ريمپ خودرو چانگان

ريمپ و تيونينگ خودرو هاي مسابقه اي و خارجي و ايراني

دوشنبه ۰۳ اردیبهشت ۰۳

ريمپ خودرو چانگان

۶ بازديد

مزاياي ريمپ خودرو چانگان CS35

???? رفع كندي شروع حركت

خيلي از مالكان سوال دارند كه چرا خودرو به آهستگي راه مي افتد حتي وقتي تا انتها پدال گاز فشرده مي شود؟ علت اين رفتار نحوه برنامه نويسي باز شدن دريچه گاز نسبت به پدال گاز مي باشد.در برنامه نويسي پدال هاي برقي، تا پيش از دور موتور ۳۰۰۰، حتي اگر  راننده پدال را اصطلاحاً تخت كند اما به دليل نحوه برنامه ريزي، دريچه گاز كاملاً باز نخواهد شد و مالك هنگام پر بودن خودرو احساس كندي در حركت مي كند.

???? رفع مشكل كشش در سربالايي 

از ديگر ايرادات مهم اين خودرو كه با ريمپ قابل برطرف شدن است رفع مشكل كشش در سربالايي است. به گفته دارندگان خودرو در سربالايي ها بخصوص در دنده ۳ دچار مشكل واماندگي شده كه اين ايراد ناشي از عدم كاليبراسيون صحيح جداول گشتاور موتور در ايسيو مي باشد كه قابل حل شدن است.

???? رفع ايراد واماندگي در دنده عقب

يكي ديگر از ايراداتي كه در برخي از خودروهاي چانگان مشاهده مي شود ضعف حركت در دنده عقب مي باشد و در برنامه ريمپ دكتر ريمپ  با تنظيم زاويه دريچه گاز و جدول گشتاور در دنده عقب، اين نقص كاملا برطرف مي گردد. در برنامه ايسيوي اين خودرو جدولي به نام Maximum torque during shift gear (Nm) وجود دارد به اين معنا كه مي توان حداكثر گشتاور را در هر دنده تعيين نمود. با استفاده از اين جدول مي توان گشتاور اوليه در ابتداي حركت را افزايش داده تا خودرو بيشتر از قبل بتواند در سراشيبي ها بهتر حركت كند.

???? رفع كپ كردن در هنگام روشن بودن كولر

دليل رخ دادن اين نقص عدم تنظيم توان موتور نسبت به بار وارده بر خودرو مي باشد. در نظر داشته باشيد اين خودرو با وزن ۱۲۹۰ و يك موتور ۱۶۰۰ سي سي و يك گيربكس ۴ سرعته، نياز دارد برنامه ايسيو آن بر مبناي تنظيم قدرت در دور پايين ستآپ شود تا در شروع حركت اين اتفاق نيفتد، روشن شدن كولر يك بار قابل توجه به موتور وارد كرده كه در برنامه ريمپ دكتر ريمپ اين معضل در نظر گرفته شده و افت توان به حداقل مي رسد.

اين خودرو از موتور ۱۶۰۰ سي سي به كد  SC7164B به قدرت ۱۱۶ اسب بخار و ۱۵۵ نيوتن متر مي باشد.در سري وارداتي ها از ايسيو ME7 با قفل نرم افزاري ۹B 00 و در سري مونتاژ سايپا كاشان از سري ME17  استفاده شده است. همگي اين ECU ها داراي پسورد مخصوص به خود هستند. جهت پروگرم ECU آنها مي بايست از تجهيزات خاصي استفاده شود.عمليات ريمپ هر دو ايسيو از پورت OBD انجام شده و ايسيو باز نمي شود.

اگر برنامه ايسيو اين خودرو مورد بازنگري قرار گرفته و با در نظر گرفتن شرايط آب و هوايي و بنزين بي كيفيت كشور(localization) مجددا برنامه ريزي گردد، قسمت اعظمي از مشكلات اين خودرو بر طرف مي شود.  در اين حالت دارندگان چانگان كمتر شاهد حالت واماندگي خودرو خواهند شد.

????چكيده مزاياي ريمپ چانگان

كاهش مصرف سوخت

افزايش شتاب

افزايش توان تا ۵ اسب بخار. بيش از اين مقدار بصورت استاندارد و بدون تجهيزات تقويت كننده غير ممكن است.

 

رفع تاخير دريچه گاز

رفع كپ اوليه

افزايش گشتاور تا ۱۰%

بهبود كشش خودرو در سربالايي ها

رفع خطاي كاتاليست

بهبود در تعويض دنده ها (نرم تر شدن تعويض دنده و معكوس هاي سريع تر

رفع ايراد چوب شدن ترمز

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.