيني و پُر ايراد ترين مدل عرضه شده براي اين موتور!
مصرف بالا
دِل زدن در هنگام شتابگيري با كولر
خرابي متعدد سنسور ميل سوپاپ (شامل فراخوان مي باشد
خرابي متعدد سنسور اكسيژن (شامل فراخوان بود
دير برگشتن دور موتور در هنگام ترافيك كه بسيار آزار دهنده است
كمبود قدرت و گشتاور به دليل كاليبراسيون غلط
واكنش ضعيف نسبت به فشردن ناگهاني پدال گاز
تمامي كارها در مركز تخصصي دكتر ريمپ انجام ميشود.
چرا خودرويمان را بايد ريمپ كنيم؟