ريمپ خودرو چيست

ريمپ و تيونينگ خودرو هاي مسابقه اي و خارجي و ايراني

شنبه ۱۲ خرداد ۰۳

ريمپ خودرو چيست

۲ بازديد

در اين مقاله از ريمپ خودرو 206 در پكيج افتر ماركت مي باشد. لوازم افتر ماركت شامل هدرز، ميل شوپاپ، كيت مگش و... است كه اين لوازم باعث تيونينگ خودرو و بهتررين راندمان در كشش و گشتاور خودرو ميشود. در ادامه اين مقاله ريمپ بر روي دستگاه داينو خواهيم گفت كه چه مزاياي دارد. با تيم تخصصي تيونينگ دكتر ريمپ همراه باشيد.

استيج ريمپ افترماركت و تيونينگ خودرو و تغيير آن:

در اين مرحله بر روي جداول سوخت ،جرقه ، اكسيژن و دريچه گاز به نحوي تغييرات اعمال ميگردد كه بدون افزايش زياد مصرف سوخت حداكثر توان موتور و گشتاور تا ۱۵% بسته به تغييرات مكانيكي حاصل گردد. در  اين استيج كه معمولا با نصب هدرز يا حدف كاتاليزور، كيت مكش ، تراكم، ميل سوپاپ و… همراه است مي توان حداكثر اعمال تغييرات را براي حصول حداكثر توان و گشتاور انجام داد. در اين استيج معمولا مشتريان از از بنزين با اكتان بالا استفاده نموده و اين نكته باعث مي شود كه قدرت موتور و گشتاور بهبود يافته و احتمال پديده ناك كمتر شود.

در اين استيج تاخير دريچه گاز به طور كامل مرتفع شده و حداكثر توان و گشتاور ممكن به طور واقعي بدست مي ايد.

همچنين امكان حذف سنسور اكسيژن دوم يا غير فعال كردن و همچنين اصلاح پارامتر ها به طور كامل انجام ميگردد.

افزايش كاتاف تا محدوده ۷۵۰۰ دور نيز كه محدوده ايمني است انجام ميگردد. به درخواست مشتري كاتاف تا دور بالاتر نيز امكان پذير مي باشد، اما نكته قابل توجه اين است كه افزايش كاتاف بدون افزايش راندمان حجمي هيچ تاثيري در توان خروجي موتور ندارد.

معمولا در اين استيج به هنگام نصب ميل سوپاپ با lift و duration  بيشتر دور آرام موتور به هم ريخته و علاوه بر لرزش ونوسان دور موتور، خلاء مانيفولد ورودي كاهش يافته و بوستر ترمز ضعيف عمل ميكند كه تيم تخصصي تيونينگ دكتر ريمپ با تغييرات روي جداول دور آرام كليه مشكلات فوق را مرتفع مي نمايد.

پكيج ريمپ ايسيو بر روي داينو با سوخت مسابقه يا E85

دكتر ريمپ افتخار همكاري با قهرمانان نامي ايران در مسابقات سرعت و درگ را دارد. ستاپ ويژه و ريمپ حرفه اي با سوخت هايي نظير C16 يا الكل حداكثر توان موتور را براي اين عزيزان به ارمغان آورده است. دكتر ريمپ با تغييرات اساسي در جداول سوخت و جرقه موتور توانايي تغيير سوخت موتور از بنزين به E85  (۸۵% الكل – ۱۵ % بنزين ) را دارد. به علت اكتان بالاي الكل (۱۱۶)  و خاصيت خنك بودن آن حداكثر راندمان  حاصل مي گردد.

 در اين استيج ريمپ خودرو بر روي داينو و با استفاده از WIDE BAND و KNOCK DETECTOR انجام ميشود. استفاده از اين سه مورد باعث مي گردد.

بهترين نسبت سوخت و هوا كه در موتور هاي مسابقه اي و الكل سوز به طور كامل فرق دارد به طور دقيق به دست اورد، همچنين استفاده از ناك ديتكتور به ما اين اجازه را مي دهد كه اوانس جرقه براي حداكثر توان و گشتاور موتور را بدون رسيدن به احتراق پيش رس به ماكسيمم رساند.

 در موتورهايي كه مجهز به كليه لوازم هستند و براي مسابقه ستاپ شده اند به علت تغييرات گسترده و متفاوت بودن نسبت سوخت به مقدار زياد، سنسور اكسيژن توانايي اندازه گيري مقداري را در محدوده مجاز نداشته و به همين علت شركت دكتر ريمپ سنسور اكسيژن را از حلقه كنترلي خارج نموده و سيستم را OPEN LOOP مي كند

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.