ريمپ خودرو برليانس بخش 1

ريمپ و تيونينگ خودرو هاي مسابقه اي و خارجي و ايراني

دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۰۳

ريمپ خودرو برليانس بخش 1

۵ بازديد

بخش فني

در بخش فني اين خودرو به يك پيشرانه ۴ سيلندر ۱۶ سوپاپ به حجم ۱۴۹۸ سي‌سي مجهز شده است كه توان خروجي ۱۰۳ اسب‌بخار قدرت و ۱۳۸ نيوتن‌متر گشتاور را دارد. به اعتراف خيلي از دارندگان اين خودرو، بزرگ‌ترين ضعف‌هاي اين خودرو پيشرانه كم‌رمق آن محسوب مي‌شود؛ كه عليرغم توان خروجي قابل‌قبولي كه اين پيشرانه دارد به دليل وزن قابل توجه خودرو(۱۲۵۰ در مدل صندوقدار) و همچنين استفاده از گيربكس ۴ سرعته قديمي (مدل‌ اتوماتيك)، در واقعيت شتاب اوليه اي‌ در حدود ۱۳ ثانيه براي مدل‌هاي دنده دستي و حدود ۱۶ ثانيه براي مدل‌هاي اتوماتيك اعلام‌شده است. ناگفته نماند كه اين شتاب كم طبق تجربه نگارنده و همچنين بسياري از دارندگان اين خودرو، در خيلي از موارد مي‌توانند شما را نااميد كند، مخصوصا در سربالايي‌ها! البته نبايد فراموش كنيم كه اين مشكل در مدل‌هاي دنده دستي شدت كمتري دارد و اغلب دارندگان نمونه‌هاي دنده دستي از شتاب خودرو خود رضايت بيشتري دارند.

حداكثر سرعت خودروي برليانس سريH3xx در نوع گيربكس اتوماتيك برابر با ۱۷۰ كيلومتر مي باشد. همچنين مصرف سوخت اين خودرو برابر با ۶٫۴ ليتر در نوع دستي و در نوع خودركار برابر با ۶٫۷ ليتر مي باشد. كه اين ارقام فقط در كاتالوگ خودرو قابل دسترسي بوده و هيچ مالكي نميتواند ادعا كند با بهترين بنزين توانسته به چنين رقمي دست پيدا كند بخصوص در مدل اتوماتيك. به گفته مشترياني كه براي ريمپ به اين شركت مراجعه مي كنند، مصرف در شهر و هواي تابستاني تا حدود ۱۰ ليتر بر صد كيلومترهم مي رسد.

اگر بخواهيم موشكافانه هماهنگي گيربكس و موتور برليانس سريH3xx را زير ذره بين قرار دهيم بايد بگوييم كشش پيشرانه در دنده يك عملكرد نسبتاً مطلوبي است ولي همينكه وارد دنده ۲ مي‌شويد ديگران شتاب دنده يك را نخواهيد داشت، يا اگر سرعتتان بالاتر از ۳۵-۴۰ كيلومتر بر ساعت باشد و بخواهيد سبقت گيري انجام دهيد گيربكس به صورت اتومات با دنده ۲ اين كار را انجام داده و به سختي و با تاخير به دنده يك معكوس خواهد داد كه عملاً شتاب گيري خاصي را تجربه نخواهيد كرد!

خودروهاي برليانس سريH3xx با توجه به حجم كم موتور خودرويي مناسب جهت تردد در سطح شهر مي باشد ولي اين خودرو براي جاده هاي برون شهري و بخصوص كوهستاني ضعيف مي باشد.

براي مقابله با توان پايين موتورهاي ۱۵۰۰ BM15 ، شركت پارس خودرو از سال ۹۶ اين خودرو را با موتور بهبوديافته BM16 عرضه كرد. با تغييردر حجم موتور از ۱۵۰۰ سي سي به ۱۶۵۰ سي سي ، توان آن از ۱۰۳ اسب بخار به ۱۱۴ اسب بخار افزايش يافته است و با تغيير ضرايب ديفرانسيل گيربكس به ميزان ۱۵درصد شتاب خودرو همچنين قابليت حركت خودرو براي مسيرهاي شيب دار بهبود يافته.

ريمپ خودرو برليانس

راه حل دكتر ريمپ براي دارندگان خودروهاي برليانس چيست؟

كارشناسان دكتر ريمپ توانسته اند با بازنگري در برنامه ايسيو اين خودرو و آداپته كردن آن با شرايط جاده اي و آب و هوايي ايران، (climate customize calibration) بتوانند نواقص حركتي اين خودرو را گرفته و با ريمپ ايسيو شتاب گيري و كشش خودرو را در سربالايي ها به طرز چشمگيري بهبود بخشيد.

خودرو برليانس با تمامي نقاط قوت خود داراي ضعف هايي نيز در قسمت موتور و گيربكس است كه از جمله اين موارد مي توان به :

۱- تاخير پدال گاز در حركت اوليه

۲- عدم كشش و شتاب در شيب

۳- عدم معكوس به موقع در زمان نياز

۴- صداي ناك و احتراق پيش رس

۵- عدم سازگاري با بنزين يورو۲

نكته مهم اين است كه در ايران %۹۹ از جايگاه هاي سوخت فاقد بنزين با استاندارد يورو ۴ هستند. و زماني كه شما موتور يورو۴ را با بنزين يورو ۲ تغذيه ميكنيد باعث مشكلات بالا مي شود.

دكتر ريمپ با ريمپ خودرو برليانس با موتورهاي ۱۵۰۰ و ۱۶۵۰ سي سي براي تمامي مدل ها ، مشكلات بالا را به طور كامل رفع نموده و با ضمانت دو ساله، به مشتريان عزيز تحويل مي دهد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.