ريمپ خودرو هايما اس 5

ريمپ و تيونينگ خودرو هاي مسابقه اي و خارجي و ايراني

دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۰۳

ريمپ خودرو هايما اس 5

۴ بازديد

 

مزاياي ريمپ خودرو هايما S5

سامانه توربوشارژر متشكل از يك مجموعه توربين و كمپرسور داراي محور مشترك مي‌باشد. توربين در مسيرگازھاي اگزوز و كمپرسور در مسير هواي ورودي موتور قرار مي‌گيرد. برخورد گازھاي خروجي با پره‌هاي توربين موجب چرخش محور آن شده و در نتيجه كمپرسور به چرخش در مي‌آيد . چرخش كمپرسور در مسير هواي ورودي باعث مي‌گردد فشار هوا افزايش يافته و ميزان هواي وارد شده به موتور افزايش يابد. سيستم توربوشارژ سبب ميگردد ظرفيت پذيرش هواي موتور از ظرفيت اسمي آن بيشتر گردد با بالاتر رفتن ميزان هوا، مقدار سوخت بيشتري را ميتوان درون آن تزريق كرد و نتيجتأ قدرت موتور افزايش مي‌يابد.

نكته داراي اھميت اين است كه شروع عملكرد سامانه توربوشارژدر اين خودرو از دور موتور ۱۷۰۰ دور در دقيقه به بالا مي باشد كه البته با ريمپ مي توان كاري كرد كه از دور ۱۴۰۰ دور بر دقيقه توربو وارد مدار شود. لذا در زمان حركت در ترافيك و زمان هايي كه نيازي به قدرت بالا نمي‌باشد، موتور مانند موتورهاي معمولي عمل مي‌نمايد و فقط در زمان نياز به قدرت زياد توربوشارژ وارد عمل ميگردد و توان موتور را افزايش ميدهد اين به آن معني است كه به عنوان مثال موتور ۱۵۰۰ سي سي توربو در ترافيك شهري مانند موتور معمولي ۱۵۰۰ سي سي عمل ميكند ولي در دور موتور بالاتر از ۱۷۰۰ مانند موتور ۲۴۰۰ سي سي قدرت توليد ميكند. اين موضوع سبب ميگردد راندمان كلي اين موتورها بدليل احتراق كاملتر سوخت در قياس با موتورهاي معمولي بهبود قابل ملاحظه‌اي داشته باشد.با ريمپ ايسيو مي توان بوست توربو شارژر را افزايش داد و شتاب گيري خودرو را بهتر كرد و كاري كرد تا توربو كمي زودتر بكار بيوفتد. دقت داشته باشيد كه ورود و خروج توربو از مدار كاملاً حساب شده بوده و نمي توان محدوده فعاليت آن را از حدي بيشتر تغيير داد چراكه براي سلامتي و عمر موتور بشدت ضرر دارد.

ايسيو هايما S5 از نوع ME7 مي باشد. ايسيوهاي سري ME7 همگي داراي پسوورد مخصوص به خود بوده و مي بايست با تجهيزات خاصي پروگرام شود. ايسيوهاي سري ME7 در اين مدل داراي قفل نرم افزاري ۹B 00 مي باشد كه فقط با پروگرمرهاي مخصوص برنامه ريزي مي شود. پردازشگر ME7 از نوع ST10F بوده و بايد حتما پس از ريمپ چك سام اين ايسيو با نرم افزارهاي اورجينال اصلاح گردد.

در برنامه ايسيوي اين خودرو جدولي به نام Maximum torque during shift gear (Nm) وجود دارد به اين معنا كه مي توان حداكثر گشتاور را در هر دنده تعيين نمود. با استفاده از اين جدول مي توانيم كاري كنيم كه گشتاور اوليه در ابتداي حركت بيشتر از قبل و خودرو بتواند در سراشيبي ها بهتر حركت كند. ايراد چوب كردن ترمز در اين خودرو امري شايع بوده كه با ريمپ ايسيو مي توان آن را رفع كرد.

همچنين دكتر ريمپ  به تمامي جداول ايسيو دسترسي كامل دارد مي تواند پارامترهايي مانند سوخت،جرقه،پدال و دريچه گاز برقي و … را تغيير داده تا توان موتور را به اندازه ۸ اسب بخار و گشتاور را تا ۱۰ نيوتن متر سر چرخ افزايش دهد.

به كمك جداول كنترلي بوست توربو مي توان بوست (فشار) توربو را تا حد مجاز و محاسبه شده افزايش داد با اين كار شاهد شتاب گيري بسيار عالي اين خودرو بعد از ريمپ ايسيو مي باشيم.

رفع تاخير دريچه گاز

افزايش توان و گشتاور موتور

كاهش مصرف سوخت و رفع ايراد بالارفتن از شيب ها

از مزاياي ريمپ ايسيو اين مدل خودرو مي باشد. اگر كاتاليست خودرو را حذف كرده باشيد اين امكان وجود دارد كه با ريمپ خطاي كاتاليست را نيز رفع كنيم.تمام خدمات ريمپ در دكتر ريمپ ابتدا توسط كارشناسان شركت تست مي شود، سپس توسط مشتري نيز تست شده و درصورت رضايت كامل مشتري اجرت دريافت مي گردد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.